Waarschuwings-signaal lichten aan bij uitstappen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
mathijs7876876
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 09:08

Waarschuwings-signaal lichten aan bij uitstappen

Bericht door mathijs7876876 » di 28 jun 2016, 21:09

Hallo,

net een paar dagen geleden een tweedehands high-up gekocht. Geen krasje eraan, echt een heerlijke auto.
Nu heb ik een vraagje:

Als je de de lichten aan laat staan, geeft de up geen geluidje bij het uitstappen. Is dat stuk in mijn auto of doet geen enkele Up! dat? Ik kan er niks over lezen in de gebruiksaanwijzing en bij andere forums wordt gezegd dat je de deuren moet controleren op binnenverlichting. Die werkt nog bij alle deuren.

Hoop dat iemand wat licht op deze vraag kan schijnen. Met of zonder geluidje :)
Alvast bedankt,
Mathijs

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Waarschuwings-signaal lichten aan bij uitstappen

Bericht door arnout84 » wo 29 jun 2016, 08:55

Misschien is het uitgezet via VAGcom. Mijn Citigo heeft wel degelijk die verklikker en de Up! heeft dat ook. Volgens mij is het zelfs standaard. Als je je gordel niet om doet, gaat ie dan ook geluid maken? (Zelfde geluid namelijk)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waarschuwings-signaal lichten aan bij uitstappen

Bericht door TwitNour » wo 29 jun 2016, 12:13

Het geluid zit naar mijn weten in de Move en High Up standaard ingebouwd. Daarnaast moet het contact uit zijn om het geluid te horen. Bij het verlaten van de auto wanneer het start-stop systeem in werking is getreden hoor je overigens nog een ander geluid.

mathijs7876876
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 09:08

Re: Waarschuwings-signaal lichten aan bij uitstappen

Bericht door mathijs7876876 » vr 01 jul 2016, 14:24

Hij maakt inderdaad kort een geluid als je het contact uitzet. Het is alleen wat subtiel waardoor ik dacht dat het geen waarschuwing was :lol: Bedankt voor de reacties!

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Waarschuwings-signaal lichten aan bij uitstappen

Bericht door JoVe » wo 06 jul 2016, 15:08

Als je het dimlicht aan hebt staan en je doet je contact uit en sleutel eruit en je doet het portier open dan klinkt er een ping ping ping geluidje.
Ook als je de gordel niet om hebt en je rijdt klinkt ook dat geluidje. Dit geluidje kan worden uitgeschakeld via VAG obd instellingen
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie