door DaanRoor » zo 21 feb 2016, 15:37
Inmiddels heb ik de klus ook weten te klaren, mede met behulp van de beschrijving in dit topic.
Ik heb de gaten voor de hoedenplank evenals gat nummer 2 in de klep wel met een timmermansoog afgemeten dus niet afgetekend.
Ik kwam zelf in de klep geen 2e staallaag tegen zoals iemand op dit forum elders meldde. Misschien omdat de klep van de Citigo toch al van staal is ipv glas zoals de Up!?
Ook heb ik niet door bedrading van achterruitverwarming en 3e remlicht geboord want beiden doen het nog (hier was ik toch wel een beetje bang voor). Ik ben met een spijkertje wel aan het roeren geweest in het boorgat om te voelen en tikte daarbij wel duidelijk tegen de bedrading van de ruitverwarming aan, deze zat meer richting de buitenzijde (zijkant) van de auto.
De boorgaten in de hoedenplank afgewerkt met rubber tules (bij de automaterialenhandel kostte dit iets meer dan 1 euro, maar ze zijn ook goedkoper te krijgen). De touwtjes heb ik op de kunststof tube waar het lusje mee gemaakt is voorzien van dikke rubber ringetjes die ik nog had liggen. Dat voorkomt dat de touwtjes uit de hoedenplank schieten als je de plank loshaalt.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.