Kraken handschoenenenkastje Mii

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Kraken handschoenenenkastje Mii

Bericht door VageVagling » do 19 jan 2017, 13:37

Los van de onvermijdelijke bij- en rijgeluiden heeft mijn Mii een behoorlijk op mijn zenuwen werkend kraakje in de buurt van het handschoenkastje.
Als ik tegen de zijkant van het dashboard druk (aan de deurkant dus) is het weg, maar ik heb geen idee hoe ik dit definitief kan elimineren.
Herkent iemand dit specifieke geluid en heb je het wellicht succesvol kunnen verhelpen?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Kraken handschoenenenkastje Mii

Bericht door Autheo » do 19 jan 2017, 19:14

VageVagling schreef:Los van de onvermijdelijke bij- en rijgeluiden heeft mijn Mii een behoorlijk op mijn zenuwen werkend kraakje in de buurt van het handschoenkastje.
Als ik tegen de zijkant van het dashboard druk (aan de deurkant dus) is het weg, maar ik heb geen idee hoe ik dit definitief kan elimineren.
Herkent iemand dit specifieke geluid en heb je het wellicht succesvol kunnen verhelpen?
In mijn beide Mii's heb ik daar nooit last van gehad. Het enige dat in mijn huidige Mii zo nu en dan wat kraakt (vooral op slecht wegdek) zijn de 'oranje veiligheidshamertjes', die door de dealer in de portiervakken zijn gemonteerd. Vooral nu het vriest, kraken die dingen ook wat meer. Maar dat is dus niet 'af fabriek', dus valt de Mii niet aan te rekenen.
Maar wat jouw dashboardkastje betreft, kan ik je uit ervaring helaas geen ideeën aanreiken. Misschien iemand anders van het forum?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kraken handschoenenenkastje Mii

Bericht door TwitNour » do 19 jan 2017, 20:06

Ik heb hier een daar ook wel eens kraakjes. Inderdaad zoals Autheo al meldt, de veiligheidshamertjes bij onrustig wegdek willen wel eens geluid maken. Af en toe moet ik die schroef wat aandraaien zodat ze weer stevig vastzitten.

Wat ik wel heb is dat het 'kunststof' van de portieren mee vibreren met lage bastonen van muziek. Erg vervelend. Ik heb er wel eens aan gedacht om het kunststoffen deel te verwijderen en de ruimte erachter te vullen met isolatie oid.

Denk dat iedere auto wel ergens wat gekraak of gepiep heeft, al denk ik niet dat het de bedoeling is dat een aanwezige kraak in een relatief nieuwe auto moet worden gezien als 'normaal'. Hoe erg is het nou écht? Wat je zou kunnen proberen is alles uit het dashboardkastje halen en kijken of het geluid aan blijft houden. Wellicht een gewicht een rol speelt.

RiUp
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 22:56

Re: Kraken handschoenenenkastje Mii

Bericht door RiUp » vr 20 jan 2017, 00:48

Heb het in de UP ook. De deurpanelen en het dashboard. Vind het echt bloed irritant. Heb v in het verleden ook een Fox gehad. Die had precies hetzelfde. Ben toen een aantal keren terug gegaan naar de garage om het te verhelpen. Maar binnen binnen 2 week was het altijd terug. Ik zet nu de radio maar wat harder en probeer het te negeren.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Kraken handschoenenenkastje Mii

Bericht door lupocor » vr 20 jan 2017, 07:47

een kraakje is zeer irritant als het vaak of constant aanwezig is.
vaak is nier exact te lokaliseren waar het wegkomt, het komt vaak niet weg waar je denk dat het wegkomt.
het gehoor bedriegt je dan.
heb wel eens gehad dat ik ook dacht dat het kastje kraakte en ook andere mensen dachten dat het daar weg kwam.
maar het bleek de zonneklep te zijn die het kraakje veroorzaakte.
laat iemand met je meerijden zodat de juiste positie bepaald kan worden (ook dan valt het niet mee om dat te bepalen) , jij als bestuurder zit er te ver vanaf.
oplossing kan vaak eenvoudig zijn, een drupje smeermiddel, een stukje rubber enz.
nu met het koude weer zullen er meer kraakjes/ piepjes ontstaan omdat het materiaal stug en hard word .

Plaats reactie