Verwijderen bijrijdersstoel - Airbag

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Verwijderen bijrijdersstoel - Airbag

Bericht door Jup » di 15 aug 2017, 10:58

Beste allen,

Zoals op pagina 71 van het instructieboekje te vinden is: "Nooit de voorstoelen uitbouwen of onderdelen ervan aanpassen".

Ik wil de bijrijdersstoel (definitief) verwijderen. Nu, de stoel is uitgerust met o.a. een gordelspanner en zijairbag.

Nu, dat ga ik dus wèl doen. De voorste airbag kàn uitgeschakeld door met de sleutel het slotje om te draaien in de B-stijl bij geopende passagiersdeur. Dat is echter niet wat ik zoek: Het gaat mij om het voorkomen van een storingslampje voor het ontbreken van de passagiersstoel. De passagiers vóórairbag mag gewoon blijven zitten. En een continu waarschuwingslampje omdat de bijrijdersairbag is uitgeschakeld is ook niet wat ik wens

Maar: Stoel eruit = airbag afkoppelen = foutmelding op airbag computer.

Daarvoor wil ik een 'dummy' of 'weerstand' plaatsen. De Volkswagen dealer heeft een stukje gereedschap, de VAS6282 die dit probleem (tijdelijk) oplost, maar de VAS6282 is niet los te koop.

Wellicht dat iemand hier reeds ervaring heeft met het verwijderen of wisselen van (bijrijders)stoelen, welke weerstand er op de stekker moet, etc etc. Zo zal een race-kuipstoeltje ook geen zijairbag hebben neem ik aan?

Tips!? (wat te gebruiken, waar te verkrijgen! welkom!)