Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » do 02 feb 2017, 23:37

arnout84 schreef:
Petrolhead Tom schreef:Geen idee.
Hoezo geen idee, heb je hem gestolen?
Wat is dat dan voor dom gelul? Als je iets wilt weten kun je een duidelijke vraag stellen. Jij gaat uit van veronderstellingen en vraagt dasrop door.

Ik zal het je uitleggen, ik weet wat ik heb betaald maar ik heb werkelijk niet het flauwste benul wat de adviesprijs van het ding is.

Ik zou je dus willen adviseren om eerst het hele verhaal duidelijk te hebben alvorens je suggestieve vragen gaat stellen die maken dat je nogal dom over komt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » vr 03 feb 2017, 06:54

Tom,

Je snapt de grap niet...jammer :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » vr 03 feb 2017, 11:15

Zonder smileys zie ik er geen grap in. Nadeel van het platte internet.

Verder on-topic! :D

Ik heb live services en ben er hartstikke blij mee! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » vr 03 feb 2017, 13:47

Petrolhead Tom schreef:Zonder smileys zie ik er geen grap in. Nadeel van het platte internet.

Verder on-topic! :D

Ik heb live services en ben er hartstikke blij mee! :D
Precies, waarvan akte....

Hulde :)

JDZ02
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 feb 2017, 13:23

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JDZ02 » vr 24 feb 2017, 22:31

Dag allen,

De Garmin in onze ruim 3 jaar oude Up! geeft in beeld: "Navigon VW PID V2" / Version: 7.16.8 (build-314) / Program: 141114-1302. (Garmin Würzburg etc.).

Een paar vragen:
* Her en der in fora lees ik over de Navigon 70/72 welke in de UP! zou zitten. Is dat dezelfde als hierboven aangegeven?
* Wat is de nieuwste firmware/software-versie welke op onze Navigon past?

We bedienen de navigatie het liefst met onze stem. Maar met regelmaat loopt de spraakbediening (SDS in beeld van de radio) vast. Alleen opnieuw opstarten helpt dan.
* Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
* Volgens mij heb ik in het verleden al eens in Fresh de optie 'restaureren' gebruikt. Wil dit nog wel een keer doen. Maar als dat niet helpt... wat dan?

vr.gr.
JDZ02

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » vr 24 feb 2017, 23:11

Volgens mij is jouw versie ook meteen de laatste, even checken in Garmin fresh dan weet je het meteen.

JDZ02
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 feb 2017, 13:23

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JDZ02 » za 25 feb 2017, 11:11

Herkennen anderen het probleem met de spraakbediening van de Navigatie? En... wat is de oplossing?

Gebruikersavatar
Blackbriar
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:21

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Blackbriar » za 11 mar 2017, 20:25

Mijn Garmin is ondertussen bijna 2 jaar oud en voorzien van de meest recente Version: 7.16.8 (build-314).
Een continu terugkerend probleem bij mijn device is de wegvallende Bluetooth verbinding.

Dit gebeurt zowel tijdens het voeren van een telefoongesprek maar herhaaldelijk bij het streamen van audio.
Ondertussen geprobeerd met Apple IOS en Android toestel maar zodra de verbinding tot stand is gebracht en ik Spotify inschakel is het een drama met het luisteren van de muziek. De muziek wordt continu onderbroken en valt dus weg.

Opvallend is dat wanneer er enkele minuten muziek wordt gestreamed, de verbinding redelijk stabiel blijft.

Wat ook regelmaat moet gebeuren is de Bluetooth op mijn telefoon uitschakelen en weer terug inschakelen om een verbinding mogelijk te maken.

Iemand een oplossing voor deze problematiek?
Mii by Mango Deep Black.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door blastaway » za 11 mar 2017, 21:13

Valt me op dat ik nu 3 topics van je lees met problemen. Dat is erg vervelend. Dit probleem heb ik met mijn navigon niet. Als jij het met je garmin hebt met android en ios, lijkt het me een probleem van je device. Lijkt een defect dan. Er staat een navigon te koop op het forum van tom. Niks voor jou?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » za 11 mar 2017, 21:16

De tip die eerder genoemd werd in dit topic en die voor mij altijd werkt: Verbind je telefoon, vervolgens schakel je op je telefoon je bluetooth uit, even wachten, dan bluetooth weer aan en via de navi opnieuw verbinding maken. Dit is het enige wat mij helpt bij verbindingsproblemen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door blastaway » za 11 mar 2017, 21:20

Is dat het verschil tussen een navigon en garmin? Ik heb geen problemen met de navigon. Auto starten en na 20 seconden neemt de radio de portable functie aan en begint spotify te spelen.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » ma 20 mar 2017, 19:23

Weet iemand wanneer de nieuwe update kaarten Q1 207 uitkomt? is wel weer tijd daarvoor. :clap:
UP! HIGH 60PK

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 20 mar 2017, 19:24

robw schreef:Weet iemand wanneer de nieuwe update kaarten Q1 207 uitkomt? is wel weer tijd daarvoor. :clap:
Ik heb vandaag nog gekeken, nog niets helaas....

Larsw
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 jun 2015, 08:55

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Larsw » di 21 mar 2017, 16:36

Mijn vriendin en ik hadden met onze iPhone's (7 plus en 6s) allebei zeer irritante verbindingsproblemen met de Garmin. Nadat ik de boel gereset heb verbind mijn iPhone 6s eindelijk zoals het hoort en zonder problemen, echter heeft de iPhone 7 van mijn vriendin nog steeds problemen. Er wordt in eerste instantie verbinding gemaakt, maar na enkele seconden wordt de verbinding verbroken en zo blijft dat doorgaan. Uiteraard is alles up to date.

Ik heb dit topic een beetje doorgespit maar kon niet zo 1-2-3 antwoord op mijn specifieke probleem vinden... Iemand suggesties?!

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » di 21 mar 2017, 17:25

ja de oplossing, voor in de auto gewoon een Samsung Core gebruiken en totaal geen problemen. Toestel is om te bellen en voor muziek kun je er een 32 gig geheugenkaartje in zetten.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

H.Vruggink
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 jan 2017, 18:34

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door H.Vruggink » ma 27 mar 2017, 18:37

Beste lezers,
Mijn Vw up in februari gekocht en deze bevalt mij prima. alleen het navigeren via mijn iPhone 6 die via Bluetooth gekoppeld is aan mijn radio vind ik bijzonder gebruiksonvriendelijk. Is het navigatiesysteem wat ik via de vw up app heb gekoppeld een tom tom systeem of van Garmin? als ik vervolgens op mijn iPhone 6 wil navigeren kan ik dit wel maar het bedienen en ingeven van een adres is (naar mijn mening) zeer omslachtig. ook weet ik niet hoe ik via in te geven coordinaten kan navigeren. Er is alleen een gebruiksaanwijzing van de radio bijgeleverd ik kan niets vinden over een gebruiksaanwijzing hoe te navigeren via mijn iPhone. De dealer zou terugbellen (moet hij nog doen) en vw Nederland zal het uitzoeken (vanavond gebeld) Iemand suggesties? Bij voorbaat dank!
gr, Henk Vruggink

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » zo 02 apr 2017, 09:25

Kaarten Q1 2017 is uit :)

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Caddykaatje » ma 03 apr 2017, 14:25

arnout84 schreef:Kaarten Q1 2017 is uit :)
Klopt vandaag geïnstalleerd :D
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door jaappie » ma 03 apr 2017, 16:44

q1 2017 is ook al te vinden op internet :D

Had net geüpdate naar q4 2016 nu maar weer updaten naar de q1 2017 versie!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » ma 03 apr 2017, 17:42

In de M&M kun je een route opslaan, met een aantal routepunten. Weet iemand of (en hoe dan wel) het mogelijk is om die opgeslagen route te delen met andere M&M gebruikers? Ik kan bij de bestanden van de M&M nergens iets vinden, wat op een databestand van een opgeslagen route lijkt, anders zou dat gekopieerd en gedeeld kunnen worden. Maar misschien is er iemand die daar een oplossing voor heeft?

Plaats reactie