circulatie functie

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

circulatie functie

Bericht door graafie » vr 26 mei 2017, 13:58

Jongens, ik heb een vraag. Ik ben een climatronic gewend in de Polo maar hoe zit dat nou met die circulatiefunctie in de VW Up? moet die schuifregelaar onder het rijden met airco aan nou naar links of naar rechts? :think: Ik vind die omschrijving in de handleiding niet echt duidelijk maar dat kan ook aan mij liggen hoor. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lexris
Donateur member
Berichten: 29
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 11:10
Locatie: Voorschoten

Re: circulatie functie

Bericht door Lexris » vr 26 mei 2017, 15:34

De circulatieschakelaar kan je het beste naar links zetten bij airco gebruik. Er komt dan echte buitenlucht binnen. Staat hij naar rechts, dan komt er geheel geen buitenlucht in de auto binnen. Deze stand is hooguit in de winter bij erge koude even geschikt om de auto sneller te verwarmen. Maar het beste staat deze schakelaar volgens mij altijd naar links.
Skoda Citigo Sprint 5 Deurs 44kW Kleur: Silver Leaf. Opties: Media pakket, Comfort pakket, Reservewiel (thuiskomer), Zwarte beschermstrips op de deuren tbv parkeerschade voorkomen, 4 stalen velgen + Semperit winterbanden

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: circulatie functie

Bericht door Xanderv » vr 26 mei 2017, 22:49

Links os buitenlucht, links is recirculatie.
Airco is mij wijs gemaakt om eerst recirculatie aan te zetten totdat het binnen iets frisser is en de aircounit goed koud. Hierna op buitenlucht zetten. Dit is met dit warme weer de snelste manier om het kouder in je auto te krijgen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: circulatie functie

Bericht door graafie » za 27 mei 2017, 00:54

Oké, bedankt voor de info. ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: circulatie functie

Bericht door TwitNour » za 27 mei 2017, 02:00

Xanderv schreef:Links os buitenlucht, links is recirculatie.
Airco is mij wijs gemaakt om eerst recirculatie aan te zetten totdat het binnen iets frisser is en de aircounit goed koud. Hierna op buitenlucht zetten. Dit is met dit warme weer de snelste manier om het kouder in je auto te krijgen.
In de praktijk werkt dit inderdaad ook het beste naar mijn mening.

Plaats reactie