Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Edgar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 14:32

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Edgar » do 29 sep 2016, 23:14

JoVe schreef:
citigogreen schreef:Ik heb een Maps More van Navigon in mijn Citigo. Maar als ik hem aan Fresh koppel dan geeft hij aan dat mijn firmware versie de nieuwste is. Terwijl ik nog 7.10.25 heb.

Oh en de Q2 2016 die ik zie staan op internet is ineens 4.01 GB. Dat gaat niet passen op mijn 3630MB Navigon. Of kan een deel op een SD kaart?

Je kunt ook een aantal landen waar je toch nooit heen gaat niet uploaden, dat scheelt weer een hoop Mb's
firmware 7.10.25 is van febr. 2014
7.16.8 is van mei 2015
Ik zit hier ook met een Navigon die geen nieuwere firmware krijgt dan 7.10.25. Hoe kan het dat er een nieuwere versie is, die Fresh mij niet verstrekt? Heb ook de Navigon naar fabrieksinstelling gebracht, maar dat hielp ook niets. Of heeft dat ermee te maken dat als je geen kaartupdate abonnement meer hebt, je ook geen nieuwere firmware ontvangt? Ja, heel Europa krijg je er met geen mogelijkheid meer op. Het is passen en meten :lol:

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robbert-h » zo 02 okt 2016, 17:34

Edgar schreef:
JoVe schreef:
citigogreen schreef:Ik heb een Maps More van Navigon in mijn Citigo. Maar als ik hem aan Fresh koppel dan geeft hij aan dat mijn firmware versie de nieuwste is. Terwijl ik nog 7.10.25 heb.

Oh en de Q2 2016 die ik zie staan op internet is ineens 4.01 GB. Dat gaat niet passen op mijn 3630MB Navigon. Of kan een deel op een SD kaart?

Je kunt ook een aantal landen waar je toch nooit heen gaat niet uploaden, dat scheelt weer een hoop Mb's
firmware 7.10.25 is van febr. 2014
7.16.8 is van mei 2015
Ik zit hier ook met een Navigon die geen nieuwere firmware krijgt dan 7.10.25. Hoe kan het dat er een nieuwere versie is, die Fresh mij niet verstrekt? Heb ook de Navigon naar fabrieksinstelling gebracht, maar dat hielp ook niets. Of heeft dat ermee te maken dat als je geen kaartupdate abonnement meer hebt, je ook geen nieuwere firmware ontvangt? Ja, heel Europa krijg je er met geen mogelijkheid meer op. Het is passen en meten :lol:
Nieuwe update is alleen voor de garmin variant van de M&M!
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Ron UP » ma 03 okt 2016, 16:01

Hey!!

Vraagje: mijn navigatie is gestolen uit mn auto, raam ingeslagen en portierslot stukgemaakt.
Mn oude navi had ik net opgewaardeerd a 99 euro. Q2 2016
Nu heb ik een nieuwe mapsmore gehad maar die heeft nog kaarten van 2012.
Ik heb van mn oude navi toen gelukkig een backup gemaakt. Ik wil die inladen in mn nieuwe mapsmore, maar hoe doe ik dat ????
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » ma 03 okt 2016, 18:24

Ron UP schreef:Hey!!

Vraagje: mijn navigatie is gestolen uit mn auto, raam ingeslagen en portierslot stukgemaakt.
Mn oude navi had ik net opgewaardeerd a 99 euro. Q2 2016
Nu heb ik een nieuwe mapsmore gehad maar die heeft nog kaarten van 2012.
Ik heb van mn oude navi toen gelukkig een backup gemaakt. Ik wil die inladen in mn nieuwe mapsmore, maar hoe doe ik dat ????
Ron ik denk dat je misschien als het lukt de Q2 weer opnieuw kunt installeren mogelijk dat je dan weer up to date bent. En natuurlijk je nieuwe even aanmelden op FRESH
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Ron UP » ma 03 okt 2016, 18:32

Dat inladen lukt niet helaas
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » ma 03 okt 2016, 18:49

Ron UP schreef:Dat inladen lukt niet helaas
Ok jammer. Zag wel dat je stuurbeveiliging hebt. Ik heb er ook eentje geplaatst voor diefstal van airbag
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Ron UP » ma 03 okt 2016, 19:40

Klopt ja. Was je langs gereden dan.

Ik zit in die Fresh te pielen. Ik kan dit nieuwe apparaat gewoon niet registreren. Die regel word in lichtgrijs aangegeven
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » ma 03 okt 2016, 21:04

Ron UP schreef:Klopt ja. Was je langs gereden dan.

Ik zit in die Fresh te pielen. Ik kan dit nieuwe apparaat gewoon niet registreren. Die regel word in lichtgrijs aangegeven
Volgens mij zijn die updates die je koopt gebonden aan het apparaat en niet aan je account.

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robbert-h » wo 05 okt 2016, 07:28

Terug zetten van je back-up zonder fresh doen. Gaat sneller. Gewoon de inhoud van je back-up map volledig overkopiëren naar de M&M zoals het overzetten van bestanden op een USB stick. Regelmatig gedaan. Maak altijd een back-up die ik bewaar in Dropbox
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » wo 05 okt 2016, 08:52

robbert-h schreef:Terug zetten van je back-up zonder fresh doen. Gaat sneller. Gewoon de inhoud van je back-up map volledig overkopiëren naar de M&M zoals het overzetten van bestanden op een USB stick. Regelmatig gedaan. Maak altijd een back-up die ik bewaar in Dropbox
Dat is idd nog beter idee. Ik heb laatst zo een kapotte Navigon gered.

Werkt ook met de kaarten! Kopieren en plakken...

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Ron UP » wo 05 okt 2016, 09:13

Ok. Dus alles, echt alles van die Navigon afhalen en mn backup slepen naar de navigon?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » wo 05 okt 2016, 09:36

Ron UP schreef:Ok. Dus alles, echt alles van die Navigon afhalen en mn backup slepen naar de navigon?

Denk het wel, maar maak voor de zekerheid een copy van wat er nu op staat via je pc.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robbert-h » wo 05 okt 2016, 09:46

Ron UP schreef:Ok. Dus alles, echt alles van die Navigon afhalen en mn backup slepen naar de navigon?
Ja kopieer de bestaande inhoud even over naar je pc en plaats dan je backup over naar de maps&more. Werkt prima!

Je kunt zo idd ook kaarten van internet plukken en vervangen zonder fresh!
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » wo 05 okt 2016, 10:59

robbert-h schreef:Terug zetten van je back-up zonder fresh doen. Gaat sneller. Gewoon de inhoud van je back-up map volledig overkopiëren naar de M&M zoals het overzetten van bestanden op een USB stick. Regelmatig gedaan. Maak altijd een back-up die ik bewaar in Dropbox
Is het van belang om die back-up via Fresh te maken, of kun je ook een back-up maken door alle bestanden van de Navigon naar een map op de PC te kopiëren? Of zijn de bestanden op de Navigon beveiligd of versleuteld?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » wo 05 okt 2016, 11:53

Autheo schreef:
robbert-h schreef:Terug zetten van je back-up zonder fresh doen. Gaat sneller. Gewoon de inhoud van je back-up map volledig overkopiëren naar de M&M zoals het overzetten van bestanden op een USB stick. Regelmatig gedaan. Maak altijd een back-up die ik bewaar in Dropbox
Is het van belang om die back-up via Fresh te maken, of kun je ook een back-up maken door alle bestanden van de Navigon naar een map op de PC te kopiëren? Of zijn de bestanden op de Navigon beveiligd of versleuteld?
Dat backupen via Fresh werkt bij mij niet echt dus ik heb gewoon een backup gemaakt in windows. Werkt sneller en beter

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » wo 05 okt 2016, 12:01

Ik zou Fresh zo veel mogelijk proberen te ontwijken. Het is een ontzettend slecht gebouwd programma en is totaal niet gebruikersvriendelijk. Back-uppen met het kopiëren van de bestanden op het navigatiesysteem en ze te plakken op je computer moet prima werken. Zo maak ik mijn back ups in ieder geval.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door arnout84 » wo 05 okt 2016, 14:56

Het is ook lachwekkend hoe makkelijk je de kaarten gewoon kunt kopieren zonder enige vorm van activatie of beveiliging.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » wo 05 okt 2016, 15:58

Klopt. Je moet de kaarten maar alleen even ergens vandaan halen.

lexi81
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 15:57

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door lexi81 » vr 07 okt 2016, 14:59

Nou, ook met de Q3 2016 map heb ik bluetooth connectie problemen. Ga ik terug naar Q1 2016 dan werkt t allemaal weer. Ik snap er niets van......

Dit alles op een Navigon en zonder Fresh te gebruiken. Het mixen van nfs bestanden van Q1 met maps van Q3 werkt ook niet, dan loopt de navigatie vast.

Iemand nog creatieve ideeën?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » za 08 okt 2016, 19:25

Gisteren heb ik mijn nieuwe iPhone 7 in ontvangst genomen, heb nu 4x gereden met Bluetooth muziek en hij doet het meteen perfect... Het zal toch niet daaraan liggen?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie