Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » di 12 sep 2017, 20:23

Heeft iemand Q2 al fatsoenlijk aan de praat gekregen? Bij mij zitten veel fouten er in.

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » do 14 sep 2017, 12:16

Ik heb zelf versie Q2 2017 erop gezet en alles werkt. Wel heb ik via Fresh de Poi etc er opnieuw opgezet.

Wel viel mij op dat de Poi bestand van 2011 is en dus niet meer is geupdate door GARMIN. Is het mogelijk om zelf Poi toe te voegen of een compleet bestand te maken?

Veel UP gebruikers die ik spreek zijn niet tevreden over de Garmin, iedereen weer zijn eigen problemen. Voor mij is de grootste ergernis de verbinding tussen de telefoon en Garmin, iedere keer de verbinding eruit en geen spraak over de Garmin.

Wil een extrne carkit gaan kopen, heeft iemand hier ervaring mee? Welke is het gemakkelijkste om aan te sluiten op het UP systeem?
UP! HIGH 60PK

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » do 14 sep 2017, 19:32

robw schreef:Ik heb zelf versie Q2 2017 erop gezet en alles werkt. Wel heb ik via Fresh de Poi etc er opnieuw opgezet.

Wel viel mij op dat de Poi bestand van 2011 is en dus niet meer is geupdate door GARMIN. Is het mogelijk om zelf Poi toe te voegen of een compleet bestand te maken?

Veel UP gebruikers die ik spreek zijn niet tevreden over de Garmin, iedereen weer zijn eigen problemen. Voor mij is de grootste ergernis de verbinding tussen de telefoon en Garmin, iedere keer de verbinding eruit en geen spraak over de Garmin.

Wil een extrne carkit gaan kopen, heeft iemand hier ervaring mee? Welke is het gemakkelijkste om aan te sluiten op het UP systeem?
Als ik mijn Garmin laadt met Q2 kaarten verdwijnt de spraakbesturing en zijn de POI's niet meer in verhouding qua grootte op het scherm. Ook de dynamische afritten komen als beeldvullend scherm erop. Klopt voor geen kant dus :(

vinie
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 14:39

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door vinie » ma 25 sep 2017, 19:19

heren/dames

even een tech vraagje.
Tot voor kort had ik een samsung Galaxy s6 als telefoon. Spotify aan. Bluetooth aan, en de auto speelde via maps en more automatisch muziek af via de luidsprekers van de auto. Sinds een week heb ik een iPhone. Zelfde riedeltje. Spotify aan. Bluetooth aan. MAAR..
als ik hem op maps en more zet gaat de muziek wel aan, maar via de iPhone zelf. Na 4 of 5 keer bluetooth aan en uit zetten speelt hij af via de auto. Meer mensen die dit kennen? of beter nog, een oplossing weten?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » ma 25 sep 2017, 19:55

vinie schreef:heren/dames

even een tech vraagje.
Tot voor kort had ik een samsung Galaxy s6 als telefoon. Spotify aan. Bluetooth aan, en de auto speelde via maps en more automatisch muziek af via de luidsprekers van de auto. Sinds een week heb ik een iPhone. Zelfde riedeltje. Spotify aan. Bluetooth aan. MAAR..
als ik hem op maps en more zet gaat de muziek wel aan, maar via de iPhone zelf. Na 4 of 5 keer bluetooth aan en uit zetten speelt hij af via de auto. Meer mensen die dit kennen? of beter nog, een oplossing weten?
Bekend probleem, heb ik en een aantal anderen ook last van. Is er al een lange tijd en blijkt maar geen update voor te komen. Heb wel gezien dat het niet met alle typen iPhones gebeurt. Welk type iPhone heb je?

vinie
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 14:39

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door vinie » di 26 sep 2017, 04:22

TwitNour schreef:Bekend probleem, heb ik en een aantal anderen ook last van. Is er al een lange tijd en blijkt maar geen update voor te komen. Heb wel gezien dat het niet met alle typen iPhones gebeurt. Welk type iPhone heb je?
ik gebruik de iPhone 6. Ligt dit aan m&m of aan de telefoon qua update?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » di 26 sep 2017, 10:12

Het ligt aan de M&M waarschijnlijk. Het is wle zo dat het probleem inderdaad bij de iPhone 6 en ouder voorkomt. Bij de 6S en nieuwer niet meer namelijk. Kan met bluetooth versie te maken hebben.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » di 26 sep 2017, 16:16

De iPhone 7 geeft hetzelfde probleem bij mij. Ik zet de auto op contact, zet de bluetooth op de telefoon aan, dan via de m&m met mijn telefoon verbinden, niet andersom!! Dan wil het 9/10x wel. Anders het riedeltje en spotify opnieuw opstarten.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » vr 29 sep 2017, 08:45

Is er nog geen nieuwe software beschikbaar?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » vr 29 sep 2017, 21:33

Petrolhead Tom schreef:Is er nog geen nieuwe software beschikbaar?
Komt sowieso geen nieuwe software meer. De Navigon wordt niet meer ondersteund, kwestie van tijd dat de Garmin ook niet meer wordt ondersteund.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » vr 06 okt 2017, 12:58

Vandaag Q3/2017 geïnstalleerd. Wat loopt die kaartupdate toch achter bij de werkelijkheid. De nieuwe situatie op de A1 bij Muiden is nog steeds niet verwerkt... Ze noemen het Q3/2017, maar volgens mij kunnen ze het beter de werkelijke datum noemen, iets van Q1/2015 of zo, nieuwer lijken me de kaarten niet.

Gebruikersavatar
Lepeltje
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 17:15
Locatie: Hoorn

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Lepeltje » vr 06 okt 2017, 18:44

@Autheo, weet je toevallig of de A5 tussen Coentunnel en knooppunt Raasdorp er wel in staat bij q3/2017?
¨´s morgens voor de koffie niet zeuren¨

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » vr 06 okt 2017, 19:07

Lepeltje schreef:@Autheo, weet je toevallig of de A5 tussen Coentunnel en knooppunt Raasdorp er wel in staat bij q3/2017?
Zal ik moeten nakijken, even zien of ik morgen een momentje heb, dan laat ik het weten.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » vr 06 okt 2017, 19:46

Autheo schreef:Vandaag Q3/2017 geïnstalleerd. Wat loopt die kaartupdate toch achter bij de werkelijkheid. De nieuwe situatie op de A1 bij Muiden is nog steeds niet verwerkt... Ze noemen het Q3/2017, maar volgens mij kunnen ze het beter de werkelijke datum noemen, iets van Q1/2015 of zo, nieuwer lijken me de kaarten niet.
Heb je een torrent/magnet linkje?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » vr 06 okt 2017, 21:50

arnout84 schreef:
Autheo schreef:Vandaag Q3/2017 geïnstalleerd. Wat loopt die kaartupdate toch achter bij de werkelijkheid. De nieuwe situatie op de A1 bij Muiden is nog steeds niet verwerkt... Ze noemen het Q3/2017, maar volgens mij kunnen ze het beter de werkelijke datum noemen, iets van Q1/2015 of zo, nieuwer lijken me de kaarten niet.
Heb je een torrent/magnet linkje?
:naughty: Officieel via Navigon Fresh gedownload ;)
Maar waarom heb je interesse in die oude kaarten, als die update blijkbaar nog uit voorbije tijden stamt?
Snap nu trouwens ook waarom jij problemen met spraak en poi's hebt, als je het illegeaal er op zet. :roll:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » za 07 okt 2017, 11:33

Autheo schreef:
Lepeltje schreef:@Autheo, weet je toevallig of de A5 tussen Coentunnel en knooppunt Raasdorp er wel in staat bij q3/2017?
Zal ik moeten nakijken, even zien of ik morgen een momentje heb, dan laat ik het weten.
Ja, de A5 tussen Coentunnel en knooppunt Raasdorp is in Q3/2017 opgenomen. Maar de nieuwe situatie van de A9 bij knooppunt Badhoevedorp ontbreekt nog. De nieuwe 'lus' en aangepast verkeersplein is nog niet verwerkt, het is nog de 'oude' rechte weg.
Ook de nieuwe aansluiting bij Diemen van de A9 naar de A1 staat er in, maar nog niet de nieuwe situatie bij knooppunt Muiderberg.
Verder zie ik in mijn woonplaats situaties die al twee jaar anders zijn, nog niet verwerkt.

Ik weet dat het best een klus zal zijn, om alles up to date te houden. Maar voor de bedragen die ze voor nieuwe kaarten vragen mag je wel wat meer verwachten, vind ik. Laat ze dan duidelijk vermelden, per welke datum de kaarten zijn bijgewerkt. Nu wekt Q3 de verwachting, dat de kaarten tot het 3e kwartaal van 2017 zijn bijgewerkt, maar ze bedoelen dus alleen dat ze in het 3e kwartaal een update hebben uitgebracht van kaarten uit een (ver) verleden.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » za 07 okt 2017, 17:38

Autheo schreef:
arnout84 schreef:
Autheo schreef:Vandaag Q3/2017 geïnstalleerd. Wat loopt die kaartupdate toch achter bij de werkelijkheid. De nieuwe situatie op de A1 bij Muiden is nog steeds niet verwerkt... Ze noemen het Q3/2017, maar volgens mij kunnen ze het beter de werkelijke datum noemen, iets van Q1/2015 of zo, nieuwer lijken me de kaarten niet.
Heb je een torrent/magnet linkje?
:naughty: Officieel via Navigon Fresh gedownload ;)
Maar waarom heb je interesse in die oude kaarten, als die update blijkbaar nog uit voorbije tijden stamt?
Snap nu trouwens ook waarom jij problemen met spraak en poi's hebt, als je het illegeaal er op zet. :roll:
€90 beetje veel voor een verouderd, niet ondersteund systeem.

Anyway, alleen bij Q2 problemen voor de rest nooit. Zal eens zoeken straks

Gebruikersavatar
Lepeltje
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 17:15
Locatie: Hoorn

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Lepeltje » za 07 okt 2017, 18:29

Bedankt voor het kijken Autheo.
Heeft voor mij eigenlijk geen nut om hem Up! te daten naar q3/2017
Stel zelden een adres in met navi, maar loopt mee om eventuele vertragingen te melden.
Inderdaad jammer dat het updatebeleid van de kaarten zo achter loopt qua werkelijkheid.
Volgend jaar begint de ombouw van de Zuidas Amsterdam, misschien dat die wel ooit in de update opgenomen gaat worden ;-)
¨´s morgens voor de koffie niet zeuren¨

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » zo 08 okt 2017, 01:36

Als je het mij vraagt is het het geld niet waard. Software mag van mij best wat kosten, maar als het niet up to date is, dan mag je er ak geen geld voor vragen mijns insziens. Daarnaast geven ze de kaarten dus ook nog een ‘nieuwe naam’ als ik het zo goed begrijp van Autheo. Nee, ik navigeer al een tijdje met GPS Nav voor iPhone, doet het prima en ook offline voor een tientje. Daarnaast is deze wel altijd up to date en zie ik regelmatig kaartupdates langskomen. Ook Apple maps doet het naar mijn mening goed, alleen mis ik daar de rijstrook-indicator, flitspalen en maximum snelheid. De Tomtom app die ik ooit voor €90,- had aangeschaft, die overigens echt goed werkte, wordt niet meer ondersteund, en dit is voor mij ook echt wel een teken dat je niet meer zo veel geld moet uitgeven aan kaarten. Het is niet nodig, want met Open Maps (gratis open source up to date kaarten) zou een beetje bedrijf voor nette prijs voor goede kaartvoorziening kunnen zorgen. Er zijn voldoende alternatieven, nadeel is gewoon dat die Garmin/Navigon ook nog andere functies heeft naast het navigeren. Wat als je zo’n apparaat nou zou kunnen rooten/jailbreaken en er wat anders op zou kunnen laten draaien wat betreft navigatie...

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » zo 08 okt 2017, 12:43

TwitNour schreef:Als je het mij vraagt is het het geld niet waard. Software mag van mij best wat kosten, maar als het niet up to date is, dan mag je er ak geen geld voor vragen mijns insziens. Daarnaast geven ze de kaarten dus ook nog een ‘nieuwe naam’ als ik het zo goed begrijp van Autheo. Nee, ik navigeer al een tijdje met GPS Nav voor iPhone, doet het prima en ook offline voor een tientje. Daarnaast is deze wel altijd up to date en zie ik regelmatig kaartupdates langskomen. Ook Apple maps doet het naar mijn mening goed, alleen mis ik daar de rijstrook-indicator, flitspalen en maximum snelheid. De Tomtom app die ik ooit voor €90,- had aangeschaft, die overigens echt goed werkte, wordt niet meer ondersteund, en dit is voor mij ook echt wel een teken dat je niet meer zo veel geld moet uitgeven aan kaarten. Het is niet nodig, want met Open Maps (gratis open source up to date kaarten) zou een beetje bedrijf voor nette prijs voor goede kaartvoorziening kunnen zorgen. Er zijn voldoende alternatieven, nadeel is gewoon dat die Garmin/Navigon ook nog andere functies heeft naast het navigeren. Wat als je zo’n apparaat nou zou kunnen rooten/jailbreaken en er wat anders op zou kunnen laten draaien wat betreft navigatie...
Tja, wat voor beleid ze precies voeren bij Garmin/Navigon is mij een raadsel. Waarschijnlijk dat Garmin de opgekochte Navigon nog duidelijk als B merk wil positioneren, want bij de kaartupdates maken ze onderscheid. Heb voor m'n oude campertje een Garmin Dezl met lifetime kaartupdates. Daar gisteren ook een kaartupdate geïnstalleerd, en die is al verder: daar is bijvoorbeeld de nieuwe situatie van knooppunt Badhoevedorp al wel helemaal in verwerkt, hoewel ook nog niet de situatie bij Muiden. Ben benieuwd of hier nog forumleden zijn met een Garmin, i.p.v. de Navigon, en of `daarin bij Q3 dan wel de nieuwe situatie bij Badhoevedorp is verwerkt. Toch vreemd, dat een navigatiefirma niet voor alle modellen dan gelijk een goede kaartupdate kan realiseren. Maar waarschijnlijk spelen daarbij commerciële belangen een grotere rol dan klantvriendelijkheid... Door de slechte service prijzen ze zich dan de markt uit, en zal er niet veel meer van overblijven. Want, zoals uit het verhaal van Twitnour blijkt, zal een keuze voor navigatie dan steeds eerder richting smartphone gaan.
Maar wie weet is er een slimmerik die het lukt met de media-functie van de Garmin/Navigon de navigatie van de telefoon op het schermpje weer te geven? Dan ben je met Open Source altijd up to date.
Laatst gewijzigd door Autheo op zo 08 okt 2017, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie