mijn hoedenplank project

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Reeve
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 22:27
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door Reeve » ma 31 mar 2014, 22:15

F.Moerland schreef:Mocht er interesse zijn in dit systeem wil ik wel een uitgebreidere how to maken en kijken voor hoeveel ik dit als setje zou kunnen leveren. Naast het nylon koord en de pluggen heb je alleen een boor, 2 staalboortjes, wat tape, een potlood of pen, een liniaal en een beetje geduld nodig.
Van mijn kant zeker interesse
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door Inge » di 01 apr 2014, 05:53

Ziet er erg mooi uit - het is dat ik helaas niet zo handig ben anders kwam het er zeker in.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door F.Moerland » di 01 apr 2014, 09:53

Ik schat dat de kosten voor een setje van twee nylon koordjes met balletje, 3 (2 + 1 reserve) pluggen en twee rubberen tules voor in de hoedenplank inclusief verzendkosten zo rond de 25,- tot maximaal 30,- zal zijn.

Mocht ik op de aanstaande Up! meeting zijn dan kan ik uiteraard mij Uppie meenemen zodat iedereen live kan zien hoe het er uit ziet en hoe goed het werkt. Desnoods neem ik dan ook een paar setjes mee zodat ik het niet hoef te versturen.
Laatst gewijzigd door F.Moerland op di 01 apr 2014, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door enie-up » di 01 apr 2014, 11:13

F.Moerland schreef:k schat dat de kosten voor een setje van twee nylon koordjes met balletje, 3 (2 + 1 reserve) pluggen en twee rubberen tules voor in de hoedenplank inclusief verzendkosten zo rond de 25,- tot maximaal 30,- zal zijn.

Mocht ik op de aanstaande Up! meeting zijn dan kan ik uiteraard mij Uppie meenemen zodat iedereen live kan zien hoe het er uit ziet en hoe goed het werkt. Desnoods neem ik dan ook een paar setjes mee zodat ik het niet hoef te versturen.
En een accuboormachine om de gaatjes vast te boren zodat ze ook gelijk gemonteerd kunnen worden ;) :whistle:

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door F.Moerland » di 01 apr 2014, 11:24

Dat kan. Mochten geïnteresseerden richting Wijk bij Duurstede willen komen om het samen te fixen vind ik dat ook goed hoor. Bakkie koffie krijg je er bij!

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door enie-up » di 01 apr 2014, 11:27

Ik zat te denken aan de jaarlijkse Vagtechniek meeting ;)
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=3339

Erg goed idee inderdaad! Ons inziens zal het programma er dan ongeveer als volgt uitzien:
13.00 uur a 14.00 uur verzamelen
14.00 uur tot 16.00 uur toerrit de Kempen
16.00 uur tot .....BBQ met wat evenementen er omheen.

Definitieve schema zal nog volgen!

Zo na de rit en voor de BBQ :whistle:

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door F.Moerland » di 01 apr 2014, 11:30

Begrijp ik, maar ik weet nog niet of ik daar bij kan zijn.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door F.Moerland » di 01 apr 2014, 16:25

Bij deze nog twee foto's waarbij het wat duidelijker is hoe toegankelijk de bagageruimte is geworden nu de hoedenplank met de achterklep mee omhoog gaat.

1. Hier is de achterklep helemaal open en zie je hoe ver de hoedenplank mee omhoog gaat. De toegankelijkheid is enorm toegenomen.
Klep helemaal open hoedenplank omhoog.jpg
Klep helemaal open hoedenplank omhoog.jpg (122.43 KiB) 9068 keer bekeken
2. Hier heb je een betere indruk van hoe ver de hoedenplank overeind komt. Met een drukje met de hand gaat hij nog net iets verder waardoor hij in de reeds aanwezige vergrendel stand komt te staan.
Klep helemaal open hoedenplank mee omhoog.jpg
Klep helemaal open hoedenplank mee omhoog.jpg (116.29 KiB) 9068 keer bekeken

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door Autheo » di 01 apr 2014, 18:15

F.Moerland schreef:k schat dat de kosten voor een setje van twee nylon koordjes met balletje, 3 (2 + 1 reserve) pluggen en twee rubberen tules voor in de hoedenplank inclusief verzendkosten zo rond de 25,- tot maximaal 30,- zal zijn.

Mocht ik op de aanstaande Up! meeting zijn dan kan ik uiteraard mij Uppie meenemen zodat iedereen live kan zien hoe het er uit ziet en hoe goed het werkt. Desnoods neem ik dan ook een paar setjes mee zodat ik het niet hoef te versturen.
Mijn complimenten voor jouw prachtige oplossing, ziet er heel professioneel uit. Wie met minder perfectionisme tevreden is, kan net als ik gewoon een simpel plakhaakje, vetertje en papierklemmetje gebruiken. Daarbij hoef je niet te boren, en beschadig je niks. Zie bij mijn Mii:http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... ank#p46982. Kosten hooguit een paar euro, dus dat scheelt. Ik hoop op de meeting te komen, dan kun je zien dat het prima werkt (nu al een jaar lang, waarbij ik bijna dagelijks de klep open om m'n werktas in- en uit te laden).

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door F.Moerland » di 01 apr 2014, 18:29

Zo zie je maar. Zo veel mensen zo veel wensen! Leuk dat er meer zijn die creatief bezig zijn.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door Xanderv » di 01 apr 2014, 19:14

Mooi gedaan hoor. Ik heb diezelfde haakjes ook al 2 maand liggen, samen met een kofferbaklamp... Nu nog inbouwen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door DonkUp » di 01 apr 2014, 20:20

F.Moerland schreef:
DonkUp schreef:Ziet er goed uit, alsof het af fabriek is. Zelf heb ik het oprolsysteem van de Seat Leon er in gebouwd, hangt er ook niks te bungelen in mn bagageruimte.
Dat het er uit ziet als of het fabrieks af is zie ik als een compliment. Ik heb eerder al hele creatieve oplossingen voorbij zien komen, maar nog nooit iets waar ik ook echt wel interesse zou hebben.

Kan je een fotootje van jouw systeem posten? Of een link naar het topic? Ben benieuwd...
Ik heb mijn inspiratie van N!jntje: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1596
Ik zal morgen wel ff foto's van mijn hoedenplank maken en in mijn eigen topic zetten.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door Pop Up! » di 01 apr 2014, 20:44

F.Moerland schreef:Dat kan. Mochten geïnteresseerden richting Wijk bij Duurstede willen komen om het samen te fixen vind ik dat ook goed hoor. Bakkie koffie krijg je er bij!
Bouw je het dan ook zelf in tegen meerprijs uiteraard? :D
Vind het er super uit zien namelijk maar ben niet zo'n handyman...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door F.Moerland » di 01 apr 2014, 21:17

Ja hoor, wil ik wel. Maar nogmaals, ik wil eerst nog op de bestelde tules wachten om het dan ook echt als 100% af te kunnen leveren. Duurt blijkbaar even....

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door Menaz » di 01 apr 2014, 22:32

Netjes gedaan.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door Inge » wo 02 apr 2014, 06:38

Voor een samen aanpak hoedenplank houd ik me aanbevolen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door F.Moerland » wo 02 apr 2014, 19:42

Is goed hoor, gezellig! Ik houd jullie op de hoogte van wanneer ik de juiste tules heb.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door DonkUp » wo 02 apr 2014, 19:49

Ik wil niemands topic overnemen, maar op verzoek een linkje naar mijn eigen hoedenplank project.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=1450
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door F.Moerland » wo 02 apr 2014, 20:12

Ook heel erg netjes gemaakt DonkUp! Ook ik heb dit systeem overwogen, maar uiteindelijk heb ik toch voor ´mijn´ systeem gekozen omdat ik het

1. niet ok vind om onderdelen in mijn auto met plakband te te monteren
2. ik bang ben dat het oprolsysteem het toch ooit gaat begeven.
3. Als ik mijn de hoedenplank wil demonteren de lusjes makkelijk van de pluggen af kan halen en zonder er een dopje af te moeten trekken

Maar geloof me, ik heb zeker een tijdje getwijfeld en ik vind dat je een keurig stukje werk hebt geleverd!

Hoe ver komt jouw hoedenplank omhoog met de klep maximaal open?

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: mijn hoedenplank project

Bericht door DonkUp » wo 02 apr 2014, 20:22

Thnx :)
Ik heb geen idee hoe ver de hoedenplank omhoog komt, dat zou ik dan eens op moeten meten. Als je goede tape gebruikt, komt het nooit meer (vrijwillig) los hoor. En die dopjes waar het touwtje mee vast zit aan de achterklep gaan zonder moeite los, voordeel is dat je geen losse touwtjes onder je hoedenplank hebt bungelen als je hem uit de auto tilt.
Zo heeft ieder zijn eigen ideeën en oplossingen om uiteindelijk op een even mooi resultaat te komen.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Plaats reactie