Mii navigatie in Up!

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
MichelMD
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 06 sep 2016, 16:38

Mii navigatie in Up!

Bericht door MichelMD » di 06 sep 2016, 16:49

We gaan binnenkort op vakantie, en gaan op locatie een VW Up! huren.
Nu vroegen we ons af, kunnen wij de origineel geleverde Seat Mii navigatie ( volgens mij van Garmin ), incl houder losschoeven, meenemen en tijdelijk aansluiten op de huurauto.
Gaat dit werken, of zit er een beveiliging of vendor lock op die dingen ?
En... ook handig om te weten, heeft iedere Up! wel zo'n aansluiting waar je de houder in kunt klikken ?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door arnout84 » di 06 sep 2016, 18:30

Niet iedere Up heeft het. Als je een duidelijk klepje heb met een "gat" op het dashboard past het. Ja, de mii versie werkt alleen start ie wel op met Seat ipv VW

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door Caddykaatje » di 06 sep 2016, 20:15

Ik zou er niet vanuit gaan. Huurauto's zijn meestal de goedkope uitvoering.
Volkswagen UP GTI

MichelMD
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 06 sep 2016, 16:38

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door MichelMD » di 06 sep 2016, 20:23

Dat de navi opstart met een Seat logo maakt voor uiteraard niets uit (eerder grappig).
Maar inderdaad, huurauto's zijn vaak de aller goedkoopste uitvoeringen, dus de aansluiting is niet standaard aanwezig ?
Dan toch maar even kijken naar een iets grotere auto (Ibiza/Polo) welke met navigatie te krijgen zijn.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door Autheo » di 06 sep 2016, 21:22

Ik heb bij een buitenlands reis met een huurauto gewoon m'n smartphone voor de navigatie gebruikt, met de gps en vaste kaarten (dus geen internet verbinding nodig). Met een kabeltje en plug via de sigarettenaansteker ook geen batterijprobleem.
Met een 'beanbag' en een smartphonehouder werkt dat prima! Hoef je geen dure huurauto voor te kiezen.

MichelMD
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 06 sep 2016, 16:38

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door MichelMD » di 06 sep 2016, 21:56

Autheo schreef:Ik heb bij een buitenlands reis met een huurauto gewoon m'n smartphone voor de navigatie gebruikt, met de gps en vaste kaarten (dus geen internet verbinding nodig). Met een kabeltje en plug via de sigarettenaansteker ook geen batterijprobleem.
Met een 'beanbag' en een smartphonehouder werkt dat prima! Hoef je geen dure huurauto voor te kiezen.
Mee eens, kan op zich ook navigeren met een telefoon (hoewel we de Google Navigatie niet echt fijn vinden), maar het leek in eerste instantie makkelijk om 'gewoon' de Garmin van de Mii mee te nemen. Niet bij stilgestaan dat de auto dan hiervoor toch enige voorbereiding moet hebben.
Prijsverschil tussen een Up! en een Polo/Ibiza met Navigatie is maar 25 euro, hadden echter liever een Up genomen vanwege het lager gewicht (beiden 60Pk 1.0), dus wat makkelijker steile hellingen nemen. (gaan wat rijden door berggebied)

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door robbert-h » wo 07 sep 2016, 07:27

Kijk eens naar de gratis app Here WeGo.

Zeer fijne app en gratis te downloaden inclusief kaarten van alle landen. Scheelt je in het buitenland je data bundel!

IOS:
https://itunes.apple.com/nl/app/here-we ... 37609?mt=8

Android:
https://play.google.com/store/apps/deta ... maps&hl=nl
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door Guy » wo 07 sep 2016, 08:32

We gaan binnenkort op vakantie, en gaan op locatie een VW Up! huren.
ik zou er niet vanuit gaan dat je ook daadwerkelijk een up! als huurauto krijgt. meestal staat er in kleine letters "of gelijkwaardig" bij.

MichelMD
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 06 sep 2016, 16:38

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door MichelMD » za 10 sep 2016, 14:43

@robbert-h
Thnxs voor de tip. Navigatie ziet er goed uit, zetten hem er voor de zekerheid op. Hadden intussen 'uitgevonden' dat die Garmin uit de Mii ook gewoon prima werkt zonder houder (mits je de accu opgeladen houd), dus hiermee moet het dan toch goedkomen ;)

@Guy
Klopt. Maar we weten dat dit verhuurdepot alleen maar VAG voertuigen heeft staan, voornamelijk Up's en 1 CityGo.

Allemaal bedankt voor de antwoorden!

dmitri
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 20 aug 2016, 21:02

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door dmitri » ma 12 sep 2016, 18:24

Ik heb afgelopen donderdag mijn nieuwe UP move UP afgehaald. Er zit geen navigatie meer in, maar een voorbereiding voor je smartphone die je dmv een app kunt gebruiken. Wist ik niet, maar volgens VW zijn er veel problemen met de Garmin, en het updaten. Werkt wel, maar ben er niet zo blij mee. Wel nu regensensor en automatische verlichting, of zat dat er al op ?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door TwitNour » ma 12 sep 2016, 18:35

Nieuwe Up dus! :O

Gebruikersavatar
Golf87
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 23:18
Locatie: Amersfoort

Re: Mii navigatie in Up!

Bericht door Golf87 » di 18 okt 2016, 22:59

Wat ik ook wel eens doe als ik de auto van mijn vader mee neem, doe ik de Garmin met een zuignap op de ruit en via een universele lader opladen. Dit heeft bij mij altijd prima gewerkt en mijn vader is ook zo van Nederland naar Italië gereden en weer terug. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat de geluiden van de Garmin over het eigen kleine speakertje lopen, maar als je hem hard genoeg zet kan je hem zelfs in een rumoerige auto verstaan.
Volkswagen fan en trots in het bezit van een Golf 2 en een High Up! 60pk BMT.

Plaats reactie