Waar laat je je telefoon?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door W0uter » ma 12 feb 2018, 20:38

Ik gebruik normaal zo'n universele telefoonhouder met zuignap die ik heb bevestigd linksonder op de voorruit.
Werkt prima en is qua positie ook goed, zodat je tegelijkertijd genoeg overzicht hebt mbt het verkeer.

Echter is die plek niet handig als je soms even snel wilt switchen van app oid als ik stilsta voor een stoplicht, dus toen ik bij de Action voor €0,97 zo'n ding zag liggen die je aan je ventilatieroosters kunt bevestigen dacht ik laat ik dat eens proberen (maar dan wel op een andere manier aangezien de Up dat niet heeft in het midden obv)

Resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er misschien beetje houtje-touwtje oplossing achtig uit, maar ik moet zeggen dat het prima bevalt. Zeker voor een lange rit lijkt me dit eigenlijk best ideaal. Ook na drempels blijft dat plastic ding gewoon goed op zijn plek zitten en telefoon is makkelijk bereikbaar. Ook als je de temperatuur omhoog wilt zetten kun je je telefoon nog steeds rechtop laten omdat je het witte stuk 360 graden kunt draaien. Makkelijk en cheap! Ik zou overigens wel voor een zwarte kiezen als het even kan :lol:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Autheo » ma 12 feb 2018, 20:49

W0uter schreef: Ziet er misschien beetje houtje-touwtje oplossing achtig uit, maar ik moet zeggen dat het prima bevalt. Zeker voor een lange rit lijkt me dit eigenlijk best ideaal. Ook na drempels blijft dat plastic ding gewoon goed op zijn plek zitten en telefoon is makkelijk bereikbaar. Ook als je de temperatuur omhoog wilt zetten kun je je telefoon nog steeds rechtop laten omdat je het witte stuk 360 graden kunt draaien. Makkelijk en cheap! Ik zou overigens wel voor een zwarte kiezen als het even kan :lol:
Grappig! Past die eventueel ook over het horizontale schuifje van de ventilatie?
(Overigens, zag op de foto dat je die op recirculatie hebt staan. Als je van beslagen ruiten houdt, is dat de juiste stand. Maar als je liever schonere ruiten en frisse lucht hebt , schuif hem dan naar links ;) )

Shibybob
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 feb 2018, 10:51

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Shibybob » ma 12 feb 2018, 20:52

arnout84 schreef:
Shibybob schreef:In het midden heb ik mijn M&M al en die is gekoppelt aan mijn telefoon.
Het is dus niet de bedoeling om naar mijn telefoon te kijken, het is puur om ‘m een ‘vaste’ plek te geven.
Zit er overigens verschil in dashboard tussen een Up! van 2012 & 2015? Ben er achter dat daar die 12 en 15 voor staan :think:
Eerste bouwjaar van de Up is 2012 dus het is van en tot (maar past ook in een 2016 en 17)
Zoiets dacht ik al, kon zelf namelijk geen verschil ontdekken.

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door W0uter » ma 12 feb 2018, 20:57

Autheo schreef:
W0uter schreef: Ziet er misschien beetje houtje-touwtje oplossing achtig uit, maar ik moet zeggen dat het prima bevalt. Zeker voor een lange rit lijkt me dit eigenlijk best ideaal. Ook na drempels blijft dat plastic ding gewoon goed op zijn plek zitten en telefoon is makkelijk bereikbaar. Ook als je de temperatuur omhoog wilt zetten kun je je telefoon nog steeds rechtop laten omdat je het witte stuk 360 graden kunt draaien. Makkelijk en cheap! Ik zou overigens wel voor een zwarte kiezen als het even kan :lol:
Grappig! Past die eventueel ook over het horizontale schuifje van de ventilatie?
(Overigens, zag op de foto dat je die op recirculatie hebt staan. Als je van beslagen ruiten houdt, is dat de juiste stand. Maar als je liever schonere ruiten en frisse lucht hebt , schuif hem dan naar links ;) )

Mmmh, ik heb het niet gegeprobeerd, maar ik denk eigenlijk van niet omdat dat schuifje net iets te ovaal is en daardoor eraf glijdt zeg maar. Ik zal het morgen eens proberen. Wat betreft de recirculatiestand; ik snap precies wat je bedoelt, meestal heb ik 'm ook andersom staan, alleen zat ik achter een scooter die nogal stonk en dan komt alles naar binnen. Maar ondanks de juiste stand, heb ik nog steeds veel last van beslagen ruiten. Heb er nu zo'n vochtvanger inzitten (groot zakje). Ben benieuwd of dat gaat helpen.

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Drive » wo 14 feb 2018, 01:36

Of deze steun!?
Best wel gaaf.

https://www.telebox-live.com/detail/index/sArticle/3831" onclick="window.open(this.href);return false;

Edgar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 14:32

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Edgar » wo 14 feb 2018, 17:13

Drive schreef:Of deze steun!?
Best wel gaaf.

https://www.telebox-live.com/detail/index/sArticle/3831" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is wel aardig zo te zien. Hoe gaat het navigatieschermpje of telefoon er dan op? Dat is mij even niet duidelijk toen ik het snel bekeek.
Eventueel zo'n luchtroosterhoudertje erop geschroefd zou dit goed kunnen werken. Ik zat eraan te denken om zo'n luchtroosterhouder stuk te zagen en dan een schroef erdoor en die ergens aan de auto vast te schroeven, zijvoorbeeld in deze houder.

Cyberchase
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 15:52

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Cyberchase » za 17 feb 2018, 08:23

Ik heb een magnetische oplader gekocht, van Nillkin, de telefoon wordt dan ook draadloos opgeladen. Via Bluetooth heb ik dan muziek en een goede navigatie. Ik moet alleen de draad nog wegwerken. Ik maak even een foto als ik er mee bezig ga.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door TwitNour » za 17 mar 2018, 18:40

Heeft iemand voor mij uit etka het onderdeelnummer van het onderdeel waaraan je de telefoonhouder (uit de nieuwe Up) bevestigt? Hetgeen waar een USB aansluiting zit zeg maar?

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door GuidoUp » zo 18 mar 2018, 09:17

Die van mij staat in een houder... deze klem je in het cd slot.... echt perfect en super stevig!!!
Kosten..., 13,-

https://www.bol.com/nl/p/mmobiel-univer ... 063373249/" onclick="window.open(this.href);return false;
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Dave_M
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 12:31
Locatie: Gouda

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Dave_M » vr 13 apr 2018, 23:01

Mijn telefoon staat tegenwoordig in een bekerhouder van de action, kan ik ook nog wat pasjes van me werkgever in kwijt en heb ik gelijk 3 usb poorten beschikbaar.

lijkt heel vele op deze alleen dan bij de action vandaan voor €3,50 ofzo
https://www.bol.com/nl/p/orico-3-poort- ... oductTitle
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW

Budha
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 apr 2018, 15:14

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Budha » di 17 apr 2018, 09:04

Ik heb deze cd-slothouder van UGreen besteld. Ik heb goede ervaringen met het merk en zodoende goede hoop. Voor minder dan 7 euro kun je je er ook geen buil aan vallen.

Afbeelding

https://www.ugreen.com/product/1139-en.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als de houder binnen is zal ik mijn ervaring hier delen.
[Move Up! Bluemotion | 2015 | 5-drs | 60PK | Hot Orange ]

Budha
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 apr 2018, 15:14

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Budha » ma 23 apr 2018, 11:00

De houder is binnengekomen in slechts 8 dagen. Het ziet er goed uit, hij klemt goed strak in het cd-slot en de cd-speler zeurt niet. Ook de telefoon zit goed klem.
5CBF82F6-A862-4B86-8FE4-9A2323C8B4DA.jpeg
47819677-584E-45FC-A0F8-5BFCBC3A29CA.jpeg
Edit: Ik ervaar geen problemen tijdens het rijden. Wat mij betreft een fijne oplossing.

De telefoon in de houder plaatsen is wel iets waarvoor twee handen nodig zijn.
[Move Up! Bluemotion | 2015 | 5-drs | 60PK | Hot Orange ]

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Nicolewhiteup! » wo 25 apr 2018, 10:34

Ik heb zelf de brodit clip een paar jaar geleden gekocht en ik vind hem super. Hij kan tegen een stootje en blijft echt goed zitten zonder het dashboard te beschadigen. Echt een aanrader. Even een goedkoop steuntje kopen en je hebt goed zicht op je mobiel.
https://www.pdashop.nl/product/379550/b ... iging.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Budha
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 apr 2018, 15:14

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Budha » wo 25 apr 2018, 13:43

Kun je het scherm nog wel goed zien als je bijvoorbeeld navigeert?
[Move Up! Bluemotion | 2015 | 5-drs | 60PK | Hot Orange ]

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Nicolewhiteup! » wo 25 apr 2018, 14:48

Jah perfect. Zal ik van de week even een foto maken dan kan je het zien?

HansW
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 25 apr 2018, 15:29

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door HansW » wo 25 apr 2018, 15:43

Ik heb een aparte Navigatie gekocht: Garmin drive smart 61 LMT. Die is 7 inch groot. De standaard houder van de UP is hiervoor te klein. Heb je een tip / suggestie hoe de Garmin 7 inch te bevestigen met een andere dashboard houder. En waar te krijgen?
Met groet, HansW (nieuw lid).

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Nicolewhiteup! » zo 29 apr 2018, 17:41

Zoals beloofd even een foto van de brodit clip. Oordeel zelf. Ik ben er al een paar jaar erg tevreden over.
Afbeelding

UpDriver17
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 30 dec 2017, 15:50

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door UpDriver17 » zo 29 apr 2018, 22:04

Ik gebruik nu ook al een hele tijd een brodit clip met brodit iPhone 5/SE houder voor mijn telefoon. Maar anders dan sommige hier heb ik gekozen om de versie voor de A zuil aan de bestuurders kant. Ik bedien dus mijn telefoon altijd met links.
Afbeelding
Ik vind het vooral een fijne houder, aangezien ik nu de navigatie in mijn blikveld heb en ik dus niet naar het dashboard moet gaan staren onder het rijden. En met een beetje slim marktplaat inzetten hoeft het niet eens de hoofdprijs te kosten. :dance:

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door TwitNour » ma 30 apr 2018, 01:42

Is alleen minder handig met de kabel om hem op te laden

Edgar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 14:32

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Edgar » vr 04 mei 2018, 09:22

Nicolewhiteup! schreef:Ik heb zelf de brodit clip een paar jaar geleden gekocht en ik vind hem super. Hij kan tegen een stootje en blijft echt goed zitten zonder het dashboard te beschadigen. Echt een aanrader. Even een goedkoop steuntje kopen en je hebt goed zicht op je mobiel.
https://www.pdashop.nl/product/379550/b ... iging.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Nicole. Is dat zo'n ventilator steuntje wat je op de Brodit Clip hebt gemonteerd? Hoe heb je dat gedaan, geschroefd? Ik ben al jaren op zoek naar iets waarmee ik ook via mijn telefoon kan navigeren. Het liefst iets op 'ooghoogte', als dit dan ook aardig werkt.

Plaats reactie