Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » do 24 apr 2014, 19:51

Die heb ik er al anderhalve maand op staan (Garmin). :?:
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
ruudkrab
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 17:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door ruudkrab » zo 27 apr 2014, 12:38

Krijg de Garmin maar niet aan de praat met fresh maps. Fresh geopend Garmin aansluiten 2 x piepje. Heel even pc verbinding in beeld op Garmin daarna unplug USB countdown in een paar seconden. Ja 19,95 wel betaald en laatste update van fresh erop gezet. Iemand een tip?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » zo 27 apr 2014, 13:59

ruudkrab schreef:Krijg de Garmin maar niet aan de praat met fresh maps. Fresh geopend Garmin aansluiten 2 x piepje. Heel even pc verbinding in beeld op Garmin daarna unplug USB countdown in een paar seconden. Ja 19,95 wel betaald en laatste update van fresh erop gezet. Iemand een tip?
Open in je mail van Navigon het vakje UPDATE NOW.Volg de handelingen op de foto's en log daarna vervolgens in op MY FRESH MAPS. Dan krijg je weer een scherm waarin diverse opties staan (4) en klik je op kaart update Q1 2014.
Bij mij is het zojuist gelukt en staat de update Q1 2014 erop. Je kunt ook landen uitschakelen waar je nooit komt, scheelt weer ruimte op je kaart. Ik heb versie 7.10.25 en is de laatste nieuwe versie en is geupload op 6-2-2014.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Touchwood » zo 27 apr 2014, 14:27

Misschien is de accu van de M&M leeg. Het ding weer in de Up klikken, wagen 5 minuten op contact zetten en dan nog eens proberen.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » zo 27 apr 2014, 14:30

JoVe schreef:Je kunt ook landen uitschakelen waar je nooit komt, scheelt weer ruimte op je kaart.
Eigenlijk is het meest debiele van dat apparaat dat je een pakket koopt met alle landen van Europa, maar dat die niet allemaal op het apparaat passen :doh:

Niet dat ik van plan was om naar IJsland of Oekraïne te gaan rijden, maar toch.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » zo 27 apr 2014, 14:32

Wat ook onhandog is, is dat je in Garmin Fresh wel kunt zien welke firmware-versie je hebt, maar niet welke kaartversie. Hij geeft niet aan of je Q1, Q2, Q3 etc erop hebt staan.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » zo 27 apr 2014, 14:40

Touchwood schreef:Misschien is de accu van de M&M leeg. Het ding weer in de Up klikken, wagen 5 minuten op contact zetten en dan nog eens proberen.
Je kunt met het meegeleverde kabeltje de usb in je pc steken en dan laadt hij ook op.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Touchwood » zo 27 apr 2014, 15:44

Dan kan een USB-poort, die niet genoeg stroom kan leveren voor de M&M nog een oorzaak zijn. Moet je een dubbele USB-kabel gebruiken, die stroom kan trekken uit 2 verschillende USB-poorten.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » zo 27 apr 2014, 15:52

Touchwood schreef:Dan kan een USB-poort, die niet genoeg stroom kan leveren voor de M&M nog een oorzaak zijn. Moet je een dubbele USB-kabel gebruiken, die stroom kan trekken uit 2 verschillende USB-poorten.

En dat kabeltje zit weer bij een losse HD schijf.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Maps & More

Bericht door N!jntje » ma 28 apr 2014, 22:23

Ik was vandaag een beetje op freshmaps aan het kijken. Dit omdat ik vandaag las over de q1 versie van 2014. Het blijkt dat mijn Maps&More nog nooit geupdate is naar de nieuwste versie! Want ik heb nog steeds de q4 van 2012.
Ik weet dat toen ik de auto kocht ik mijn kaarten kon updaten voor 20 euro. En nu is dit 100 euro.

Natuurlijk allemaal geen probleem. En ik weet dat als ik betaal dat ik dan aan de nieuwe kaarten kan komen.

Maar toch ben ik nu nieuwsgierig!
Is er iemand die al heeft uitgeprobeert of de nieuwe kaarten door te geven zijn dmv een bestand?
Of heeft iemand al geprobeert om via een account in te loggen op een andere computer en daarop geprobeerd om de kaarten op een Maps&More te zetten?
Of zijn deze updates wel zo beveiligd dat je ze maar 1 x op een maps&More kan zetten?

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Maps & More

Bericht door Jos Bosch » di 29 apr 2014, 08:41

Hou Nijntje,

Had voor de Map's en more(en nog steeds trouwens) ook al een Navigon.
Heb geprobeerd om de update's van de nieuwe ook op deze te zetten maar dat lukt(mij) dus niet.
Je navi staat namelijk ook geregistreerd dus kan het alleen hier op gezet worden.

Maar als je een back-UP hebt staan ergens op je computer zullen deze bestanden er ook afgehaald kunnen worden en misschien op een ander apparaat geplaatst kunnen worden.

Maar zover rijkt mijn computerkennis ook weer niet.

Maar ben blij dat ik dat toen wel voor 19.95 heb aangeschaft.Is wel het een en ander veranderd op de Nederlandse snelwegen.

Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op!!!!!!!!!
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Tom Westendorp » di 29 apr 2014, 09:01

Berichten even samengevoegd met het algemene maps en more topic. Gelieve eerst de zoekfunctie te gebruiken alvorens een vraag te stellen over een bestaand onderwerp.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door N!jntje » di 29 apr 2014, 09:40

Petrolhead Tom schreef:Berichten even samengevoegd met het algemene maps en more topic. Gelieve eerst de zoekfunctie te gebruiken alvorens een vraag te stellen over een bestaand onderwerp.
Sorry Tom. Ik vond het niet zozeer een probleem. Ik wist dat dit topic al bestond maar vond dit meer een zijtak.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » vr 09 mei 2014, 14:00

Afgelopen maandag naar Brabant via de A2 en een vreemde route aanduiding bij Utrecht Leidse Rijntunnel.
Komende vanaf Amsterdam op A2 geeft het scherm op mijn Navigon aan dat ik rechts moet aanhouden na de tunnel om richting s'Hertogenbosch te gaan. Kijk ik op mijn schermpje en zie dat men de rijbanen heeft omgedraaid. Ook op de borden op het scherm.
Links aanhouden is naar Arnhem, terwijl dit rechts moet zijn en op de rechter rijbaan staat s'Hertogenbosch terwijl dit juist links moet zijn. Het is dat ik de weg weet anders had je lekker fout gereden en Truus zei het ook nog zo, na de tunnel rechts aanhouden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Jos Bosch » vr 09 mei 2014, 18:16

JoVe schreef:Afgelopen maandag naar Brabant via de A2 en een vreemde route aanduiding bij Utrecht Leidse Rijntunnel.
Komende vanaf Amsterdam op A2 geeft het scherm op mijn Navigon aan dat ik rechts moet aanhouden na de tunnel om richting s'Hertogenbosch te gaan. Kijk ik op mijn schermpje en zie dat men de rijbanen heeft omgedraaid. Ook op de borden op het scherm.
Links aanhouden is naar Arnhem, terwijl dit rechts moet zijn en op de rechter rijbaan staat s'Hertogenbosch terwijl dit juist links moet zijn. Het is dat ik de weg weet anders had je lekker fout gereden en Truus zei het ook nog zo, na de tunnel rechts aanhouden.

Je hebt helemaal gelijk.Had ik gisteren avond ook.Stuurde me ook rechtsaf richting Den Bosch moest natuurlijk links zijn.
Nu kom ik daar dagelijks bijna dus was dat voor mij bekent maar mijn TomTom ( in mijn truck)heeft dat ook gehad.
Na een update paar weken terug was dat weer normaal.Zal bij de volgende update wel weer oké zijn denk ik zo.

Bij ons in Limburg is de situatie ook veranderd.Degene die richting Antwerpen moeten moeten nu eerst links naar Maastricht en dan gelijk naar Antwerpen.Nu rijden die Polen Tsjechen en ander gespuis richting Heerlen en gaan bij Geleen gelijk draaien.Dus hier veel ongelukken en chaos.

Dus niet alleen te werk gaan op je navi maar ook regelmatig de bordjes bekijken ;)
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Kelvinator » vr 09 mei 2014, 20:55

Ik krijg volgende week zat een rij klare up met bouwjaar 2014.
Kan ik er van uit gaan dat deze de Garmin maps and more heeft ipv de oude navigon maps and more?
Navigon is dan wel door ze overgenomen, maar 'k heb gelezen dat de specs van garmin beter zijn.
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Xanderv » vr 09 mei 2014, 21:26

Dan zul je wel een Garmin hebben ja. Maar het werkt op hetzelfde systeem dus je zult dezelfde rare routes krijgen. Ik gebruik em bijna nooit alleen voor mo3 muziek en boordcomputer functies.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » za 10 mei 2014, 18:52

De Garmin krijg je er bij van de dealer. Die zit niet af-fabriek in de auto. Gewoon een doosje alsof je een TomTom koop bij de Halfords. Al zullen ze hem bij de aflevering natuurlijk al wel alvast voor je in de auto klikken.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Jos Bosch » za 10 mei 2014, 22:56

Kelvinator schreef:Ik krijg volgende week zat een rij klare up met bouwjaar 2014.
Kan ik er van uit gaan dat deze de Garmin maps and more heeft ipv de oude navigon maps and more?
Navigon is dan wel door ze overgenomen, maar 'k heb gelezen dat de specs van garmin beter zijn.
Als het het goed is zit daar een voucher bij voor 2 jaar Update's voor 19.95.
Ben je altijd voor de komende 2 jaar up to date :shock:
Als ze het bij Garmin wel de goede plaatsnamen op de juiste borden krijgen :shock: :shock: :shock:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » ma 12 mei 2014, 17:11

Ik heb de voucher ook gehad, maar er is mij niet verteld dat die erbij zat. Heb er de eerste 30 dagen ook niet naar gekeken. De code heb ik vandaag geprobeerd maar werkt natuurlijk niet meer. Kan ik hier nog iets mee of moet ik nu echt 99 euro gaan betalen voor die tweejarige updates?

Plaats reactie