Start stop knippert met piep

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » vr 04 apr 2014, 11:01

Vanmorgen de zomerbanden laten plaatsen en na een herstart een korte piep met een knipperend start-stop symbool (doorgestreept). Tijdens de rit was hij ook al doorgestreept, anders nooit na een tijd rijden. Weet iemand dit? In de manual kan ik niets hierover vinden.
Ik zit net te lezen op de site, misschien hebben ze wel 'stiekem' en software update uitgevoerd...

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door paulvanwersch » vr 04 apr 2014, 11:13

Lees dit!
"
Please look at this thread. This is a known problem, probably caused by a faulty brake servo. Good luck with it.
http://www.upownersclub.co.uk/forum/sto ... tart#34896 "

Bekend probleem bij een slechte/haperende remservo. Wellicht dat ze bij het vervangen van de wielen iets van de remmen, wat dan ook, gesloopt hebben.
Redelijk gevaarlijk lijkt mij, ik zou dus "snel" even terug gaan!!

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » vr 04 apr 2014, 11:15

Bedankt voor de info. Ik ga gelijk checken. Ze hebben hier in Heemskerk ook een dealer...

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door oppermii » vr 04 apr 2014, 11:56

Is het maar 1x gebeurd? Bij mij ook 1x. Auto is 3 maanden auto en dit gebeurde na 6wk. Volgens mij als je n keer te wild start ofzo doet ie dat. Als t maar 1x gebeurd is zoubik me er niet druk om maken.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » vr 04 apr 2014, 12:32

Net weer piep + knipperen (met streep) t/m dealer. Bij dealer werd hij gestart, toen alles ok!
En wat zegt dealer: condities niet OK, dus automatisch uitgeschakeld, jaja...
Receptionist zei: laat hem volgende keer maar draaien, kunnen ze het zien van de werkplaats.

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door paulvanwersch » vr 04 apr 2014, 13:28

Als ie uitschakelt omdat de condities niet "OK" zijn, koud of wat dan ook, brandt alleen het icoon.. geen geknipper of piepjes.
Dus verhaal van dealer is bullshit.
Ze zijn kennelijk overal hetzelfde...

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » vr 04 apr 2014, 13:40

Bedankt voor de steun.
Ik meld het wel bij VW, kunnen ze het opnemen in de handleiding, dat een piep in combinatie met een knipperend 'ghostbusters' symbool niets ergs is (heeft immers dezelfde betekenis als niet knipperend, zonder piep)! Scheelt een heleboel gezeur bij de dealers.
Maar goed ik zal het nog eens goed bekijken in de VW Up! handleiding, hier op het werk keek ik in de manual van de Citigo.

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door paulvanwersch » vr 04 apr 2014, 14:15

Ik bedoel eigenlijk dat je je niet moet laten afschepen met die verklaring.. maar dat er echt iets met de Remservo is.. wat me redelijk gevaarlijk lijkt!
Ik zou terug gaan en eisen dat ze hem uitlezen.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » vr 04 apr 2014, 16:53

oppermii schreef:Is het maar 1x gebeurd? Bij mij ook 1x. Auto is 3 maanden auto en dit gebeurde na 6wk. Volgens mij als je n keer te wild start ofzo doet ie dat. Als t maar 1x gebeurd is zoubik me er niet druk om maken.
Alleen vandaag een aantal maal, bij de dealer was het weg... een snerpend piep uit een buzzer, het lijkt me dat ze bij VW precies weten wanneer het knipperen van een doorgestreept A'tje en 2 seconden een buzzer laten klinken, ze kunnen dat precies zien in het programma van de microcontroller. Zo moeilijk zijn die dingen niet. Uitgangen op zo'n mcu gaan niet zomaar 'hoog', er zit altijd logica achter (via signalen van sensoren), niets spannend aan.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door oppermii » vr 04 apr 2014, 18:26

CanisLupus schreef:
oppermii schreef:Is het maar 1x gebeurd? Bij mij ook 1x. Auto is 3 maanden auto en dit gebeurde na 6wk. Volgens mij als je n keer te wild start ofzo doet ie dat. Als t maar 1x gebeurd is zoubik me er niet druk om maken.
Alleen vandaag een aantal maal, bij de dealer was het weg... een snerpend piep uit een buzzer, het lijkt me dat ze bij VW precies weten wanneer het knipperen van een doorgestreept A'tje en 2 seconden een buzzer laten klinken, ze kunnen dat precies zien in het programma van de microcontroller. Zo moeilijk zijn die dingen niet. Uitgangen op zo'n mcu gaan niet zomaar 'hoog', er zit altijd logica achter (via signalen van sensoren), niets spannend aan.
In jouw geval is er duidelijk iets mis/stuk. Bij mij is het soms maar dan zonder piep. Zal ook logica achter zitten, maar ik bedoelde dat er dan niet meteen iets stuk hieft te zijn o.i.d.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door UpSie » vr 04 apr 2014, 18:27

Goedeavond,
Heb niet echt helder hoe de service software tool werkt.
Normaal is de huidige obd als volgt wettelijk bepaald.
DM1boodschappen zijn de foutcondities actief, deze dienen zolang de conditie fout aanwezig is weergegeven te worden aan de operator.of bestuurder.
Als nu de fout verdwijnt zal de foutmelding verdwijnen, en niet meer zichtbaar zijn, behalve de in de obd vastgelegde fout condities, die betrekking hebben op bv emissies blijven in de DM3 boodschap bewaard..
Deze verdwijnen pas als de diagnostische check een aantal keren is afgewerkt en conditie is in orde bevonden.
Het is niet standaard dat een fout historie wordt bewaard. Er zullen misschien merken zijn die dit doen, maar hoe complexer de auto, hoe hoger de busload,vandaar de wens om zo min mogelijk rommel op te slaan.
Intermitterende problemen zijn de lastigste om op te sporen voor een techneut, ik snap dat men graag actie ziet, maar zonder de fout actief is lastig te bepalen wat er moet gebeuren.
Net als kiespijn, bij de tandarts pijn verdwenen.
Bij onze motoren zijn er fouten die wel 20 verschillende oorzaken kunnen hebben, wat moet je in zo'n geval dan doen?
Het zou het beste zijn om toch te proberen de fout actief te houden todat je bij een dealer bent.
Misschien kan je een afspraakje met de dealer maken dat als het ontstaat je de dichtstbijzijnde dealer bezoekt.
Hij kan dan een software uitlezing doen en de image opslaan voor je eigen dealer, als hij het niet verder zelf wil onderzoeken.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt anders zal ik de onduidelijkheden proberen weg te nemen.
Succes.

Met vriendelijke groet,
Leen.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » vr 04 apr 2014, 18:43

oppermii schreef:
CanisLupus schreef:
oppermii schreef:Is het maar 1x gebeurd? Bij mij ook 1x. Auto is 3 maanden auto en dit gebeurde na 6wk. Volgens mij als je n keer te wild start ofzo doet ie dat. Als t maar 1x gebeurd is zoubik me er niet druk om maken.
Alleen vandaag een aantal maal, bij de dealer was het weg... een snerpend piep uit een buzzer, het lijkt me dat ze bij VW precies weten wanneer het knipperen van een doorgestreept A'tje en 2 seconden een buzzer laten klinken, ze kunnen dat precies zien in het programma van de microcontroller. Zo moeilijk zijn die dingen niet. Uitgangen op zo'n mcu gaan niet zomaar 'hoog', er zit altijd logica achter (via signalen van sensoren), niets spannend aan.
In jouw geval is er duidelijk iets mis/stuk. Bij mij is het soms maar dan zonder piep. Zal ook logica achter zitten, maar ik bedoelde dat er dan niet meteen iets stuk hieft te zijn o.i.d.
Maakt het symbool dan niet uit?

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » vr 04 apr 2014, 18:47

Bedankt Leen.
Er is dus niet altijd een goede log van status veranderingen van de input en output.
Het lijkt me toch als ze de software kennen dat ze precies weten wat dat tot gevolg heeft. Bewust wordt dan de status van een icoon/symbool veranderd en bij het starten een piep gegenereerd. Het lijkt me dat het allemaal uitgedacht, of is er zoiets van een situatie "nu weten we het ff niet meer", dan maar alles aan. btw het leek een andere geluidsbron dan van bijvoorbeeld lichten nog aan.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » za 05 apr 2014, 18:38

Vandaag bemerkte ik dat de alarmlichten niet knipperen bij het sluiten van de auto met de afstandbediening. Het start/stop systeem detecteerde gisteren zeker al iets met het deuren sluit systeem, is immers gekoppeld (denk ik).

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » zo 06 apr 2014, 13:55

CanisLupus schreef:Vandaag bemerkte ik dat de alarmlichten niet knipperen bij het sluiten van de auto met de afstandbediening. Het start/stop systeem detecteerde gisteren zeker al iets met het deuren sluit systeem, is immers gekoppeld (denk ik).
Was een deur die niet goed dicht zat, ik begin spoken te zien... :?

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door ruud » vr 18 apr 2014, 10:18

Mijn start stop had ook een probleem hij deed het meestal niet A met een streepje en heel soms een piepje.
8x terug geweest een aantal keer op de kast geweest en er kwamen geen fouten uit.
Nu blijkt dat als de accu nog maar rond de 80 procent kan opladen (en dit moet eigenlijk voor een accu voldoende zijn) dat je toch problemen
met het start stop systeem kan krijgen.
Accu vervangen (en dit na 19 maanden) en alles werkt weer goed, het start stop systeem doet wat het moet doen en geen A met een streepje meer en geen piepjes.
Ik ga niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar laat je accu eens goed doormeten.
Dealer vond het ook een vreemd verhaal, maar ben blij dat het opgelost is.
Dealer zal het dossier van dit gebeuren ieder geval gaan doorsturen naar Pon.
Zei bij de eerste keer al zal het niet aan de accu liggen, Nee hoor meneer dat is het probleem niet accu is nog 82/83 procent.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » ma 21 apr 2014, 14:56

Bedankt Ruud.
Tijdens het rijden bleef 'A met streepje' knipperen, piep was alleen bij de start. Ik zal de accu conditie goed in de gaten houden evt. middels accu tester (bij garage).
Momenteel doet probleem zich niet meer voor, eenmalig...

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door Menaz » zo 01 jun 2014, 20:36

De misses had gisteravond ook deze storing in de Mii. Harde piep en symbool.

Vanochtend was het weer weg.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door CanisLupus » ma 02 jun 2014, 21:41

Bij mij is het niet meer teruggekomen, langzaam begin ik het te vergeten, misschien had de accu een dipje ;-)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Start stop knippert met piep

Bericht door Ron UP » zo 29 nov 2015, 23:02

Vanmiddag ook gehad. Startte helemaal niet meer. Anderhalf uur eerder nog gewoon gereden. Cv werkte ook niet meer.
Mobiliteits service gebeld. Accu opgeladen, startte weer. Kwartiertje gereden, met een knipperend startstoplampje. Up daarna uitgedaan, opnieuw willen starten en weer alle dashboardlampjes knipperen en relaistjes die geluiden maakten.
Monteur weer gebeld, weer opgeladen en vanavond naar de dealer gebracht.
Gaan morgen kijken.

2.5 jaar oud met 28000 km erop

Wat voor storing zou t kunnen zijn?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie