Ontvangst radio (niet DAB+)

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door arend van duijn » do 19 okt 2017, 18:47

Allemaal mooi over DAB ontvangst ! Maar hier aan de kust ( katwijk ) is de DAB ontvangst bagger ! Iemand de weet hoe dat komt ??

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door arnout84 » do 19 okt 2017, 19:23

gijsv schreef:Moet er nog een andere antenne op?
Uiteraard

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door arnout84 » do 19 okt 2017, 19:25

arend van duijn schreef:Allemaal mooi over DAB ontvangst ! Maar hier aan de kust ( katwijk ) is de DAB ontvangst bagger ! Iemand de weet hoe dat komt ??
DAB+ ontvangst is wel erg verschillend in de regio. Ik was laatst in Duitsland en daar viel het signaal welgeteld 0 keer weg. Hier in Nederland valt het wel eens weg maar kan ook aan de radio liggen.

Voor wie het verschil wilt horen tussen FM en DAB+ in een Citigo

https://youtu.be/AHb_ye9rKbI" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door arend van duijn » vr 20 okt 2017, 06:12

Tsja ! Ik rij in een nieuwe up! ( juni 2017 ) met radiophone system dus daar ligt het niet aan ! ik gebruik nu maar FM zolang dat er nog is
het is niet anders !!!

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door arnout84 » vr 20 okt 2017, 08:39

arend van duijn schreef:Tsja ! Ik rij in een nieuwe up! ( juni 2017 ) met radiophone system dus daar ligt het niet aan ! ik gebruik nu maar FM zolang dat er nog is
het is niet anders !!!
Er is wel degelijk verschil tussen radio's in auto's. Ik rij voor m'n werk wel eens in nieuwe Opels met DAB+ en ervaar nooit uitvallen van zenders maar in mijn Citigo wel. De Up's en Citigo's staan niet bekend om hun fantastische ontvangst ;)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door Xanderv » vr 20 okt 2017, 10:41

Nou dat verschil merk ik zeker. Ik heb een Kia Cee'd uit 2011 met een radio/ touchscreen navigatiesysteem maar dat ontvangst lijkt wel DAB+
Het is echt loepzuiver en bijna nooit storingen en het is echt geen DAB+ radio.
Daarom vind ik het zo jammer dat dit zo slecht is maar wil ook geen andere radio want vind de standaard look gewoon strak en mooi, dan lijkt zo'n andere radio een beetje sjonnie....
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door jaappie » vr 20 okt 2017, 11:48

Xanderv schreef:Nou dat verschil merk ik zeker. Ik heb een Kia Cee'd uit 2011 met een radio/ touchscreen navigatiesysteem maar dat ontvangst lijkt wel DAB+
Het is echt loepzuiver en bijna nooit storingen en het is echt geen DAB+ radio.
Daarom vind ik het zo jammer dat dit zo slecht is maar wil ook geen andere radio want vind de standaard look gewoon strak en mooi, dan lijkt zo'n andere radio een beetje sjonnie....
Als je een originele dab+ radio hebt van vw oogt het precies hetzelfde als de Fm-radio :D

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door arnout84 » za 21 okt 2017, 16:44

Xanderv schreef:Nou dat verschil merk ik zeker. Ik heb een Kia Cee'd uit 2011 met een radio/ touchscreen navigatiesysteem maar dat ontvangst lijkt wel DAB+
Het is echt loepzuiver en bijna nooit storingen en het is echt geen DAB+ radio.
Daarom vind ik het zo jammer dat dit zo slecht is maar wil ook geen andere radio want vind de standaard look gewoon strak en mooi, dan lijkt zo'n andere radio een beetje sjonnie....
Wat foto's van de set
Bijlagen
IMG_2277.JPG
IMG_2278.JPG
IMG_2279.JPG

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door oppermii » ma 13 nov 2017, 21:21

De ontvangst in mijn Mii (01-2014) is vanaf het begin er matig geweest.
Op een gegeven moment ontvang ik bijna niks meer en is de antennevoet vervangen.
Dat hielp wel wat, maar het blijft zeer matig. Ik had gehoopt dat het vervangen van de radio zou helpen, dat ben ik namelijk toch al van plan (wil USB of SD ondersteuning).

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door arnout84 » ma 13 nov 2017, 21:28

Radio vervangen kan wel maar dan ben je wel je maps and more werking kwijt. Dit is een mooi alternatief, ik wil echt niet meer zonder!

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door oppermii » ma 13 nov 2017, 21:44

arnout84 schreef:Radio vervangen kan wel maar dan ben je wel je maps and more werking kwijt. Dit is een mooi alternatief, ik wil echt niet meer zonder!
Ik heb geen maps and more :-) Zou het vervangen van de radio helpen voor een betere ontvangst?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door arnout84 » di 14 nov 2017, 05:56

oppermii schreef:
arnout84 schreef:Radio vervangen kan wel maar dan ben je wel je maps and more werking kwijt. Dit is een mooi alternatief, ik wil echt niet meer zonder!
Ik heb geen maps and more :-) Zou het vervangen van de radio helpen voor een betere ontvangst?
ja denk het wel, maar het blijft een gok.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Ontvangst radio (niet DAB+)

Bericht door Xanderv » wo 15 nov 2017, 05:14

Jup antenne en draden
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie