Handgreep linksboven monteren

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Handgreep linksboven monteren

Bericht door F.Moerland » di 14 jan 2014, 10:38

Beste leden,

Ik rij nu bijna twee weken in mijn Upje rond. Iets wat ik erg mis is de handgreep linksboven aan de hemel bij de bestuurdertstoel. Regelmatig grijp ik er naar en oh ja, die zit er niet.... Wat een gemis als je dit gewend bent.

Bij de Engelse Upjes en alle alle andere links rijdende landen zit het stuur standaard rechts en zit er standaard een handgreep links. Precies andersom! Heeft iemand zijn hemel ooit gedemonteerd en gezien of er bij onze Upjes linksboven ook een bevestiging 'kant en klaar' zit? Ik heb er wel wat voor over om deze te laten demonteren.

F.Moerland

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Dixon » di 14 jan 2014, 11:01

De bevestiging zit er, ik ga namelijk binnenkort mijn oude brillenhouder monteren.
Ik moet alleen de juiste bevestigings materialen vinden, leuk klusje voor het weekend.

Zodra ik meer weet, zal ik wel even wat foto's posten.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door F.Moerland » di 14 jan 2014, 11:05

Dat zou geweldig zijn. Ik mag aannemen dat ik dit dan bij de Volkswagen dealer kan bestellen (en laten monteren). Het zou ook geweldig zijn als iemand een foto van de geopende hemel met montage plakken zou kunnen plaatsen. Dan is elke dealer die de mogelijkheid hiervan ontkent direct getekkeld!

F.Moerland

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Dixon » di 14 jan 2014, 11:22

Ik heb van het weekend al een deel van de hemel los gehaald en zag 2 bevestigingpunten.
Ik zie niet echt een probleem, maar van het weekend weet ik het zeker!

Het zou gaan om (in jou geval) een handgreep, bevestiging materiaal en ik denk een half uurtje montage tijd.

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door HeHo » di 14 jan 2014, 11:26

Als je op de plek waar die handgreep zou moeten komen drukt, voel je de bevestigingspunten zitten. Volgens mij is het een kwestie van handgreep bestellen, met 2 schroeven en klaar ben je.

Rondje uit de dakhemel snijden en je zou het eventueel al kunnen proberen met de handgreep van de passagierskant.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door F.Moerland » di 14 jan 2014, 11:28

Heren jullie maken mijn dag! Als het echt zo simpel is ga ik dit zeker doen.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Dixon » di 14 jan 2014, 11:38

Henkjan schreef:Als je op de plek waar die handgreep zou moeten komen drukt, voel je de bevestigingspunten zitten. Volgens mij is het een kwestie van handgreep bestellen, met 2 schroeven en klaar ben je.

Rondje uit de dakhemel snijden en je zou het eventueel al kunnen proberen met de handgreep van de passagierskant.
Zo simpel is het net nog niet :) schroeven en een zonnebrilhouder (zelfde als een handgreep) heb ik, maar niets om de schroeven in vast te schroeven Dit is hetgeen wat mist in de auto en het enige wat ik nog moet bestellen, zie: http://vwupforum.com/viewtopic.php?f=6&t=3304

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door HeHo » do 16 jan 2014, 11:49

En? Ben je er al uit?

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door F.Moerland » do 16 jan 2014, 12:10

Ik heb de vraag bij mijn Volkswagen dealer gesteld. Die gaan kijken of ze dit voor elkaar kunnen krijgen. Maar nog geen antwoord gehad...

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Dixon » do 16 jan 2014, 13:28

Ik ga van het weekend even kijken.

Janjer
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 22:40

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Janjer » do 23 jan 2014, 22:55

Ben benieuwd of je afgelopen het geheim ontdekt hebt.
Ik had geïnformeerd bij aankoop van mijn Mii.
Ik wilde graag een handgreep rechts (erg fijn voor mijn rugje).
Bij de Citigo zit ie wel zag ik. De Mii heeft 'm niet... Althans de mijne niet.
De moeilijkheid zou kunnen zitten in het feit dat de greep niet met bouten in het dak (nou ja ingelaste moeren eigenlijk) zit maar met een klemsysteem. Als een soort plug die zich als een paraplu ontvouwt. De werkplaats zou eea nog nagaan maar het lijkt op het eerste oog niet zomaar een kwestie van gaatje in het stof en schroeven maar. Zo vertelde mijn dealer. Binnenkort zouden ze een hemel los hebben ivm een antenne en dan was alles goed te zien. Over een aantal weken nog maar eens informeren maar tot zover mijn info. Ik hoop hier stiekem snel snel te zien hoe het kan, zelf durf ik de hemel echt niet los te maken.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Dixon » do 23 jan 2014, 23:24

Janjer schreef:Bij de Citigo zit ie wel zag ik.
In mijn Citigo zit deze niet.

En deze moeren, paraplusysteem, moeten hetzelfde zijn als aan de rechterzijde en samen met de greep is dit voldoende.
Even op de juiste plek gaatjes maken en je bent klaar.

Afgelopen zaterdag helaas geen mogelijkheid gehad, misschien komend weekend maar ik het erg druk.
Anders even afwachen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Xanderv » vr 24 jan 2014, 15:21

Mijn citigo ook niet, alleen bijrijder
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Janjer
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 22:40

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Janjer » vr 24 jan 2014, 23:08

Excuses voor de onduidelijkheid. Ik bedoel inderdaad bijrijderskant. In de showroom bij de Seat en Skoda dealer zag ik dat de Citigo's die daar stonden aan de bijrijderskant een handgreep hebben. Mijn Mii heeft ook dat niet. Die heeft er dus geen. Niet links, niet rechts, niet voor niet achter. Ik snap de aanvankelijke verwarring Xanderv.
@Dixon, ik blijf benieuwd en wacht rustig af:-) Als mijn dealer eerder wat laat weten, zal ik het schrijven. In principe zou het met paraplusysteem ook moeten kunnen maar volgens de dealer maakte dat het vel gecompliceerder. Dat systeem zou meer fabrieksmatig werken. En daarmee moeilijk handmatig te realiseren maar ze gaan dus nog kijken binnenkort.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door F.Moerland » za 25 jan 2014, 00:39

Ook ik wacht met smart. Van mijn dealer nog steeds niet gehoord ondanks twee maal mailen en vragen...

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Dixon » za 25 jan 2014, 01:02

Janjer schreef:@Dixon, ik blijf benieuwd en wacht rustig af:-) Als mijn dealer eerder wat laat weten, zal ik het schrijven. In principe zou het met paraplusysteem ook moeten kunnen maar volgens de dealer maakte dat het vel gecompliceerder. Dat systeem zou meer fabrieksmatig werken. En daarmee moeilijk handmatig te realiseren maar ze gaan dus nog kijken binnenkort.
Ik had een foto opgezocht van onderdelen, je moet naar mij idee nummer 37 hebben en de handgreep + schroef.
Bijlagen
nummer %28Custom%29.jpg
nummer %28Custom%29.jpg (61.57 KiB) 7255 keer bekeken

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door F.Moerland » do 30 jan 2014, 12:57

Volgens mijn dealer is het mogelijk en heb ik het setje maar besteld. Lijkt me heerlijk om weer te kunnen gebruiken! Tevens gevraagd of het dan ook voor achter links en rechts kan... al betwijfel ik dat.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door Dixon » do 30 jan 2014, 18:14

F.Moerland schreef:Volgens mijn dealer is het mogelijk en heb ik het setje maar besteld. Lijkt me heerlijk om weer te kunnen gebruiken! Tevens gevraagd of het dan ook voor achter links en rechts kan... al betwijfel ik dat.
Heb je artikelnummers? Wel zo prettig voor de volgende :)

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door F.Moerland » do 30 jan 2014, 18:23

Uhmm nee, maar als ze straks gemonteerd gaan worden zal ik er om vragen. Dan weet ik ook zeker dat het de juiste gegevens zijn en wat het ongeveer zal kosten. Ik schat dat de handgreep over ongeveer een week, hooguit twee ingebouwd zal gaan worden. Richtprijs was trouwens 60,- euro dus dat viel mij nog wel mee. Ik heb dat er wel voor over.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Handgreep linksboven monteren

Bericht door F.Moerland » do 13 mar 2014, 12:46

Eindelijk zit hij er. De handgreep aan de bestuurderskant is vandaag door de dealer geïnstalleerd. In een drie kwartier was het klaar. Het is een kwestie van even goed meten en uitsnijden en de hemel hoeft niet gedemonteerd te worden Het lijkt een kleinigheidje en voor velen misschien een onbelangrijke accessoire, maar ik heb deze handgreep al vaak ´gemist´ en ben er nu erg blij mee.
Bijlagen
DSC00959.JPG
Handgreep bestuurderszijde
DSC00959.JPG (116.05 KiB) 6521 keer bekeken

Plaats reactie