Radio die steeds opnieuw opstart?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Camillak
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 11:55
Locatie: Borne

Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Camillak » do 22 feb 2018, 19:18

Vorige week vrijdag heb ik dan eindelijk mij nieuwr Up! Op mogen halen. Wat een super fijn en zuinig autotje is dit zeg! Ik heb alleen 1 probleem.. af en toe als ik de auto start blijft de radio steeds opnieuw aan en uit gaan. Als ik de auto dan opnieuw start is het 9/10 keren verholpen maar de dag erna doet de radio dit weer.. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik kon trouwens geen topic vinden waar ik dit onder zou kunnen plaatsen dus sorry als ik dit verkeerd plaats.

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Bertjuh » ma 26 feb 2018, 21:19

Heb een tijdje op het internet rondgehangen.. Echter kan ik nergens een echt concrete oorzaak noch oplossing vinden..

Zelfs echte problemen bij de radio van de Up zijn niet te vinden, wel weer van een passat of golf..

De ene meldt dat het een te laag voltage probleem is door een accu of dynamo probleem..

De ander heeft de radio manueel gereboot en hierdoor is het probleem verdwenen.. maar nergrns iets concreets..

Als ik jou was zou ik er mee terug naar de garage gaan.. Misschien dat hun iets voor je kunnen betekenen..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Camillak
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 11:55
Locatie: Borne

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Camillak » di 27 feb 2018, 13:41

Bertjuh schreef:Heb een tijdje op het internet rondgehangen.. Echter kan ik nergens een echt concrete oorzaak noch oplossing vinden..

Zelfs echte problemen bij de radio van de Up zijn niet te vinden, wel weer van een passat of golf..

De ene meldt dat het een te laag voltage probleem is door een accu of dynamo probleem..

De ander heeft de radio manueel gereboot en hierdoor is het probleem verdwenen.. maar nergrns iets concreets..

Als ik jou was zou ik er mee terug naar de garage gaan.. Misschien dat hun iets voor je kunnen betekenen..
Ik zit op dit moment te wachten bij pouw of de monteur iets kan vinden. Hopelijk kunnen ze dit terplekke oplossen

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Bertjuh » di 27 feb 2018, 14:34

De koffie is in ieder geval goed.. En als de GTI er nog staat heb je genoeg te kijken (kwijlen)
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Camillak
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 11:55
Locatie: Borne

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Camillak » di 27 feb 2018, 17:48

Bertjuh schreef:De koffie is in ieder geval goed.. En als de GTI er nog staat heb je genoeg te kijken (kwijlen)
Dat is zeer zeker zo! Haha! Ik heb idd wel even staan kijken bij de GTI!

Het probleem hebben ze helaas niet kunnen vinden en hadden ze ook nog niet eerder gehad. Ook de leverancier had dit probleem nog niet eerder gehoord dus als het goed is gaan ze het onderzoeken en krijg ik deze week ergens bericht over hoe en wat nu verder..

Camillak
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 11:55
Locatie: Borne

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Camillak » za 31 mar 2018, 16:09

Even een korte update over het radioprobleem.
Vorige week heb ik mijn auto bij de garage afgezet omdat ze in opdracht van de leverancier verschillende test en metingen moesten doen, hieruit is niks geen geks gekomen maar ze hebben wel het regelapparraat vervangen want dat zou volgens hun wel eens het probleem kunnen zijn.. helaas was dit niet het geval..
Heb voor aanstaande woensdag opnieuw een afspaak staan bij pouw en nu willen ze de auto een week of langer houden om te zien of ze er dan achter kunnen komen.
Enigst voordeel is dar mijn leenauto een nieuwe polo is :dance:

Dave_M
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 12:31
Locatie: Gouda

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Dave_M » za 31 mar 2018, 16:19

zie: viewtopic.php?f=8&t=6157&start=40#p96053" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik zojuist gepost, het heeft hier dus hoogst waarschijnlijk mee te maken.
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW

Camillak
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 11:55
Locatie: Borne

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Camillak » zo 01 apr 2018, 12:40

Dave_M schreef:zie: viewtopic.php?f=8&t=6157&start=40#p96053" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik zojuist gepost, het heeft hier dus hoogst waarschijnlijk mee te maken.

Maar mijn maps+ more werkt wel gewoon! Alleen start mijn radio vaak uit het niets een paar keer achter elkaar opnieuw op..

Dave_M
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 12:31
Locatie: Gouda

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Dave_M » zo 01 apr 2018, 19:51

Camillak schreef:
Dave_M schreef:zie: viewtopic.php?f=8&t=6157&start=40#p96053" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik zojuist gepost, het heeft hier dus hoogst waarschijnlijk mee te maken.

Maar mijn maps+ more werkt wel gewoon! Alleen start mijn radio vaak uit het niets een paar keer achter elkaar opnieuw op..
Klinkt eerlijk gezegd alsof de radio zelf kapot is, je zou misschien het zekeringetje aan de achterkant van de radio kunnen vervangen... ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan je auto ligt dan.
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW

Camillak
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 11:55
Locatie: Borne

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Camillak » zo 01 apr 2018, 20:20

Dave_M schreef:
Camillak schreef:
Dave_M schreef:zie: viewtopic.php?f=8&t=6157&start=40#p96053" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik zojuist gepost, het heeft hier dus hoogst waarschijnlijk mee te maken.

Maar mijn maps+ more werkt wel gewoon! Alleen start mijn radio vaak uit het niets een paar keer achter elkaar opnieuw op..
Klinkt eerlijk gezegd alsof de radio zelf kapot is, je zou misschien het zekeringetje aan de achterkant van de radio kunnen vervangen... ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan je auto ligt dan.
Ik neem aan dat de volkswagengarage dat zelf wel gecontroleerd heeft toen mijn auto daar vorige week was, heb de auto namelijk in februari nieuw gekocht. Ze hebben al allerlei metingen enzo gedaan maar daar kwam niks uit. Ik had zelf namelijk ook het gevoel dat het aan de radio zelf lag.. :think:

Camillak
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 11:55
Locatie: Borne

Re: Radio die steeds opnieuw opstart?

Bericht door Camillak » wo 27 jun 2018, 10:41

Nou het radioprobleem is eindelijk opgelost, na 6keer Mn auto bij de garage te hebben afgegeven en ze meerdere onderdelen en bekabelingen hebben vervangen. Het probleem lag dus aan een kastje wat onder de bestuursersstoel zit. Moet zeggen dat ik wel echt tevreden ben over de service die de volkswagendealer geleverd heeft.

Plaats reactie