Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
B.W. Wassing
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 21:46

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door B.W. Wassing » ma 26 mar 2018, 17:29

Probleem met accu Garmin 2013.

In dit topic heb ik idd wat accu problemen voorbij zien komen, maar geen oplossingen.
Mijn vraag is: Is het een losse accu die je één op één kan vervangen of moet er nog worden gesoldeerd?

Zijn er forumleden die al een nieuwe accu geplaatst hebben, graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,

Bé Wassing.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 26 mar 2018, 18:16

Ja kan, geen moeilijke taak. Ik heb nog een accu liggen trouwens. PM me maar

upenzo
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 mei 2018, 23:27

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door upenzo » wo 09 mei 2018, 23:31

Ik heb geprobeerd de nieuwe kaartupdate (Q1/2018) te installeren. Ik had al vernomen dat er extra geheugen nodig zou zijn om alle kaarten te installeren. Echter herkent Fresh niet dat er een SD-kaart van 16GB in het apparaat zit. Ik heb het nu kunnen oplossen door oude kaarten eraf te halen en zonder SD-kaart te installeren. Iemand een suggestie zodat ik ook alle andere landen kan installeren met SD-kaart?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » do 10 mei 2018, 14:09

Ik haal altijd een paar niet-relevante landen eraf, ook een oplossing

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » do 10 mei 2018, 14:41

Ik deed alleen de landen updaten waar ik kwam en de rest verwijderde ik, zo had je altijd genoeg vrije ruimte voor de nieuwe updates.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » do 10 mei 2018, 16:50

Landen waar je nooit komt kun je er inderdaad gewoon afhalen, je kunt ze verder wel gewoon bewaren op je computer. Mocht je er toch ooit naartoe gaan, dan kun je ze altijd nog erop zetten in ruil voor weer andere landen.

upenzo
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 mei 2018, 23:27

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door upenzo » do 10 mei 2018, 20:33

Dat is voor nu ook de oplossing die ik gebruik. Ik verbaas me er echter over, dat Fresh de SD-kaart niet leest terwijl ik hem er eigenlijk speciaal voor had aangeschaft :(

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » do 10 mei 2018, 20:49

upenzo schreef:Dat is voor nu ook de oplossing die ik gebruik. Ik verbaas me er echter over, dat Fresh de SD-kaart niet leest terwijl ik hem er eigenlijk speciaal voor had aangeschaft :(
Wellicht even formatteren in een ander format? Fat32 of NFTS

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » do 10 mei 2018, 23:24

Volgens mij juist alleen in FAT32, niet in NTFS

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » do 17 mei 2018, 12:32

Ik heb Q12018 ook kunnen installeren en daarbij alleen de landen NL-B-D-Os gedaan. Weet iemand wanneer er een nieuwe relais ieder jaar komt? Wanneer komt bijv. Q2 vrij?
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » do 17 mei 2018, 14:15

robw schreef:Ik heb Q12018 ook kunnen installeren en daarbij alleen de landen NL-B-D-Os gedaan. Weet iemand wanneer er een nieuwe relais ieder jaar komt? Wanneer komt bijv. Q2 vrij?
vorige jaren kwam Q2 meestal rond juli / augustus
Q3 okt/nov en Q4 in januari 2019
ik haalde tijdens de update ook de landen eraf waar ik toch nooit kom en dat scheelt weer mb's
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

bjornl
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 jun 2018, 20:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door bjornl » vr 22 jun 2018, 20:51

Goedendag,

Hopelijk zijn hier mensen die mij hier misschien mee helpen kunnen:

We hebben een Up met een Navigon systeem er in, deze gaf zo nu en dan diverse problemen met bellen etc, na wat lezen toch de keuze gemaakt om een Garmin aan te schaffen en hopen dat hier de problemen mee opgelost zouden zijn.
Nu heb ik via Marktplaats een 2e hands Garmin 4NSF gekocht, alleen staat deze ingesteld voor een Seat, hij heeft ook in een Seat gezeten.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik deze weer instellen zodat hij weer precies is zoals hij in een Up moet zijn?

Via Garmin Fresh op de computer heb ik al geprobeerd om de functie apparaat restaureren te kiezen, dit lukt alleen niet, hij geeft aan om het product te kiezen, vervolgens klik ik het aparaat aan maar na verder klikken krijg ik in beeld het systeem met er achter: Niet beschikbaar in het rood.

Ik heb gehoord dat je hem met opstarten na deze reset kan kiezen voor welk merk je hem wilt installeren? is er ook een andere manier om dit te doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr Bjorn

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » za 23 jun 2018, 11:14

bjornl schreef:Goedendag,

Hopelijk zijn hier mensen die mij hier misschien mee helpen kunnen:

We hebben een Up met een Navigon systeem er in, deze gaf zo nu en dan diverse problemen met bellen etc, na wat lezen toch de keuze gemaakt om een Garmin aan te schaffen en hopen dat hier de problemen mee opgelost zouden zijn.
Nu heb ik via Marktplaats een 2e hands Garmin 4NSF gekocht, alleen staat deze ingesteld voor een Seat, hij heeft ook in een Seat gezeten.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik deze weer instellen zodat hij weer precies is zoals hij in een Up moet zijn?

Via Garmin Fresh op de computer heb ik al geprobeerd om de functie apparaat restaureren te kiezen, dit lukt alleen niet, hij geeft aan om het product te kiezen, vervolgens klik ik het aparaat aan maar na verder klikken krijg ik in beeld het systeem met er achter: Niet beschikbaar in het rood.

Ik heb gehoord dat je hem met opstarten na deze reset kan kiezen voor welk merk je hem wilt installeren? is er ook een andere manier om dit te doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr Bjorn
Als het goed is staat er in het forum een topic over dit item.
Het is wel te wijzigen, maar ff zoeken.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » do 02 aug 2018, 00:55

Ligt het aan mij of zijn alle producten uit de Fresh Shop gehaald met uitzondering van de losse kaarten van Europa Q1 2018...?

VwtjeArno
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 16:22
Locatie: Ede

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door VwtjeArno » vr 03 aug 2018, 06:26

bjornl schreef:
vr 22 jun 2018, 20:51
Goedendag,

Hopelijk zijn hier mensen die mij hier misschien mee helpen kunnen:

We hebben een Up met een Navigon systeem er in, deze gaf zo nu en dan diverse problemen met bellen etc, na wat lezen toch de keuze gemaakt om een Garmin aan te schaffen en hopen dat hier de problemen mee opgelost zouden zijn.
Nu heb ik via Marktplaats een 2e hands Garmin 4NSF gekocht, alleen staat deze ingesteld voor een Seat, hij heeft ook in een Seat gezeten.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik deze weer instellen zodat hij weer precies is zoals hij in een Up moet zijn?

Via Garmin Fresh op de computer heb ik al geprobeerd om de functie apparaat restaureren te kiezen, dit lukt alleen niet, hij geeft aan om het product te kiezen, vervolgens klik ik het aparaat aan maar na verder klikken krijg ik in beeld het systeem met er achter: Niet beschikbaar in het rood.

Ik heb gehoord dat je hem met opstarten na deze reset kan kiezen voor welk merk je hem wilt installeren? is er ook een andere manier om dit te doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr Bjorn

Heb dit toevallig afgelopen dinsdag nog gedaan. Aangezien de mij van de vrouw verkocht is en haar Garmin een betere touchscreen had als die van mij.

Je moet eerste even een back up maken. Wel zo handig. Mocht je iets fouts doen kan je altijd nog terug.

Inderdaad dan het apparaat resetten en terug zetten naar fabriek instellingen duurt nog een half uur tot 45 min ( was bij mij dan zo lang)

Als dat klaar is dan in de auto zetten en dan gaat hij hem in de auto een soort van update geven waardoor hij gaat instellen naar de auto. Als hij daarin werkt dan weer terug aansluiten en je kaarten er opnieuw op instaleren. Duurt weer sik een half uur. En evt. Andere opties díe je wilt hebben kan je ook downloaden.

Als alles klaar is en je sluit hem aan heb je dus in de tussentijd netjes je logo van vw en de auto's auto die weergegeven wordt bij think blue ofzo. Dat eco trainer.

Hoop dat het zo lukt.
Vw up! High up 2014 5drs 60pk wit

I don't drive fast, but i'll fly low

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » vr 03 aug 2018, 18:04

TwitNour schreef:
do 02 aug 2018, 00:55
Ligt het aan mij of zijn alle producten uit de Fresh Shop gehaald met uitzondering van de losse kaarten van Europa Q1 2018...?
Ik zou niet weten hoe het met losse kaarten zit. Voor mij stond gewoon de update voor heel Europa (Q1 2018) klaar, en een paar aanvullende updates voor tijdsindeling en verkeersdrukte. Wel heb ik eerst de update van het Fresh programma gedaan naar versie 3.6.0. Ook de andere gadgets (zoals zaklamp e.d.) staan gewoon beschikbaar (al maak ik daar geen gebruik van). Van heel Europa selecteer ik dan alleen de landen die ik interessant vind. De Oost-Europese landen laat ik er buiten, anders is er te weinig plaats op het geheugen.

Valt me trouwens wel op dat de kaartupdate van Navigon achter loopt op die van Garmin, terwijl het toch uit hetzelfde 'huis' is. Voor m'n camper heb ik een Garmin, en daar ook vandaag de update voor gedaan. Nieuwe wegen hier in mijn woonplaats staan wel op die Garmin update, maar nog niet op die van Navigon...

FrankD
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 jul 2015, 11:24

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door FrankD » do 09 aug 2018, 17:26

Ben blij dat ik de navigonellende alweer twee jaar achter de rug heb. Navigatie liep vast op de meest vreemde momenten (midden in het centrum van ergens opnieuw opstarten) en de updates van de kaarten zijn zeer matig. Daarbij heb je geen handsfree zonder dat het scherm geplaatst is. Oplossing: Parrot handsfree geïnstalleerd bij de dakbediening, helemaal top. Navigeren doe ik nu met Apple maps. Mooi magneetje op Ali Express gescoord voor m'n iPhone. Ik ben helemaal tevreden!

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » do 09 aug 2018, 22:32

Heb met het gebruik van de Navigon in de UP! nooit geen problemen gehad dat de navigatie uitviel o.i.d. Ook alle updates normaal zonder problemen kunnen downloaden.
Later in de Seat had ik Garmin en heb daar ook nooit geen problemen mee ondervonden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » za 11 aug 2018, 17:58

Bij de zwarte up! Had ik zowel met de eerdere Navigon als de latere Garmin dat hij tijdens lange ritten wel eens uitviel en dan weer opnieuw opstartte en de rit wederom ging laden en uit ging voeren. Verder eigenlijk nooit gehad dat ik het apparaat niet meer aan kreeg of andere horror verhalen.

Kleine kanttekening over de lange ritten eigenlijk alleen bij 1.000 kilometer plus ritten en het apparaat tevens gebruiken als systeem voor de audio. Dan gaat het wel redelijk hard met de belasting op het kleine processortje denk ik.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » za 11 aug 2018, 21:00

Ja, hier hetzelfde verhaal. Op weg naar Italië was ie er ook eenmaal uitgeklapt en startte toen opnieuw op. Normaal nooit last van, maar deze rit dus wel.

Plaats reactie