maps en more leveringstijd

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

maps en more leveringstijd

Bericht door Corne » wo 20 jun 2012, 18:05

Hallo mijn eerste post op het forum, maar volg het al langer.Mijn vraag is of iemand weet of er een leveringstijd op maps en more zit, of een vertraging van uitlevering, omdat ik binnenkort mijn up geleverd zal krijgen zonder de bestelde maps en more.
Ik vind eea vreemd omdat je de auto al lang besteld en met een goede logistiek eea toch op tijd klaar zou moeten kunnen zijn.Je geeft eea bij de bestelling aan en dan kan hij toch gemaakt worden zodra de auto in de produktie gaat?
weet iemand hier meer over?
VW move up/red blue motion

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Psycho_Mantis » wo 20 jun 2012, 18:45

Ik kreeg hem slechts 2 weken later, moet toch geen probleem zijn?

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Corne » wo 20 jun 2012, 18:51

is dat de normale levertijd?
Als je een nieuwe auto koopt dan verwacht je toch gezien wat je betaald dat alles wat je besteld hebt erin zit?
Op dit moment is nog niet duidelijk wat de levertijd is, hoop hier snel iets van te horen.
Ik kan pas als ik de auto ga ophalen controleren wat er wel en niet bij zit wat er besteld is en aangezien een aantal extra zaken via pid gaan kan ik daar nog geen gebruik van maken.
Als dit nu verteld wordt bij het bestellen, maar niet bij het afleveren.
Komt ook nog bij dat tot nu de communicatie niet vlekkeloos verloopt
VW move up/red blue motion

Gebruikersavatar
Marcel Up!
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 21:33

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Marcel Up! » wo 20 jun 2012, 19:00

Corne schreef: Als je een nieuwe auto koopt dan verwacht je toch gezien wat je betaald dat alles wat je besteld hebt erin zit?
Dat zou je inderdaad mogen verwachten...
Jammer dat het zo loopt voor je!
Groet.
Move up! | BMT 60pk | Candy White | Executive | Drive | Classic 16" | Afleverdatum 8 juni 2012 |
Mijn Up!

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door dubbel-UP! » wo 20 jun 2012, 19:04

Corne schreef:is dat de normale levertijd?
Als je een nieuwe auto koopt dan verwacht je toch gezien wat je betaald dat alles wat je besteld hebt erin zit?
Op dit moment is nog niet duidelijk wat de levertijd is, hoop hier snel iets van te horen.
Ik kan pas als ik de auto ga ophalen controleren wat er wel en niet bij zit wat er besteld is en aangezien een aantal extra zaken via pid gaan kan ik daar nog geen gebruik van maken.
Als dit nu verteld wordt bij het bestellen, maar niet bij het afleveren.
Komt ook nog bij dat tot nu de communicatie niet vlekkeloos verloopt
communicatie is zaak van je dealer, daar kun je de UP! niet op afrekenen. ;)
Ben het evenwel met je eens dat je de Maps&more er direct bij verwacht en zo niet had dit inderdaad bij de bestelling duidelijk moeten zijn. :(

De reden dat die later is kan zijn omdat dit een erg gewilde accesoire is welke los wordt uitgeleverd (hoort dus af fabriek niet bij de auto).
Dat betekend concreet dat de levertijd van de auto in principe los staat van de levertijd van Maps&more. De levertijd is lang omdat er veel vraag naar is.

Maar de UP! zelf zal veel goed maken :P
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Corne » wo 20 jun 2012, 19:25

bedankt voor de reacties,
het schijnt dus meer voor te komen, ik hoop dat men met een leveringstermijn komt, want blijf vinden dat dit gewoon een kwestie van logistiek en afspraken is.
Als er langere levertijd is zou volkswagen die het als optie het verkoopt dit in ieder geval bij de verkoop al moeten aangeven en met de leverancier in gesprek gaan.Lijkt me allemaal toch niet zo ingewikkeld.
Ik heb veel zin in de up, maar door een wat gebrekkige communicatie vanuit de leverancier heb ik dat gevoel nog niet echt.Moet achter veel zaken zelf achteraan bellen, dus ik ben erg benieuwd of naast de maps en more alles klopt.
VW move up/red blue motion

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Martin33 » wo 20 jun 2012, 20:15

dubbel-UP! schreef:
Corne schreef:is dat de normale levertijd?
Als je een nieuwe auto koopt dan verwacht je toch gezien wat je betaald dat alles wat je besteld hebt erin zit?
Op dit moment is nog niet duidelijk wat de levertijd is, hoop hier snel iets van te horen.
Ik kan pas als ik de auto ga ophalen controleren wat er wel en niet bij zit wat er besteld is en aangezien een aantal extra zaken via pid gaan kan ik daar nog geen gebruik van maken.
Als dit nu verteld wordt bij het bestellen, maar niet bij het afleveren.
Komt ook nog bij dat tot nu de communicatie niet vlekkeloos verloopt
communicatie is zaak van je dealer, daar kun je de UP! niet op afrekenen. ;)
Ben het evenwel met je eens dat je de Maps&more er direct bij verwacht en zo niet had dit inderdaad bij de bestelling duidelijk moeten zijn. :(

De reden dat die later is kan zijn omdat dit een erg gewilde accesoire is welke los wordt uitgeleverd (hoort dus af fabriek niet bij de auto).
Dat betekend concreet dat de levertijd van de auto in principe los staat van de levertijd van Maps&more. De levertijd is lang omdat er veel vraag naar is.

Maar de UP! zelf zal veel goed maken :P
Dt de Maps & More als accessoire wordt geleverd is logisch. Mijn verkoper zij dat deze "hebbedingen" makkelijk kunnen verdwijnen tijdens transport van je Up! en daarom worden ze los geleverd. Maar deze hoort gewoon direct bij de auto geleverd te worden en heeft eigenlijk weinig met verschil in levertijd te maken of gewilde accesoire. Hij is specifiek alleen voor de Up en denk dat bij elke up per dag er ook wel een PID gemaakt kan worden. Ik dacht zelf dat het niet mogelijk meer is om achteraf een PID te bestellen.

Het is natuurlijk zaak dat Volkswagen ervoor hoort te zorgen dat ze deze op tijd bij hun leverantier bestellen. 3 maanden levertijd voor zoiets kleins kan ik mij niet voorstellen.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door šváb » wo 20 jun 2012, 20:24

De reden dat je maps & more er niet direct bijgeleverd wordt in omdat deze systemen roofgoed zijn voor minder frisse lieden die niet wensen te werken voor datgene waar een ander zijn met bloed, zweet en tranen verdiende geld aan uitgeeft. Lange zin, maar ik bedoel gewoon Roemeense bendes. Tevens is het zo dat je maps&more apart gefactureerd wordt, dit staat duidelijk aangegeven in je koopcontract en zelfs al de configurator. Zelf enig kennis hebbende van logistieke systemen verbaast het mij niets dat het voorkomt dat hij er bij aflevering niet bij zit. Ik snap je wel, maar ach er zijn ergere dingen toch?

Bij welke dealer haal je de Up op?

[Edit: Ah Martin, je was me net voor]
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Corne » wo 20 jun 2012, 20:41

svab, er zijn inderdaad ergere dingen en ik snap dat het apart geleverd wordt, geen probleem, maar dan verwacht ik wel dat er kan worden aangegeven wanneer wel en als zelfs dat niet na een dag te vertellen is vindt ik dat niet goed.je koopt immers geen pakje suiker.kwestie van even bellen naar leverancier.
Maar aangezien er bij de bestelling van de up meer zaken toegezegd zijn en als ik hiernaar vraag deze week, dat er geen antwoord gegeven kan worden, want het is allemaal overmacht, dan wordt ik daar wel wat taai over.
maps en more is inderdaad via accessories.
VW move up/red blue motion

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door piet48 » wo 20 jun 2012, 21:00

Hoi
Toen wij onze Up ophaalden zat er alles bij wat wij besteld hadden dus ook de M&M.Kregen een bekopte uitleg ervan en mijn tlfnr werd erin gezet.De rest moesten wij maar van het internet halen want de beschrijving of handleiding zit er niet bij.Het is net als bij een tv toestel of iets dergelijks je moet het van het internet vandaan halen,dus ze verplichten je om een comp te kopen en dan heb je er nog niets aan als je onderweg zit en je weet het even niet meer.Dan heb je een mobiel nodig en een ipad ,de eerste als hotspot en de tweede om het beter te kunnen lezen en dit alles voor het z.g millieu.Men schuift het probleem naar de consument om niet dat boekje erbij te leveren en om hun target te halen van die CEO's onder het mom millieu.Zonde,men zou eerder naar die verpakking moeten kijken.
Grt piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Paulus » wo 20 jun 2012, 21:14

piet48 schreef:Hoi
Toen wij onze Up ophaalden zat er alles bij wat wij besteld hadden dus ook de M&M.Kregen een bekopte uitleg ervan en mijn tlfnr werd erin gezet.De rest moesten wij maar van het internet halen want de beschrijving of handleiding zit er niet bij.Het is net als bij een tv toestel of iets dergelijks je moet het van het internet vandaan halen,dus ze verplichten je om een comp te kopen en dan heb je er nog niets aan als je onderweg zit en je weet het even niet meer.Dan heb je een mobiel nodig en een ipad ,de eerste als hotspot en de tweede om het beter te kunnen lezen en dit alles voor het z.g millieu.Men schuift het probleem naar de consument om niet dat boekje erbij te leveren en om hun target te halen van die CEO's onder het mom millieu.Zonde,men zou eerder naar die verpakking moeten kijken.
Grt piet
De handleiding staat op de PID zelf.

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Corne » wo 20 jun 2012, 21:19

handleiding vind ik niet zo een probleem, heb die al van internet gehaald.
piet 48 wanneer had je je up besteld en wanneer is hij geleverd?
VW move up/red blue motion

Gebruikersavatar
Marcel Up!
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 21:33

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Marcel Up! » wo 20 jun 2012, 21:23

piet48 schreef: De rest moesten wij maar van het internet halen want de beschrijving of handleiding zit er niet bij
Er zit ook een (beknopt) handboek in de navigatie verstopt.

Groet Marcel.
Move up! | BMT 60pk | Candy White | Executive | Drive | Classic 16" | Afleverdatum 8 juni 2012 |
Mijn Up!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Martin33 » do 21 jun 2012, 14:48

piet48 schreef:Hoi
Toen wij onze Up ophaalden zat er alles bij wat wij besteld hadden dus ook de M&M.Kregen een bekopte uitleg ervan en mijn tlfnr werd erin gezet.De rest moesten wij maar van het internet halen want de beschrijving of handleiding zit er niet bij.Het is net als bij een tv toestel of iets dergelijks je moet het van het internet vandaan halen,dus ze verplichten je om een comp te kopen en dan heb je er nog niets aan als je onderweg zit en je weet het even niet meer.Dan heb je een mobiel nodig en een ipad ,de eerste als hotspot en de tweede om het beter te kunnen lezen en dit alles voor het z.g millieu.Men schuift het probleem naar de consument om niet dat boekje erbij te leveren en om hun target te halen van die CEO's onder het mom millieu.Zonde,men zou eerder naar die verpakking moeten kijken.
Grt piet
haha Piet48 je bent denk ik van de iets andere generatie gok ik :oops: maar begrijp wel wat je bedoeld. Maar je was nog vergeten om een printer erbij te doen voor het uitprinten :mrgreen: :D
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Corne
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:56

Re: maps en more leveringstijd

Bericht door Corne » vr 22 jun 2012, 16:15

vandaag verrassend nieuws, wist men in eerste instantie geen levertijd voor accessoires, als ik straks de auto ga halen is maps en more er wel bij en mijn bestelde winterbanden volgende week.Lijkt er een beetje op dat eea niet tegelijk is besteld?
wel erg fijn dat blijkbaar er nu wel in orde komt.
VW move up/red blue motion

Plaats reactie