PID + Maps & More

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

PID + Maps & More

Bericht door JuP ! » wo 01 feb 2012, 23:20

Multimediaal vernuft
De Up! heeft als eerste Volkswagen een Personal Infotainment Device (PID). Dit mobiele systeem combineert de bediening van navigatie-, telefoon-, informatie- en entertainmentfuncties. Zodra de PID bovenop de middenconsole wordt geplaatst, is het onderdeel van het ‘netwerk’ van de up! Vanaf dat moment kan het scherm worden gebruikt voor het weergeven van belangrijke voertuiginformatie, of als display voor de ParkPilot parkeerhulp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook is er een filmpje die laat zien, wat de mogelijkheden zijn van Maps & More op je PID

Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: PID + Maps & More

Bericht door eas » wo 01 feb 2012, 23:24

alleen daar voor koop je al een up :mrgreen:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: PID + Maps & More

Bericht door dvh » do 02 feb 2012, 01:16

Die komt er zekers te weten in !

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: PID + Maps & More

Bericht door Piedro » do 02 feb 2012, 11:09

Zit in een Up zonder Maps & More wel de aansluiting ervoor op het dashboard? Met andere woorden: Is het systeem achteraf los te koop? Of zelfs overplaatsbaar naar een andere Up? Hoe zit het met de bevestiging? Als het niet in gebruik is, zit er dan een flink 'gat' in het dashboard of juist een uitstekend 'pootje' of valt die aansluiting niet zo op? Of eventueel te verbergen met een afdekplaatje? Iemand die daar foto's of video's van kan vinden?

Ik ben namelijk van plan om de Up misschien wel een jaar of tien te gaan rijden en de ontwikkelingen op het gebied van dit soort gadgets gaan razendsnel, dus ik ben benieuwd of VW denkt in de toekomst zowel qua hardware als software nieuwe versies uit te brengen. Ik vind het namelijk wel een interessant systeem, vanwege onder meer de mogelijkheid om er een hele muziekcollectie op te zetten, de 'status' van de auto te bekijken, parkeersensorhulp, tripcomputerfuncties etc., maar als ik zie hoe snel bijvoorbeeld een los navigatiesysteem al veroudert (en dan bedoel ik nog niet eens zozeer de kaarten, maar zeker ook het apparaat zelf), om nog maar te zwijgen over mobiele telefoons van een aantal jaar geleden in vergelijking met die van nu. Hopelijk biedt VW in de toekomst updatemogelijkheden aan.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: PID + Maps & More

Bericht door henri » do 02 feb 2012, 13:57

Bij het samenstellen van mijn Up waarschuwde de verkoopadviseur mij er voor dat Maps&More alleen werkt i.c.m. een RCD 215 radio. De (elektrische) aansluiting zal dus alleen aanwezig zijn als er een originele radio gemonteerd is.

Op het dashboard zit standaard een afdekkapje. Dit kan verwijderd worden. HIeronder zit een bevestigingspunt en elektrische contacten, die voeding en communicatie met de auto verzorgen. Hierop kan de Navigon gemonteerd/geklikt worden. Bij verwijdering van de navigatie plaats je het plaatje weer, zodat niet zichtbaar is dat er een Navigon aanwezig is.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: PID + Maps & More

Bericht door JuP ! » do 02 feb 2012, 13:58

Als je de PID eraf haalt, hou je een voetje over. Haal je uiteindelijk het voetje ook weg;

Afbeelding

Als je later een losse PID koopt (of je neemt je PID mee naar een andere auto), dan vermoed ik dat je die net zo goed kan bevestigen, al zal dan de voeding via de meegeleverde usb gaan los over het dashboard, en niet intern.
Navigon heeft het maps + more-systeem onthuld voor de Volkswagen up!. Het apparaat met een 12,5 cm groot scherm, communiceert met de auto en is uitneembaar, waardoor je de kaarten gemakkelijk kunt updaten. De maps + more is niet alleen een navigatiesysteem, maar ook een compleet infotainmentsysteem met een mediaspeler. Op het scherm is onder meer de ingebouwde radio en informatie over de auto te zien.

Onder meer het gemiddelde benzineverbruik, reistijd en het aantal toeren per minuut kan worden weergegeven. Daarnaast kan het apparaat assisteren bij het parkeren, waarbij op het scherm te zien is hoe ver de auto zich van een obstakel bevindt. Ook waarschuwt het systeem als een deur open staat en kun je advies krijgen over hoe je zuiniger kunt rijden. Als je de auto verlaat, kun je de maps + more meenemen en gebruiken voor het laatste deel van je reis te voet. Dankzij een extra houder en oplaadkabel kan het apparaat eventueel ook worden gebruikt in andere voertuigen.

De navigatiesoftware beschikt over een aantal handige functies, zoals Reality View Pro, Panorama View 3D en Actieve rijstrookassistent. Reality View Pro geeft een fotorealistische weergave van verkeersknooppunten en afritten - inclusief de werkelijke afslag. Dankzij Panorama View 3D, worden landschappen driedimensionaal weergegeven met bergen en dalen. De navigatiefuncties kunnen desgewenst uitgebreid worden met tal van extra functies, zoals TMC Pro of City View 3D.

De maps + more wordt geleverd met houder en een USB-kabel
Zal eens navragen voor de zekerheid
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: PID + Maps & More

Bericht door Crash » za 04 feb 2012, 13:05

Ik heb de maps & more ook besteld bij de Up!, ben benieuwd hoe deze het gaat doen. Ziet er leuk uit en beter dan die inbouwsystemen die erg diefstalgevoelig zijn.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Roy
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 23:12

Re: PID + Maps & More

Bericht door Roy » za 04 feb 2012, 23:27

Hebben jullie de handleiding al doorgenomen? :D
http://www.navigon.com:8080/portal/comm ... ore_NL.pdf

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: PID + Maps & More

Bericht door henri » za 04 feb 2012, 23:51

Bedankt, Roy ;)

Het ThinkBlue gedeelte was ik tijdens de proefrit niet tegengekomen. Het is wel een grappige en interessante functie om zo efficiënt mogelijk te (leren) rijden.

Roy
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 23:12

Re: PID + Maps & More

Bericht door Roy » zo 05 feb 2012, 10:18

Ja geinig gemaakt, de verkoper vertelde me dat er meer "apps" in de toekomst op komen, maar misschien was dat een verkooppraatje, ik heb daar nog niks over gelezen. Er draait windows CE op dus je kunt er vanuit gaan dat de firmware gehackt wordt. ;) Ik hoop niet dat het een inbraakgevoelig apparaatje wordt :cry: net als zo'n RNS510?.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: PID + Maps & More

Bericht door JuP ! » zo 05 feb 2012, 16:46

Leuk om te zien wat die allemaal kan....voor dat geld... :D

Blijft natuurlijk een kwestie van elke keer van de houder halen bij parkeren (moet je ook met een TomTom) en dan níet in je dashboardkastje leggen, of onder de stoel... :mrgreen:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: PID + Maps & More

Bericht door Piedro » wo 08 feb 2012, 14:10

Roy schreef:Hebben jullie de handleiding al doorgenomen? :D
http://www.navigon.com:8080/portal/comm ... ore_NL.pdf
Super! Ga me hier eens in verdiepen :ugeek:

Is er ook ergens een handleiding of anders iets meer informatie over de radio te vinden?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Roy
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 23:12

Re: PID + Maps & More

Bericht door Roy » wo 08 feb 2012, 21:50

Handleiding van de radio heb ik nog niet gezien. :? De maps+more heeft wel een lange opstarttijd: :roll: http://www.youtube.com/watch?v=0Qk85Fsx ... ata_player

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: PID + Maps & More

Bericht door Piedro » wo 08 feb 2012, 22:02

Zou dat niet alleen bij de eerste keer opstarten zo zijn? De persoon in de video moet namelijk ook nog enkele instellingen kiezen (zoals taal, de keuze km/mijlen, tijdformaat e.d.) en helemaal aan het begin zie je een soort 'overeenkomst', die bevestigd wordt door op 'OK' te drukken. Lijkt me stug dat dat iedere keer moet gebeuren.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Roy
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 23:12

Re: PID + Maps & More

Bericht door Roy » wo 08 feb 2012, 22:07

Ja dat denk ik ook. Het geheugen zal wel op spanning blijven (standby) als je em daarna uitzet, net als bij andere nav systemen.

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: PID + Maps & More

Bericht door Paashaas25 » wo 08 feb 2012, 22:18

De unit staat onmiddelijk aan zodra je de auto op contact zet, dus idd standby. Indien je hem eraf haalt vraagt de unit of deze uit moet gaan. Hierna zal het waarschijnlijk wat langer duren.
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: PID + Maps & More

Bericht door High-up! » wo 08 feb 2012, 22:30

Heb nu een aantal keren het PID doorgespit in een 'probeer-up!' en daar komt bij het starten van de auto het Volkswagen logo in beeld, waarna hij direct operationeel is. Dit gaat heel vlot, dus zeker niet zo langzaam als in het bijgevoegde filmpje.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: PID + Maps & More

Bericht door Piedro » wo 08 feb 2012, 23:29

Mooi, dan kan ik met een gerust hart gaan slapen ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: PID + Maps & More

Bericht door Paashaas25 » do 09 feb 2012, 18:56

Haha, welterusten
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

koen
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 12:05

Re: PID + Maps & More

Bericht door koen » ma 20 feb 2012, 22:49

Een leuk instructiefilmpje van Maps & More welke ik tegenkwam op youtube....


Plaats reactie