Stoelbeschermer VW Up?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
minddigger
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 21:03

Stoelbeschermer VW Up?

Bericht door minddigger » wo 28 mar 2018, 21:11

Heeft iemand toevallig een tip voor een goed passende en eenvoudig te bevestigen stoelbeschermer (voor de voetjes van de kleine achterin) voor in een VW Up!?

Heb er online een besteld, maar krijg die zonder "modificaties" niet aan de onderkant van de stoel bevestigd. Heb hem dus maar in onze Golf bevestigd.

Voordat ik nog een paar modellen ga bestellen / proberen of een elastiek eraan naai, de vraag of iemand toevallig iets passends weet.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Stoelbeschermer VW Up?

Bericht door arend van duijn » do 29 mar 2018, 21:35

Ik probeerde een kralenkussen op de bestuurderstoel vast te zetten ! Lukte ook niet !! trok de elastiekjes kapot ! zijn er voor de UP! geen pasklare kralenkussens ??

minddigger
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 21:03

Re: Stoelbeschermer VW Up?

Bericht door minddigger » za 31 mar 2018, 21:16

Niemand? Er rijden toch wel meer mama's rond in een Up!? Heeft niemand zo'n stoelbeschermer tegen vieze voetafdrukken in gebruik?

De oplossing die ik zelf kan verzinnen, is het bevestigen van een lang elastiek aan de stoelbeschermer, dat vervolgens onder de stoel door wordt gehaald en wordt bevestigd aan de metalen stang waarmee de stoel naar voren/achteren kan worden versteld. Dat is qua bevestiging echter niet zo'n hele makkelijke oplossing, want je ligt steeds onder de stoel te pielen om dat elastiek te pakken, dus dan zou die (lelijke) stoelbeschermer constant bevestigd moeten blijven.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Stoelbeschermer VW Up?

Bericht door Autheo » za 31 mar 2018, 22:10

minddigger schreef:Niemand? Er rijden toch wel meer mama's rond in een Up!? Heeft niemand zo'n stoelbeschermer tegen vieze voetafdrukken in gebruik?

De oplossing die ik zelf kan verzinnen, is het bevestigen van een lang elastiek aan de stoelbeschermer, dat vervolgens onder de stoel door wordt gehaald en wordt bevestigd aan de metalen stang waarmee de stoel naar voren/achteren kan worden versteld. Dat is qua bevestiging echter niet zo'n hele makkelijke oplossing, want je ligt steeds onder de stoel te pielen om dat elastiek te pakken, dus dan zou die (lelijke) stoelbeschermer constant bevestigd moeten blijven.
De simpelste oplossing die ik kan bedenken is een stuk of vier (zo nodig meer) zelfklevende stukjes klitteband op de achterzijde van de stoel te bevestigen, en daar een lap tegenaan met de andere stukjes klitteband. Dan is je leuning goed beschermd tegen de kindervoetjes, en kun je de lap zelfs makkelijk even uitwassen. Misschien niet de allermooiste oplossing, maar wel simpel en praktisch.

Plaats reactie