Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » za 09 aug 2014, 11:54

Ook ik heb wat probleempjes met de M&M. Ik krijg maar geen verbinding met de server als ik de optie LIVE gebruik. Dit bij de Iphone 4 en 5 en bij een NEXUS.

Verder ook jammer dat er geen logo's toe toevoegen zijn van de radiozenders, hoop dat iemand snel een oplossing hiervoor heeft
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » zo 10 aug 2014, 14:34

robw schreef:Ook ik heb wat probleempjes met de M&M. Ik krijg maar geen verbinding met de server als ik de optie LIVE gebruik. Dit bij de Iphone 4 en 5 en bij een NEXUS.
Wat ik in het andere topic ook al vroeg: heb je een LIVE-abonnement en heb je dataroaming aan staan op je telefoon?
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » wo 13 aug 2014, 13:12

Een reactie gehad van de helpdesk, ik moet op de iphone een hotspot aanmaken. Dan werkt het!
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » wo 20 aug 2014, 19:03

Heeft iemand al een oplossing voor de logo's radio en weet iemand wat de datum is van de laatste Garmin update?
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » ma 01 sep 2014, 13:49

Naar aanleiding van het bericht over de stemmen veranderen heb ik een bericht gestuurd naar de support van Garmin. Er zijn wel stemmen te koop, erg duur trouwens voor 19,95€.

Heeft iemand al een oplossing voor het aanpassen van de logo's voor de radiozenders? Erg irritant en raar dat je dit als klant niet zelf kan aanpassen. Moet voor de fabrikant toch niet moeilijk zijn om dit softwarematig op te lossen?
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door HeHo » ma 01 sep 2014, 14:50

robw schreef:Naar aanleiding van het bericht over de stemmen veranderen heb ik een bericht gestuurd naar de support van Garmin. Er zijn wel stemmen te koop, erg duur trouwens voor 19,95€.

Heeft iemand al een oplossing voor het aanpassen van de logo's voor de radiozenders? Erg irritant en raar dat je dit als klant niet zelf kan aanpassen. Moet voor de fabrikant toch niet moeilijk zijn om dit softwarematig op te lossen?
Voor de logo's van de radiozenders is wel een oplossing. Lees dit topic maar eens door:

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... hilit=logo

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door robw » ma 01 sep 2014, 15:07

Heb ik geprobeerd maar kon mapje niet meer vinden? Heb ik in die topic gelezen dat het ook niet meer werkt na de laatste update (niet de kaarten), staat ook vermeld in die topic.

Als dit nog wel steeds mogegelijk is hoor ik dat graag..........dan is die ergenis voor mij :dance: :pray: opgelost.
UP! HIGH 60PK

woutvanos
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 18:05

Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door woutvanos » ma 08 sep 2014, 19:41

De Garmin maps and more accu werd met een losse adapter via de mini usb bij mij niet opgeladen. De adapter was met 5V usb uitgang. Ook met een andere 5 volt werd niet opgeladen

De adapter van mijn ipad die 5.2 volt geeft werkt perfect, gelukkig maar want ik wou al langs de dealer gaan. Misschien tip voor andere forumleden.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » vr 19 sep 2014, 12:40

Sinds iOS8 werkt mijn iPhone 5 niet meer goed samen met de Maps and More. Voorheen altijd perfect gewerkt. Iemand anders dit probleem ook?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door GuidoUp » vr 19 sep 2014, 14:53

Geen probleem met mijn 5s en navigon


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Wienjo
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 22:21

Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Wienjo » vr 19 sep 2014, 14:55

Ik heb een iPhone 5 en ondervind geen problemen met Seat Portable System.

Wat zijn exact je problemen? Connectie? Kwaliteit geluid? Aansturing muziek?
Seat Mii | Sport Dynamic | 60 PK | Ecomotive| 5-deurs | White

Verbruik: http://bit.ly/MiiWienjo

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » vr 19 sep 2014, 17:49

Bij de overgang naar iOS 7.0 heb ik ook een boel gezeik gehad met de Live-diensten, dus ik wacht mooi op iOS 8.0.1
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door TwitNour » za 20 sep 2014, 09:52

Probleem bij mij is dat wanneer ik m'n iPhone wil connecten met de M&M, de M&M denkt dat ik gebeld wordt door onbekend terwijl dit helemaal niet waar is. De groene knop voor opnemen en de rode knop voor ophangen zijn aanwezig maar deze werken niet. Enige oplossing om terug naar het menu te gaan is door Bluetooth uit te zetten op mijn iPhone... Maar aangezien ik toch de enige ben zal het misschien ergens anders aan liggen.

Gebruikersavatar
Patricia
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 18:27

logo's van cd via bluetooth

Bericht door Patricia » zo 19 okt 2014, 10:39

Ik heb gister mijn up! opgehaald bij de dealer. Nu heb ik de logo's van de radio wel in de m&m kunnen zetten maar wanneer ik muziek luister via Bluetooth krijg ik niet de cd hoesjes te zien die als logo wel in mijn telefoon (iphone5) staan. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit wel kan zien?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door GuidoUp » zo 19 okt 2014, 12:33

Hmz raar... Ik heb dat wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » do 04 dec 2014, 20:34

Mijn SPS wil niet meer opladen. Werkt alleen aan de cradle. Meer mensen met dit probleem? Zou het softwarematig te fiksen zijn?
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: logo's van cd via bluetooth

Bericht door Darryl » do 04 dec 2014, 20:45

Patricia schreef:Ik heb gister mijn up! opgehaald bij de dealer. Nu heb ik de logo's van de radio wel in de m&m kunnen zetten maar wanneer ik muziek luister via Bluetooth krijg ik niet de cd hoesjes te zien die als logo wel in mijn telefoon (iphone5) staan. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit wel kan zien?
-Kan zijn dat de bestanden te groot zijn (Heb ik wel eens een melding van gehad). Mijn albumart was groter dan 5mb. Als je zelf kan achterhalen of dat ook bij jou is dan kan je het zelf wijzigen.
-Albumart (cdhoesje) kan een verkeerde extensie hebben, geen idee wat de m&m leest, waarschijnlijk jpeg/jpg. Als je albumart in png of bmp ofzo is zal die het waarschijnlijk niet doen.
-Misschien de m&m even updaten via de software van navigon/garmin genaamd 'Fresh'.

Verder zou ik het niet weten, persoonlijk denk ik dat albumart weergeven via bluetooth het proces alleen maar vertraagd er moet namelijk meer data verzonden worden.
Heb er zelf niet echt op gelet of al mijn albumart wordt weergegeven. Ik ga het zo even checken!

Succes ermee!

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » zo 07 dec 2014, 22:12

Menaz schreef:Mijn SPS wil niet meer opladen. Werkt alleen aan de cradle. Meer mensen met dit probleem? Zou het softwarematig te fiksen zijn?
Bijkomend nadeel: updaten kan dus ook niet meer... Morgen maar ff de dealer bellen.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » ma 08 dec 2014, 18:43

Vandaag deed hij het ineens weer. Zit er soms een thermische veveiliging op de accu ofzo? Boekje geeft wel aan dat hij niet laadt als het te koud of te warm is. Maar vanochtend was het ook steenkoud.

Vaag.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

ikdeikker
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 dec 2014, 08:45

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door ikdeikker » ma 15 dec 2014, 08:50

Menaz schreef:Vandaag deed hij het ineens weer. Zit er soms een thermische veveiliging op de accu ofzo? Boekje geeft wel aan dat hij niet laadt als het te koud of te warm is. Maar vanochtend was het ook steenkoud.

Vaag.
Ik was op zoek naar een oplossing voor mijn eigen probleem, maar inderdaad; er zit een beveiliging op (zie https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/support, kopje 'De accu van mijn navigatieapparaat werd niet geladen, hoewel ik lang heb gereden').

Ik heb wel een ander probleem met de M&M; hij laadt juist wel op, ook al is het koud, maar ik krijg geen verbinding meer met 'de auto zelf'. Dus onder andere de boordcomputer werkt niet meer (met alle fancy cijfertjes over je rit), maar ook muziek afspelen via Bluetooth etc. pakt 'ie niet. Als ik de M&M los haal en de koppelstukken een beetje 'schoonmaak', pakt 'ie 'm soms wel weer voor een minuut, maar daarna is de verbinding weer weg. Apparaat opnieuw opstarten en auto aan/uit werkt ook niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Plaats reactie