voorstoel rug beleding loshalen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
BriesUP
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 sep 2014, 20:32

voorstoel rug beleding loshalen

Bericht door BriesUP » zo 29 nov 2015, 16:21

Hallo,

Ik wil de bekleding van de rugleuning van mijn voorstoel verwijderen, heeft iemand hier ervaring mee?

Gerrit Brouwer.
Hi_UP 60pk=>75pk, Fender Sound, Panoramadak, VAG "instellingen".

Angst en onwetendheid zijn slechte raadgevers!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: voorstoel rug beleding loshalen

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 nov 2015, 16:43

Het zijn volgens mij gewoon hoezen die je los kunt ritsen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: voorstoel rug beleding loshalen

Bericht door jaappie » zo 29 nov 2015, 16:44

Is gewoon een soort hoes, kun je volgens mij vrij eenvoudig loshalen.

Alleen heb je dan wel heel het ruggedeelte eruit. Dus de "achterkant" van de stoel en het deel waar je met de rug tegenaan zit.

BriesUP
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 sep 2014, 20:32

Re: voorstoel rug beleding loshalen

Bericht door BriesUP » zo 29 nov 2015, 17:38

Ok, ik wil namelijk bekijken of het mogelijk is om een el. lendesteun verstelling in de leuning kan plaatsen, wordt vervolgd.
Hi_UP 60pk=>75pk, Fender Sound, Panoramadak, VAG "instellingen".

Angst en onwetendheid zijn slechte raadgevers!

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: voorstoel rug beleding loshalen

Bericht door Gert » ma 30 nov 2015, 21:09

Ik heb ooit een 306 gehad met verstelbare lendensteun met handbediening. Ondanks dat had ik toen toch veel last van mijn rug in de auto, vooral bij ritten langer dan een uurtje.

Pas onlangs - eigenlijk na/bij aanschaf van de up - ben ik er achter gekomen dat number one voor je rug is dat de stoelen behoorlijk recht staan. Voor mij is in de up de ideale positie die waarbij je bij onspannen maar rechtop zitten nog ca. 5 tot 10 cm met de achterkant van je hoofd van de stoel blijft. Zet ik hem schever krijg ik rugpijn bij langere ritten maar ook als hij een standje rechter staat waarbij mijn hoofd zeg maar tegen de stoel rust.

Niettemin ben ik wel geinteresseerd in je ervaringen met een (verstelbare)lendensteun.
Wat is er trouwens tegen een met een draaiknop?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

BriesUP
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 sep 2014, 20:32

Re: voorstoel rug beleding loshalen

Bericht door BriesUP » do 03 dec 2015, 18:37

Hallo Gert,

Ik heb niets tegen een draaiknop, maar ik heb een el. verstelbare lendesteun uit een BMW type 1 stoel liggen die ik wil gebruiken in de UP indien mogelijk.
Mijn vorige auto was een C1 met BMW type 1 stoelen met el.lendesteun/verwarming en dat zat best lekker.
Hi_UP 60pk=>75pk, Fender Sound, Panoramadak, VAG "instellingen".

Angst en onwetendheid zijn slechte raadgevers!

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: voorstoel rug beleding loshalen

Bericht door Gert » do 03 dec 2015, 20:55

OK. In zo een geval ben ik ook voor elektrisch ;) Omdat ie dicht bij de sigarettenaansteker zit zal de voeding wel geen groot probleem zijn.

Ben benieuwd of het je lukt. Als je wilt kun je misschien een paar fotos maken tijdens de operatie. Mogelijk kunnen meer mensen daar plezier van hebben.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie