Achter speakers plaatsen Take Up

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Schuertje
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 04 feb 2017, 13:15

Achter speakers plaatsen Take Up

Bericht door Schuertje » wo 12 apr 2017, 15:08

Op internet had ik gelezen dat er voor én achter speakers met een diameter van 16,5 centimeter zouden kunnen. Op basis hiervan heb ik gisteren een setje opgehaald maar tot mijn verbazing kwam ik er vandaag achter dat achter niet eens een montage gat zit voor speakers maar gewoon een holle lege ruimte. Hebben jullie hier ervaring mee of eventuele oplossingen?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Achter speakers plaatsen Take Up

Bericht door arnout84 » wo 12 apr 2017, 15:28

http://www.upownersclub.co.uk/forum/diy ... ic438.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Achter speakers plaatsen Take Up

Bericht door henri » wo 12 apr 2017, 17:40

BM Onderdelen heeft panelen voor niet te veel geld liggen inclusief speaker(s). Waarschijnlijk zul je dan wel bedrading moeten trekken vanaf de radio.

http://www.bmonderdelen.nl/index.php?ro ... uct_id=665

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Achter speakers plaatsen Take Up

Bericht door N!jntje » wo 12 apr 2017, 19:23

Ik heb dit nu al bij meerdere upjes gedaan. Incl werkend via de Maps en more navi.
De draden moeten dus getrokken worden vanaf de radio. Je kunt ze ook vanaf de voordeuren pakken maar dat raaf ik niet aan ivm afstelling.

Je hebt deze inzetpanelen nodig die Henri noemde (voor een 3 deurs). Voor een 5 deurs heb je extra ringen nodig voor de inbouw.

Schuertje
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 04 feb 2017, 13:15

Re: Achter speakers plaatsen Take Up

Bericht door Schuertje » do 13 apr 2017, 10:07

Super! Heel erg bedankt voor de tips, ik ga morgen even langs bmonderdelen dus ik neem aan dat het helemaal goed gaat komen :)

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: Achter speakers plaatsen Take Up

Bericht door jesse_s93 » vr 08 jun 2018, 11:22

Ik ben benieuwd wat jullie van het volgende denken.

Ik heb recentelijk de speakers aan de voorzijde vervangen voor Pioneer exemplaren met wat beter geluid. De speakers zelf zijn niet kapot, alleen produceren ze kwalitatief wat minder geluid. Nu zat ik met de volgende gedachte:

Ik wil misschien de OEM speakers achterin plaatsen. Ze liggen nu op de schap en verkopen heeft geen zin. Dan kan ik ze net zo goed achterin plaatsen. Wat vinden jullie daarvan? En hoeveel geluid krijg je mee van het geluid dat de achter speakers produceren?

Voor de duidelijkheid, we willen niet investeren in een nieuwe set voor achter. De optie is dus laten zoals het is of de OEM speakers achter plaatsen. Ik ben benieuwd naar jullie mening :)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Achter speakers plaatsen Take Up

Bericht door Xanderv » vr 08 jun 2018, 13:29

Wat wil je bereiken?
Investeren moet je toch want je hebt stekkertjes nodig, kabel en behuizing waar de speaker in moet. Geef dan die 80euro extra uit voor een redelijk setje speakers. Maar dat is mijn mening.

Die standaard speakers vind ik het geluid behoorlijk slecht maar als je dat gevoel nooit hebt gehad zou ik de standaard achterin plaatsen.

Ben je niet veeleisend en wil je wat meer body aan het geluid dan kun je ze denk ik ook terug plaatsen.

Hou je van kwalitatief goede muziek zou ik toch echt voor een setje nieuw gaan. Kijk anders tweede hands voor een overjarig setje.

Ik denk dat dit puur wen smaak kwestie is.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: Achter speakers plaatsen Take Up

Bericht door jesse_s93 » di 12 jun 2018, 20:38

Ik ben ook vooral benieuwd hoeveel je mee krijgt voorin van een set speakers achterin. Ik kan me voorstellen dat als je achterin zit, je duidelijk verschil hoort. Maar als je voorin zit, zullen de front speakers de speakers achterin overstemmen.

Ik denk dus dat het wat mij betreft gaat om wat meer body en ik het tevens zonde vind om ze op de schap te laten liggen. Ik heb namelijk enkel bekabeling nodig en dat is niet zo duur.

Bedankt in ieder geval voor je mening :)

Plaats reactie