Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: tethering

Bericht door TwitNour » za 13 jan 2018, 00:28

Blackbird schreef:Hotspot zet 4G over naar wifi en niet naar bluetooth en de M&M ontvangt geen wifi, dus hoe je dit gedaan hebt hoor ik graag
Dat is niet helemaal waar. Hotspot wordt zowel via wifi als via bluetooth verbonden, dus het kan wel degelijk. Echter heb ik het ook niet werkend maar ik vermoed dat het ook aan M&M ligt en niet aan de telefoon, aangezien ik de hotspot regelmatig gebruik met andere apparaten.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door jaappie » za 13 jan 2018, 07:43

Met de iphone kan het 4g signaal inderdaad via bluethoot worden “doorgegeven” aan de maps and more

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door jaappie » za 13 jan 2018, 08:17

Net even geprobeerd!
Hotspot aangemaakt op een iphone 7 en met bluethoot met de maps and more verbonden.

Live verkeer, weer etc werkt dan bij mij wel gewoon!
Afbeelding

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » za 13 jan 2018, 11:02

Vond dat Live op de M+M wel grappig maar niet voor 30 euro per jaar haha

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door jaappie » za 13 jan 2018, 12:46

Ik heb er nooit voor betaald, wist niet eens dat dat nodig zou zijn!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » za 13 jan 2018, 17:24

Bij mij werkt live verkeer zonder hotspot verbinding... ook nooit voor betaald.

Blackbird
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 22:23

Re: tethering

Bericht door Blackbird » ma 15 jan 2018, 13:05

TwitNour schreef:
Blackbird schreef:Hotspot zet 4G over naar wifi en niet naar bluetooth en de M&M ontvangt geen wifi, dus hoe je dit gedaan hebt hoor ik graag
Dat is niet helemaal waar. Hotspot wordt zowel via wifi als via bluetooth verbonden, dus het kan wel degelijk. Echter heb ik het ook niet werkend maar ik vermoed dat het ook aan M&M ligt en niet aan de telefoon, aangezien ik de hotspot regelmatig gebruik met andere apparaten.

Volgens mij zit je ernaast, je kan 4G via bluetooth met je M&M verbinden om te bellen en gebelt worden!
Als je jou hotspot aanzet zet je toestel je wifi uit(thuis) en gaat over op 4G en blijft je bluetooth in stand en wordt je verbinding (4G) nu ook omgezet in een wifi signaal die je kunt ontvangen op andere apparaten, zo kan ik op mijn ipad de Hotspot (wifi)ontvangen van mijn telefoon maar ook de bluetooth tethering van mijn telefoon.
Wil ik nu een internet verbinding met mij M&M moet ik bluetooth tethering aanzetten op mijn telefoon.
Bij de M&M kan ik via mijn telefoon als hij op 4G en bluetooth tethering staat geen service ontvangen maar zet ik mijn telefoon op wifi (thuis) en bluetooth tethering ontvangt hij wel de service.
Mijn vermoeden is dat de firmware te oud is en deze wordt niet meer geupdate

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 15 jan 2018, 14:05

TwitNour schreef:Bij mij werkt live verkeer zonder hotspot verbinding... ook nooit voor betaald.
Live verkeer kan ook je TMC zijn (is instelbaar) Dat live abonnement (met die Yelp dingen) kost toch echt knaken volgens Fresh.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » ma 15 jan 2018, 15:40

Ik heb met mijn Samsung nooit geen last gehad, werkte perfect allemaal. Ik denk dat ze bij Garmin en Navigon nog niet helemaal klaar zijn voor al die nieuwe gadgets.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: tethering

Bericht door TwitNour » ma 15 jan 2018, 17:58

Blackbird schreef:
TwitNour schreef:
Blackbird schreef:Hotspot zet 4G over naar wifi en niet naar bluetooth en de M&M ontvangt geen wifi, dus hoe je dit gedaan hebt hoor ik graag
Dat is niet helemaal waar. Hotspot wordt zowel via wifi als via bluetooth verbonden, dus het kan wel degelijk. Echter heb ik het ook niet werkend maar ik vermoed dat het ook aan M&M ligt en niet aan de telefoon, aangezien ik de hotspot regelmatig gebruik met andere apparaten.

Volgens mij zit je ernaast, je kan 4G via bluetooth met je M&M verbinden om te bellen en gebelt worden!
Als je jou hotspot aanzet zet je toestel je wifi uit(thuis) en gaat over op 4G en blijft je bluetooth in stand en wordt je verbinding (4G) nu ook omgezet in een wifi signaal die je kunt ontvangen op andere apparaten, zo kan ik op mijn ipad de Hotspot (wifi)ontvangen van mijn telefoon maar ook de bluetooth tethering van mijn telefoon.
Wil ik nu een internet verbinding met mij M&M moet ik bluetooth tethering aanzetten op mijn telefoon.
Bij de M&M kan ik via mijn telefoon als hij op 4G en bluetooth tethering staat geen service ontvangen maar zet ik mijn telefoon op wifi (thuis) en bluetooth tethering ontvangt hij wel de service.
Mijn vermoeden is dat de firmware te oud is en deze wordt niet meer geupdate
Dit is precies wat ik zeg in meer en andere woorden.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 15 jan 2018, 20:25

Yep, live diensten kost gewoon knaken!
Bijlagen
7720A135-389A-410A-8274-A791DD340C28.jpeg

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Caddykaatje » do 18 jan 2018, 10:15

Ik heb een vraag misschien al ergens beschreven maar kan het zo snel niet vinden. Werkt de carkit van een Garmin op de iPhone 7 en 8? Dus kan je verbinden met de Bluetooth van de Garmin op de iPhone 7 en 8 ?
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » do 18 jan 2018, 10:21

Ja, werkt prima. Waarom zou dat niet werken?

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Caddykaatje » do 18 jan 2018, 10:45

Had iets vernomen dat de nieuwere iPhone's een andere Bluetooth protocol hadden en de Garmin deze niet ondersteunt.
Volkswagen UP GTI

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » do 18 jan 2018, 10:58

Mijn iPhone X werkt prima op de Garmin

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Caddykaatje » do 18 jan 2018, 10:59

Oké duidelijk dus dat het gewoon werkt bedankt voor de reactie.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 28 jan 2018, 01:26

Om de een of andere reden begint het draadloos afspelen van muziek via bluetooth soms enorm te haperen. Voorheen geen problemen mee gehad. Jammer dat dit stuk plastic amper/geen updates meer ontvangt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 jan 2018, 12:10

Damian, dit gaat om de app, laten we de discussies even zuiver houden.

Kan hier: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=6026" onclick="window.open(this.href);return false;

Berichten dan ook even verplaatst.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Prata
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za 16 dec 2017, 08:29

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Prata » wo 31 jan 2018, 00:57

Heb een probleem waar ik niet uitkom, heel het topic al doorgelezen! Mijn telefoon (Microsoft 950) maakt prima verbinding met de Navigon unit. Ik kan alles: streamen met Spotify, MP3's afspelen, het adresboek doorbladeren, etc. Bij bellen krijg ik echter geen geluid-- noch uit de Navigon, noch uit de speakers, noch uit mijn telefoon. Ook de mensen aan de andere kant van de lijn horen helemaal niets. Heeft iemand enig idee hoe je dit in kunt stellen? Het lijkt een of andere bluetooth instelling te zijn maar ik heb geen idee welke! Heeft iemand de gouden tip voor mij?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » wo 31 jan 2018, 12:03

Prata schreef:Heb een probleem waar ik niet uitkom, heel het topic al doorgelezen! Mijn telefoon (Microsoft 950) maakt prima verbinding met de Navigon unit. Ik kan alles: streamen met Spotify, MP3's afspelen, het adresboek doorbladeren, etc. Bij bellen krijg ik echter geen geluid-- noch uit de Navigon, noch uit de speakers, noch uit mijn telefoon. Ook de mensen aan de andere kant van de lijn horen helemaal niets. Heeft iemand enig idee hoe je dit in kunt stellen? Het lijkt een of andere bluetooth instelling te zijn maar ik heb geen idee welke! Heeft iemand de gouden tip voor mij?
https://handleidingen.vodafone.nl/micro ... -telefoon/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zie een button “geavanceerd” wellicht daar eens kijken? Vinkje aan of uit ergens

Plaats reactie