Verlichting voor de kofferbak

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door RonaldNL » wo 09 mei 2012, 11:32

Breek je ze toch :-D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Ben » vr 11 mei 2012, 18:50

ik heb het opgelost met een breedte lichtje van een bedrijfswagen gekocht bij brezan ong € 20 en een draad gelegd naar het binnen licht, dat is het meeste werk
foto zit bij mijn draadje verbouw foto's in mijn auto
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Mr10 » za 12 mei 2012, 16:40

Mijn oplossing: de SpotOn Ultra van Philips, 12 euro. Zelfde idee als dat van Ikea maar dan minder langwerpig. Ik heb hem voorlopig even over één van de tassenhaken heen bevestigd omdat ik die misschien toch niet ga gebruiken, of in elk geval niet allebei. Er zijn inderdaad niet veel vlakke oppervlakken in de achterbak. Bevestigen kan met dubbelzijdig tape of schroefjes, die zitten erbij. Het stukje tape dat er bij zit is wel erg klein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Ben » za 12 mei 2012, 17:27

Mr10 schreef:Mijn oplossing: de SpotOn Ultra van Philips, 12 euro. Zelfde idee als dat van Ikea maar dan minder langwerpig. Ik heb hem voorlopig even over één van de tassenhaken heen bevestigd omdat ik die misschien toch niet ga gebruiken, of in elk geval niet allebei. Er zijn inderdaad niet veel vlakke oppervlakken in de achterbak. Bevestigen kan met dubbelzijdig tape of schroefjes, die zitten erbij. Het stukje tape dat er bij zit is wel erg klein.
Afbeelding
Ook goed idee geen draden trekken en toch licht :D
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door ruud » zo 13 mei 2012, 17:48

Mensen dit is de simpelste en goedkoopste oplosssing voor kofferbakverlichting.
Kosten zijn 2,99 bij Lidl.
Het werkt perfect, zit een magneet achter en klaar...... :D
En geeft voldoende licht voor de kofferbak.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door RonaldNL » zo 13 mei 2012, 18:17

alleen jammer dat de lidl deze niet verkoopt dat is altijd maar eenmalig niet te krijgen meer.
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door ruud » zo 13 mei 2012, 18:30

RonaldNL schreef:alleen jammer dat de lidl deze niet verkoopt dat is altijd maar eenmalig niet te krijgen meer.
Dat is ook weer waar, maar met regelmaat staan ze dan toch weer in de folder.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Ron UP » zo 13 mei 2012, 18:34

Zijn die ook met bewegingssensor dan?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door TOP UP! » zo 13 mei 2012, 20:48


Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Ron UP » zo 13 mei 2012, 21:58

Kijk.......zoiets bedoel ik nou !! :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Paulus » di 15 mei 2012, 22:24

Mr10 schreef:Mijn oplossing: de SpotOn Ultra van Philips, 12 euro. Zelfde idee als dat van Ikea maar dan minder langwerpig. Ik heb hem voorlopig even over één van de tassenhaken heen bevestigd omdat ik die misschien toch niet ga gebruiken, of in elk geval niet allebei. Er zijn inderdaad niet veel vlakke oppervlakken in de achterbak. Bevestigen kan met dubbelzijdig tape of schroefjes, die zitten erbij. Het stukje tape dat er bij zit is wel erg klein.
Afbeelding
Kan je aangeven hoe de werking is? Je opent de kofferbak/ en/ of de hoedenplank, gaat ie gelijk aan? Schijnt er na het sluiten van de kofferbak niet veel licht door de (kieren) hoedenplank? Totdat deze (na 20 sec volgens Philips) uit gaat? Lijkt mij als je boodschappen erin hebt staan, dat ie door het bewegen van de tassen tijdens het rijden aan gaat/ blijft. Ofwel, wellicht licht vanuit je kofferbak (kieren)?

Ja, ik ben van de details :D

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Psycho_Mantis » wo 16 mei 2012, 07:33

Paulus schreef:
Mr10 schreef:Mijn oplossing: de SpotOn Ultra van Philips, 12 euro. Zelfde idee als dat van Ikea maar dan minder langwerpig. Ik heb hem voorlopig even over één van de tassenhaken heen bevestigd omdat ik die misschien toch niet ga gebruiken, of in elk geval niet allebei. Er zijn inderdaad niet veel vlakke oppervlakken in de achterbak. Bevestigen kan met dubbelzijdig tape of schroefjes, die zitten erbij. Het stukje tape dat er bij zit is wel erg klein.
Afbeelding
Kan je aangeven hoe de werking is? Je opent de kofferbak/ en/ of de hoedenplank, gaat ie gelijk aan? Schijnt er na het sluiten van de kofferbak niet veel licht door de (kieren) hoedenplank? Totdat deze (na 20 sec volgens Philips) uit gaat? Lijkt mij als je boodschappen erin hebt staan, dat ie door het bewegen van de tassen tijdens het rijden aan gaat/ blijft. Ofwel, wellicht licht vanuit je kofferbak (kieren)?

Ja, ik ben van de details :D
Dit lijkt me wel een beter idee dan me ikea lampen, ik zou ook graag die details willen weten :D

Trouwens ter info, ik heb niets geschroefd hoor in me Up. Ik heb gewoon de plakstrip gebruikt zodat ik het eerst kon uit proberen.
Ze vallen wel regelmatig van het plafon af nu :lol:

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door nol » wo 16 mei 2012, 18:40

Erg mooi te lezen hoe creatief mensen zijn om toch verlichting in de kofferbak te krijgen!! Toch apart dat zoiets simpel er niet in zit.

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Mr10 » wo 16 mei 2012, 22:55

De details heb ik nog niet zo nauwkeurig bekeken eerlijk gezegd. Ik moet bij dit lampje vrij dichtbij komen met mijn hand, ik heb nog niet zoveel tassen ed in mijn kofferbak gehad dat het lampje per ongeluk aan zou kunnen zijn gegaan. Ik denk dat dat in de praktijk erg meevalt.

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Mr10 » wo 16 mei 2012, 22:58

Ik heb een zelfde type lampje van een eerdere reeks en die gaan eerder branden, dus bij beweging op grotere afstand ( zeg 0.5- 1 m). Ik weet nog niet wat nu beter is, misschien toch de nieuwere voor de kofferbak.

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Mr10 » wo 16 mei 2012, 22:59

Licht door de kieren heb ik nog niet gezien, dat zou ik in het donker moeten testen.

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Paulus » do 17 mei 2012, 09:46

Mr10 schreef:De details heb ik nog niet zo nauwkeurig bekeken eerlijk gezegd. Ik moet bij dit lampje vrij dichtbij komen met mijn hand, ik heb nog niet zoveel tassen ed in mijn kofferbak gehad dat het lampje per ongeluk aan zou kunnen zijn gegaan. Ik denk dat dat in de praktijk erg meevalt.
Dus het lampje gaat niet branden als je de kofferbak opendoet/ en of de hoedenplank omhoog zet? Als ik eerst nog met mn hand of spullen die ik erin zet voorbij het lampje moet komen, dan moet ik nog in het 'donker navigeren' ;) Of lees ik je bericht verkeerd?

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Mr10 » do 17 mei 2012, 20:10

Dit lampje gaat (op deze plek) inderdaad niet meteen branden als je de kofferbak open doet. Even je hand in de kofferbak steken is wel voldoende. Misschien is een andere plek denkbaar waarbij hij wel meteen reageert maar ik vind het goed werkbaar zo.

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Mr10 » do 17 mei 2012, 20:12

Ik heb het trouwens nog niet in het donker getest bedenk ik me nu, zal ik nog doen

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Paulus » vr 18 mei 2012, 14:10

Mr10 schreef:Ik heb het trouwens nog niet in het donker getest bedenk ik me nu, zal ik nog doen
Ik ben benieuwd, want ik vindt het op het eerste gezicht een prima oplossing.

Plaats reactie