Kabel doorvoeren deurpaneel

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Kabel doorvoeren deurpaneel

Bericht door diesl89 » wo 16 aug 2017, 08:05

Goedemorgen,

Heb hier al een beetje lopen neuzen op het forum om een kabel door te voeren van binnen in de auto naar het deurpaneel toe, Nu weet ik dat dit een helse klus is en heb ook al wat gelezen om gebruik te maken van een "las draad". Maar heb niet echt kunnen lezen wat nu de beste manier is en of iemand wat handige tips heeft voor het wat gemakkelijker maken van deze rot klus ;)

Graag zie ik jullie reacties tegemoet!!! :D:D

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Kabel doorvoeren deurpaneel

Bericht door N!jntje » wo 16 aug 2017, 21:11

De rubbers van de deuren lostrekken. Dan heb je je rubber los hangen tussen de deuropening. Dan een tie rip of een stuk harde elektriciteitsdraad erdoorheen steken en deze als 'trekker' gebruiken. Evt een tapeje er extra omheen om vast te zetten.

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Kabel doorvoeren deurpaneel

Bericht door diesl89 » do 17 aug 2017, 08:06

N!jntje schreef:De rubbers van de deuren lostrekken. Dan heb je je rubber los hangen tussen de deuropening. Dan een tie rip of een stuk harde elektriciteitsdraad erdoorheen steken en deze als 'trekker' gebruiken. Evt een tapeje er extra omheen om vast te zetten.
Thx, was er uiteindelijk zelf uitgekomen door de stoute schoenen aan te trekken en wat te gaan proberen gister avond.
Maar nadat ik klaar was, had ik geen puf meer om nog wat te posten ;)

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Kabel doorvoeren deurpaneel

Bericht door diesl89 » do 17 aug 2017, 08:10

Heren,

Het is gelukt, d.m.v. een nylon trekveer of isolatiedraad (let op scherpe randjes) kan je gemakkelijk een kabel door het rubber heen voeren. Begeleid wel de kabel tijdens het trekken van het draad, het makkelijkst is dan ook om eventjes wat extra handjes erbij te hebben.

Plaats reactie