Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 11 jan 2015, 22:48

Johannus schreef:Vraagjes:
Nu, mijn langdurig(e) sprong onlangs, tijdens het rijden, zonder de dagtellerknop aan te raken of wat ook, zomaar weer terug naar 0: Daaaag langdurige verbruiksgemiddelde, daaag totale reistijd en daaaag gemidelde snelheid etc etc.
Is dat normaal? volgens mij stond de kilometerteller van 'langdurig(e)' zo ongeveer op 1250 km. Telt ie niet verder dan dat?

Andere vraag:
Van de week gaat er cruisecontrol in komen, inclusief vrijschakelen van de boordcomputer. NU geeft de Maps/More nog kg per 100 km aan (gemiddeld en actueel) en geeft de boordcomputer in het instrumenten paneel helemaal niets aan ( tijd, buiten temperatuur en kilometerstand/dagteller).. gaat de instelling van kg/100km overal naar 'km/kg' of krijg je een mengsel: wel de boordcomputer, maar niet de maps/more?
Ja ik heb dit ook al een keer of twee a drie gehad. Ik reset deze langdurige teller altijd na elke tankbeurt. Rond de 500 kapte hij ermee en begon opnieuw te tellen. Is dus wel een euvel dat wel eens voorkomt. Waarom? Geen idee.

Over het tweede, nee alles wordt omgezet in km/L, voor zowel je M&M en je boordcomputer.

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Johannus » zo 11 jan 2015, 23:21

Hmm dat alles vanzelf gereset wordt ( ik vemoed, precies bij 1250 km ) das best jammer.

alles omgezet naar km/kg: ideaal. Ik snap het 'per honderd kilometer' systeem toch al niet helemaal. Duitsers zijn er gek op, maar ik wil 't liever andersom weten. Is logischer in mijn ogen.
Eco-up! kilometervretertje

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » ma 12 jan 2015, 00:18

Johannus schreef:Hmm dat alles vanzelf gereset wordt ( ik vemoed, precies bij 1250 km ) das best jammer.

alles omgezet naar km/kg: ideaal. Ik snap het 'per honderd kilometer' systeem toch al niet helemaal. Duitsers zijn er gek op, maar ik wil 't liever andersom weten. Is logischer in mijn ogen.
Vind ik ook. Kilometer per liter vind ik makkelijker visueel (duidelijk) te krijgen dan liter per 100km.

Overigens denk ik niet dat de 1250 er iets mee te maken heeft aangezien hij bij mij al ruim voor de duizend km soms heeft gestopt met tellen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » ma 19 jan 2015, 17:40

Heeft iemand toevallig ervaring met de Live diensten van de Maps and More? Als je tijdens een navigatie naar opties (volgens mij) gaat, dan zie je daar de mogelijkheid om actuele files en het weer te bekijken. Hier heb je een of ander abonnement bij nodig. Iemand die dit toevallig heeft?

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » ma 19 jan 2015, 21:55

Eerste maand kun je dat gratis proberen, Helaas had ik die eerste maand gezeik met mijn iPhone 4 destijds die door een iOS update niet meer als mobiele hotspot werkte. Dus helaas niet kunnen proberen.

Live-abonnement is volgens mij een eenmalige investering. Heb je verkeerinfo, weerinfo en nog wat actuele info.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » ma 19 jan 2015, 22:05

Menaz schreef:Eerste maand kun je dat gratis proberen, Helaas had ik die eerste maand gezeik met mijn iPhone 4 destijds die door een iOS update niet meer als mobiele hotspot werkte. Dus helaas niet kunnen proberen.

Live-abonnement is volgens mij een eenmalige investering. Heb je verkeerinfo, weerinfo en nog wat actuele info.
Als de eerste maand toch gratis is wil ik dat best even proberen. Ik zal m'n bevindingen wel hier posten als het zover is.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » wo 21 jan 2015, 13:32

Wat is Fresh toch een *** programma zeg... Daarnaast staat er totaal niet duidelijk uitgelegd hoe ik de testperiode activeer... Zie bijlage.

Ik heb overigens zojuist een software-update gedaan. Bij het aanzetten krijg ik nu niet meer het mooie VW logo maar een scherm met navigon......... ik heb een garmin. Bummer...
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-01-21 om 13.31.38.png
Schermafbeelding 2015-01-21 om 13.31.38.png (39.31 KiB) 11651 keer bekeken

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » wo 21 jan 2015, 15:07

TwitNour schreef:Wat is Fresh toch een *** programma zeg... Daarnaast staat er totaal niet duidelijk uitgelegd hoe ik de testperiode activeer... Zie bijlage.
Als je goed leest, dan staat er ook dat je Fresh pas nodig hebt als je het abonnement wilt. De dienst inschakelen doe je gewoon met je M&M.

https://static.garmincdn.com/autoOem/vw ... nualNL.pdf

Hoofdstuk 14.

En zet op je telefoon de optie mobiele hotspot aan, want hij heeft je telefoon nodig als modem voor de livedata.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » wo 21 jan 2015, 22:57

Menaz schreef:
TwitNour schreef:Wat is Fresh toch een *** programma zeg... Daarnaast staat er totaal niet duidelijk uitgelegd hoe ik de testperiode activeer... Zie bijlage.
Als je goed leest, dan staat er ook dat je Fresh pas nodig hebt als je het abonnement wilt. De dienst inschakelen doe je gewoon met je M&M.

https://static.garmincdn.com/autoOem/vw ... nualNL.pdf

Hoofdstuk 14.

En zet op je telefoon de optie mobiele hotspot aan, want hij heeft je telefoon nodig als modem voor de livedata.
Ja maar het probleem is dus dat de M&M weer zegt dat ik Live moet activeren in Fresh... Oftewel de een wijst naar het ander. Hotspot staat altijd aan op mijn telefoon.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » do 22 jan 2015, 14:24

Dan kan het zijn dat je proefperiode ongemerkt al verlopen is.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » do 22 jan 2015, 18:15

Menaz schreef:Dan kan het zijn dat je proefperiode ongemerkt al verlopen is.
Ahh okay. Dan misschien toch eens 50 euro betalen en hopen dat het goed uitpakt. Raad je het aan of zo je eerder zeggen, gooi er 50 euro bij en koop updates op freshmaps?

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » do 22 jan 2015, 19:06

Geen idee. Ik gebruik de dienst niet en de proefperiode is zoals ik al eerder zei verprutst door iOS. Meeste grote files haalt hij ook wel binnen met TMC.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » do 22 jan 2015, 19:52

TwitNour schreef:
Menaz schreef:Dan kan het zijn dat je proefperiode ongemerkt al verlopen is.
Ahh okay. Dan misschien toch eens 50 euro betalen en hopen dat het goed uitpakt. Raad je het aan of zo je eerder zeggen, gooi er 50 euro bij en koop updates op freshmaps?
Hoi TwitNour, ik heb uit jouw andere berichten begrepen dat je meestal korte ritten rijdt. Heb je dan zo vaak lastvan files, dat je van de Live-diensten profijt zult hebben? Zoals Menaz zegt, zul je vast aan de TMC functie wel genoeg hebben. Kun je het geld beter aan leukere dingen besteden!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » vr 23 jan 2015, 00:30

Autheo schreef:
TwitNour schreef:
Menaz schreef:Dan kan het zijn dat je proefperiode ongemerkt al verlopen is.
Ahh okay. Dan misschien toch eens 50 euro betalen en hopen dat het goed uitpakt. Raad je het aan of zo je eerder zeggen, gooi er 50 euro bij en koop updates op freshmaps?
Hoi TwitNour, ik heb uit jouw andere berichten begrepen dat je meestal korte ritten rijdt. Heb je dan zo vaak lastvan files, dat je van de Live-diensten profijt zult hebben? Zoals Menaz zegt, zul je vast aan de TMC functie wel genoeg hebben. Kun je het geld beter aan leukere dingen besteden!
Ja daar heb je zeker een goed punt, Theo. Kan ik beter het geld in nieuwe kaarten steken.

Casper50
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 03 feb 2015, 21:39

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Casper50 » di 03 feb 2015, 22:06

Mijn vrouw start vanmorgen haar UP EN ER KWAM EEN BEELD NAAR VOREN MET ALLE TALEN EN TOETSTE PER ONGELUK ENGELS IN, nu staat alles in het engels en kunnen wij nergens meer vinden hoe terug tw kunnen gaan naar de nederlandse versie ..... Wie weet hier wat op ?

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » wo 04 feb 2015, 16:41

Bij "opties"" (nu "options"?) staat "fabrieksinstellingen herstellen" (nu "factory reset"?) en dat moet je volgens mij terug naar het NL brengen. Of minstens weer naar de vraag "welke taal".
Geef geen garantie.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » do 05 feb 2015, 19:51

Casper50 schreef:Mijn vrouw start vanmorgen haar UP EN ER KWAM EEN BEELD NAAR VOREN MET ALLE TALEN EN TOETSTE PER ONGELUK ENGELS IN, nu staat alles in het engels en kunnen wij nergens meer vinden hoe terug tw kunnen gaan naar de nederlandse versie ..... Wie weet hier wat op ?
Navigatie > Opties > Algemeen > Instellingen > Algemeen > Taal

Maar dan in het Engels. :mrgreen:
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Gert » zo 08 feb 2015, 21:58

Wat is het toch een fijn ding die M&M van de UP. Dan heb ik de bluetooth telefoon nog niet eens aangesloten en ik ben al super tevreden. 29 G (dat past op een 32 G kaartje) aan flac bestanden (iets van een dikke 100 cd's) aan boord en het geluid van de fender installatie is super.

Het enige wat ik misschien miste was de mogelijkheid om het SD kaartje te bedienen via de knoppen van de radio. Of kan dat soms wel?????

Bij een cd met mp3 bestanden kun je met de voorkeurstoetsen van de radio/cd speler door de mappen bladeren en nummers selecteren. Je kunt ook voor en achterwaarts en scannen met de rechterknop van de radio. Super handig.

Bij het SD kaartje in de M&M moet - volgens mij - de bediening via het touchscreen. Dat werkt ook wel goed hoor en je kunt tijdens het navigeren tegelijk naar muziek luisteren. Voor het scherm kun je kiezen tussen het "actuele navigatie scherm" of het "bedieningsscherm van je SD kaart". In dat geval hoor je nog wel de navigatie instructies.

Wat een uitgekiend en goed werkend product! Volgens mij is het veel makkelijker om op dit gebied rotzooi te maken waar je als gebruiker een punthoofd van krijgt. VW heeft daar terecht vanaf gezien ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » di 10 feb 2015, 20:38

Gert schreef:Wat is het toch een fijn ding die M&M van de UP. Dan heb ik de bluetooth telefoon nog niet eens aangesloten en ik ben al super tevreden. 29 G (dat past op een 32 G kaartje) aan flac bestanden (iets van een dikke 100 cd's) aan boord en het geluid van de fender installatie is super.

Het enige wat ik misschien miste was de mogelijkheid om het SD kaartje te bedienen via de knoppen van de radio. Of kan dat soms wel?????

Bij een cd met mp3 bestanden kun je met de voorkeurstoetsen van de radio/cd speler door de mappen bladeren en nummers selecteren. Je kunt ook voor en achterwaarts en scannen met de rechterknop van de radio. Super handig.

Bij het SD kaartje in de M&M moet - volgens mij - de bediening via het touchscreen. Dat werkt ook wel goed hoor en je kunt tijdens het navigeren tegelijk naar muziek luisteren. Voor het scherm kun je kiezen tussen het "actuele navigatie scherm" of het "bedieningsscherm van je SD kaart". In dat geval hoor je nog wel de navigatie instructies.

Wat een uitgekiend en goed werkend product! Volgens mij is het veel makkelijker om op dit gebied rotzooi te maken waar je als gebruiker een punthoofd van krijgt. VW heeft daar terecht vanaf gezien ;)
Mee eens. Ik vind dat Volkswagen hier zeker een sterk product heeft neergezet voor de Up. Ik ben ook zeer tevreden over de prestaties van de M&M.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » wo 11 feb 2015, 09:52

Qua prijs-kwaliteit is het een prima dingetje als je het vergelijkt met een ingebouwd systeem van VW. Ik vind wel de menustructuur heel erg omslachtig. Maar goed, daar had de RNS-310 ook last van.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Plaats reactie