Maps & more zonder boordcomputer

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Royvm
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 mar 2018, 04:18

Maps & more zonder boordcomputer

Bericht door Royvm » ma 05 mar 2018, 15:05

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben sinds 2 weken eigenaar vam een rode vw high up 75pk.

Mijn up is jammer genoeg niet uigerust met maps and more en heeft hier ook geen aansluiting voor.

Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om dit achteraf in te laten bouwen.

De vraag is:
Is het mogelijk de maps and more functies zoals, vebruik, motor temp. E.d te gebruiken na het inbouwen van het maps en more systeem zonder dat de boordcomputer actief is ?

Ik heb wel een streep in het scherm zodat de boordcomputer geactiveerd kan worden, maar deze is dus niet geactiveerd.

Ben erg benieuwd of jullie meer duidelijkheid hebben over deze vraag.


Groet Roy

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Maps & more zonder boordcomputer

Bericht door arnout84 » ma 05 mar 2018, 18:30

Als je hem achteraf in laat bouwen (de maps and more aansluiting) zal hij je boordcomputer weergeven in het scherm maar als er juist een streep in het display is zit er juist geen uitgebreide boordcomputer in. Hij zal dan geen boordcomputer weergave in de maps and more hebben (maar de rest werkt wel)

Royvm
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 mar 2018, 04:18

Re: Maps & more zonder boordcomputer

Bericht door Royvm » di 06 mar 2018, 01:29

Bedankt voor de reactie.

Dan heb ik mezelf verkeerd ingelezen.
Ik dacht namelijk wanneer er een streep te zien is met zowel boven als onder info (boven tijd en onder de kms) de up wel de boordcomputer heeft, maar deze niet geactiveerd is.

Bij deze up is het activeren van de boordcomputer dus ook niet mogelijk ?

Het leek mij een leuk systeem om ook het verbruik e.d mee bij te kunnen houden.

Als het blijkt dat na het inbouwen van het M&M systeem alleen navigeren mogelijk is, vind ik het een beetje te veel geld voor zo een kleine toevoeging.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maps & more zonder boordcomputer

Bericht door TwitNour » di 06 mar 2018, 01:35

Royvm schreef:Bedankt voor de reactie.

Dan heb ik mezelf verkeerd ingelezen.
Ik dacht namelijk wanneer er een streep te zien is met zowel boven als onder info (boven tijd en onder de kms) de up wel de boordcomputer heeft, maar deze niet geactiveerd is.

Bij deze up is het activeren van de boordcomputer dus ook niet mogelijk ?

Het leek mij een leuk systeem om ook het verbruik e.d mee bij te kunnen houden.

Als het blijkt dat na het inbouwen van het M&M systeem alleen navigeren mogelijk is, vind ik het een beetje te veel geld voor zo een kleine toevoeging.
Het bijhouden van je verbruik middels de boordcomputer is inderdaad leuk. Echter wijkt deze wel af van je werkelijke verbruik. Het beste blijft, mocht je het interessant vinden bij je auto, om de getankte liters en gereden kilometers bij te houden. Dit kan bijvoorbeeld op Phuel.nl waar je je verbruik goed kunt monitoren.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Maps & more zonder boordcomputer

Bericht door arnout84 » di 06 mar 2018, 01:43

Royvm schreef:Bedankt voor de reactie.

Dan heb ik mezelf verkeerd ingelezen.
Ik dacht namelijk wanneer er een streep te zien is met zowel boven als onder info (boven tijd en onder de kms) de up wel de boordcomputer heeft, maar deze niet geactiveerd is.

Bij deze up is het activeren van de boordcomputer dus ook niet mogelijk ?

Het leek mij een leuk systeem om ook het verbruik e.d mee bij te kunnen houden.

Als het blijkt dat na het inbouwen van het M&M systeem alleen navigeren mogelijk is, vind ik het een beetje te veel geld voor zo een kleine toevoeging.
Kleine toevoeging? Dus je vind navigatie, carkit, bluetooth geluid streamen, afspelen vanaf SD kaart, RDS weergave, TMC en geen lelijke loshangende 12v kabels geen meerwaarde hebben voor je auto?

Het is natuurlijk maar wat je belangrijker vind.

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Maps & more zonder boordcomputer

Bericht door Caddykaatje » di 06 mar 2018, 06:04

Er zijn mensen die dit heel belangrijk vinden. Voor hun is het een sport om zo veel mogelijk kilometers te rijden op een tank benzine. Ik zou me daar ook geen zorgen om maken en die andere opties belangrijker vinden.
Volkswagen UP GTI

Plaats reactie