Navigon/RCD 215 "SDS" in display

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
UpDown
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 25 feb 2016, 19:41

Navigon/RCD 215 "SDS" in display

Bericht door UpDown » do 25 feb 2016, 19:54

Beste Mensen,

Nieuw hier op dit forum, maar gelijk al met een vraag. Ik heb al het nodige gezocht maar de oplossing nog niet kunnen vinden.

Wie weet er wel een antwoord?

Bij gebruik van navigon/ maps & more komt op de radio RCD 215 display "SDS" te staan, de radio met muziek etc stopt
dan ook. De radio reageert op geen enkele knop meer tot dat de navigon verwijderd wordt. Uitzetten lukt trouwens
ook niet met de navigon nog op het dashboard.

SDS enige overeenkomst die ik kan vinden op internet is Speech Dialog System maar daar kom ik ook niet mee verder.

Iemand hier ervaring mee?

Nog een tweede vraagje, bij gebruik van de navigatie met stem over de luidsprekers is er helemaal geen muziek meer mogelijk,
is dit normaal???? Je zou denken dat de muziek speelt, totdat er gesproken instructies komen zoals je dat met bijvoorbeeld de
verkeersinformatie hebt.

Zie jullie reacties tegemoet. De VW UP bevalt, de maps & more nog niet :-)

UpDown
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 25 feb 2016, 19:41

Re: Navigon/RCD 215 "SDS" in display

Bericht door UpDown » do 25 feb 2016, 20:41

Aanvullend kan ik zeggen dat de navigon iedere keer reboot zodra spraakbesturing gebruikt wordt. Dat werkt dus niet goed.
Restaureren via fresh lukt niet, registreren kan blijkbaar ook niet meer. Tja , lastig als je niet de eerste eigenaar bent van de wagen.
Uitzetten lukt ook niet van spraak...

Iemand suggesties?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Navigon/RCD 215 "SDS" in display

Bericht door arnout84 » do 25 feb 2016, 21:35

Bij gebruik van mijn Maps and More staat er ook SDS in het display (ik heb dan muziek via bluetooth) alleen als je op "radio" drukt gaat ie terug naar de radio.

UpDown
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 25 feb 2016, 19:41

Re: Navigon/RCD 215 "SDS" in display

Bericht door UpDown » ma 29 feb 2016, 12:29

Dank je, zodra SDS bij mij op de display staat reageert de de radio bediening op geen enkele knop meer... We zoeken verder :-)

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Navigon/RCD 215 "SDS" in display

Bericht door arnout84 » ma 29 feb 2016, 20:09

Ik heb nog even gekeken. Als de voicecommand aan staat (dus als ik stembediening gebruik) komt er SDS in het beeld. Anders staat er "portable"

Plaats reactie