12v Constante plus in interieur

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

12v Constante plus in interieur

Bericht door Jup » do 21 sep 2017, 10:03

Hallo,

Voor een koelbox zoek ik een constante plus in de auto. Dus NIET de contact geschakelde sigaretten-plug, maar een constante plus, met een belastbaarheid van ongeveer 5 tot maximaal 8 ampère, dus geen draadje zo dun als de binnenverlichting.

Kan ik die hier aftappen?:

Afbeelding

of kom ik via die weg eenvoudig bij de accu onder de motorkap? Dat zou de mooiste oplossing zijn: Een constante plus vanaf de accu, met een vliegende zekering dichtbij de accu.... hoe regel ik die kabeldoorvoer?
Of zit er ergens in de kofferbak een constante plus voor bijvoorbeeld een trekhaak, het teruglopen van de achterruit wisser, of een constante plus voor het slot van de achterklep?


*EDIT*

Zoekt en gij zult vinden.

Op bovenstaande foto is een rij zekeringen te herkennen, waarbij vooraan 4 zekeringen en achteraan 4 zekeringen zijn ingestoken. De middelste posities zijn leeg,. vrij om eventuele accessoires in te prikken. Deze middelste posities zijn wel voorzien van een +12 aansluiting in de bovenste rij, maar in de onderste rij zijn hier geen contacten aanwezig. De +12v aansluitingen zijn dus af te tappen, door er een zekering in te steken. Direct vanaf de accu, met een eigen te kiezen zekering :-) Aangezien er o.a. op 15 ampère en hoger is gezekerd, zal de 12volt lijn veilig met één 8 ampère aansluiting kunnen worden uitgebreid, zonder direct een afgebrand karkas aan te treffen.


Afbeelding

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: 12v Constante plus in interieur

Bericht door enie-up » do 21 sep 2017, 11:54

Ik heb gewoon rechtstreeks van de accu afgehaald, eerst idd via de zekeringkast die stroom gaf na contact uit maar dat is slechts 10 minuten ;)
Dus gewoon direct op de accu, helemaal naar de kofferbak en daar sigaar socket gemonteerd.
Afbeelding
https://nl.aliexpress.com/cheap/cheap-c ... nsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toen deze gekocht en klaar is kees :ugeek:
Altijd de juiste accuspanning! Deze in de voedingskabel geïntegreerde spanningsbewaker zorgt ervoor dat de in de geparkeerde auto aangesloten koelbox geen problemen veroorzaakt. Bij onderspanning van de voertuigaccu schakelt het apparaat automatisch uit. Als de normale spanningsverhoudingen zijn hersteld wordt het apparaat weer ingeschakeld. Direct aan te sluiten op de sigarettenaansteker. Uitgevoerd met 12 volt aansluitingen en met functieweergave via lichtdioden.

Afbeelding

https://www.dewitschijndel.nl/waeco-coo ... BQQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie