Maps & More auto antenne

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Maps & More auto antenne

Bericht door Marantz » zo 15 jul 2012, 09:45

het blijkt nu dat Maps & More toch wel via de auro antenne werkt terwijl dit niet het geval leek te zijn.
Logies dat iedereen dacht dat ook dit systeem zou werken zoals Garmin, Tom Dom, ect. maar nee dus, M&M werkt wel met de auto anetenne schijnbaar voor verkeers updates (files, vertraging ect) zie:
http://www.upownersclub.co.uk/forum/ret ... page3.html
Ik hoop dat mijn korte antenne (gaat op de UP) dan nog wel goed genoeg zijn werk zal doen..........
.
ant.jpg
ant.jpg (15.2 KiB) 1346 keer bekeken
ant2.jpg
ant2.jpg (18.32 KiB) 1346 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Marantz op do 19 jul 2012, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps & More auro antenne

Bericht door oubaasje » zo 15 jul 2012, 10:33

er moet toch ook wel een ingebouwde antenne inzitten om de gps signalen op te vangen als je het apparaat op de fiets of tijdens een wandeling gebruikt.
Ad

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Maps & More auro antenne

Bericht door pvaken » zo 15 jul 2012, 10:45

oubaasje schreef:er moet toch ook wel een ingebouwde antenne inzitten om de gps signalen op te vangen als je het apparaat op de fiets of tijdens een wandeling gebruikt.
Ad
Is ook zo, enige wat de PID wellicht gebruikt is het FM signaal voor een beter ontvangst van TMC meldingen.
Verder geloof ik niet dat hij meer gebruikt, mits er nog een GSP ontvanger in de antenne zit verwerkt, lijkt me alleen stug.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Maps & More auro antenne

Bericht door Marantz » zo 15 jul 2012, 10:49

oubaasje schreef:er moet toch ook wel een ingebouwde antenne inzitten om de gps signalen op te vangen als je het apparaat op de fiets of tijdens een wandeling gebruikt.
Ad
klopt, maar het is wel zo dat een auto als een "kooi van Faraday" fungeerd dus een GPS binnen in de auto zal niet functioneren.
Gelukkig hebben alle auto's ramen en daar gaan de GSM en GPS golven wel doorheen maar er zal altijd iets van verstoring zijn, het zogenaamde dempingsveld van de kooi.
Denk om de dempingsveld geheel te omzeilen maakt VW gebruikt van de auto antenne.
Er zijn merken met verwarmde voorruiten, die maken GSM en GPS gebruik in de auto helemaal moeilijk tot onmogelijk en zullen ook die apparaten gebruik moeten maken van buiten antennes.

Er zijn GPS units op de markt die al last hebben als de gebruiker in een fiets tunnel staat te schuilen, het betonstaal werkt dan als kooi. Garmin heeft (iets) minder last van dit fenomeen toen zij de SiRFstar3 chip begonnen te gebruiken, die had minder last van afscherming en demping. Die demping vind zelfs plaats onder een dicht bladerdek !!

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Maps & More auro antenne

Bericht door el coche SEAT » zo 15 jul 2012, 11:36

pvaken schreef:
oubaasje schreef:er moet toch ook wel een ingebouwde antenne inzitten om de gps signalen op te vangen als je het apparaat op de fiets of tijdens een wandeling gebruikt.
Ad
Is ook zo, enige wat de PID wellicht gebruikt is het FM signaal voor een beter ontvangst van TMC meldingen.
Verder geloof ik niet dat hij meer gebruikt, mits er nog een GSP ontvanger in de antenne zit verwerkt, lijkt me alleen stug.
Psies
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Plaats reactie