Reservewiel

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
vw-uppie
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 14:45

Reservewiel

Bericht door vw-uppie » vr 20 apr 2012, 19:41

Een vraag over iets wat niemand ooit nodig hoopt te hebben.

Als extra optie wordt er een reservewiel met krik aangeboden.

Maar omdat de up "budget" wordt geleverd vraag ik mezelf het volgende af:
- Komt deze op de eerste ( en onderste) laadvloer ?
- Ligt dat wiel (met waarschijnlijk de krik erin) los op deze vloer of is er een soort mal in deze ruimte zodat
het wiel toch enigszins vast ligt ?

Misschien overbodig, maar "de spuitbus" zit die er dan ook nog bij ?

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Reservewiel

Bericht door dubbel-UP! » vr 20 apr 2012, 19:58

vw-uppie schreef:Een vraag over iets wat niemand ooit nodig hoopt te hebben.

Als extra optie wordt er een reservewiel met krik aangeboden.

Maar omdat de up "budget" wordt geleverd vraag ik mezelf het volgende af:
- Komt deze op de eerste ( en onderste) laadvloer ?
- Ligt dat wiel (met waarschijnlijk de krik erin) los op deze vloer of is er een soort mal in deze ruimte zodat
het wiel toch enigszins vast ligt ?

Misschien overbodig, maar "de spuitbus" zit die er dan ook nog bij ?
Reservewiel ligt helemaal onderin in een soort kuip, vastgezet en met een soort mal voor de gereedschappen. Dus onder de onderste laadvloer. Je hebt er dus totaal geen last van en is mooi weggewerkt. ;)
Spuitbus en compressor zitten er dan niet meer bij, deze vervallen als je het reservewiel als optie erbij besteld hebt. Is ook niet meer nodig natuurlijk :!:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Reservewiel

Bericht door TOP UP! » vr 20 apr 2012, 20:14

Voor 45 euro is het een goedkope optie en netjes weggewerkt! ( had bijna een Twingo gekocht en bij die auto kost het 185 euro :shock: )

Ik heb meer vertrouwen in een reservewiel, vooral als je ergens in het buitenland bent...

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Reservewiel

Bericht door dubbel-UP! » vr 20 apr 2012, 20:19

heb ook liever een reservewiel, komt nog eens bij dat als je een spuitbus leegspuit in je band je deze vrijwel zeker kan weggooien.
Je krijgt de zooi er (na reparatie) nagenoeg niet uit . Het geeft namelijk een onbelans in het wiel! :(

Alleen bij een high-UP! is het reservewiel (voor vervanging 16") een thuiskomer, geen volwaardig reservewiel
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Reservewiel

Bericht door RonaldNL » vr 20 apr 2012, 21:55

Ik heb dat wiel niet besteld erbij heb die uit em corrado is immers ook steek 4x100 alleen ff niet nagedacht Corrado is 15 inch up 14 ggrrr naja tzt toch LM eronder dan maar 15 inch nemen hehe
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Reservewiel

Bericht door ruud » zo 22 apr 2012, 11:26

dubbel-UP! schreef:heb ook liever een reservewiel, komt nog eens bij dat als je een spuitbus leegspuit in je band je deze vrijwel zeker kan weggooien.
Je krijgt de zooi er (na reparatie) nagenoeg niet uit . Het geeft namelijk een onbelans in het wiel! :(

Alleen bij een high-UP! is het reservewiel (voor vervanging 16") een thuiskomer, geen volwaardig reservewiel
Daarom heb ik ook het reservewiel mee besteld.

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Reservewiel

Bericht door Martin33 » zo 27 mei 2012, 09:05

mijn dealer vertelde mij dat ht reserve wiel welke bij de auto werd geleverd gewoon een volwaardig reservewiel was tot nu toe (ook al staat het anders in de opties).
ik hoop dus da die er bij mijook in zou komen. Die spuitbus moet je nooit gebruiken is echt rommel.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Reservewiel

Bericht door TOP UP! » zo 27 mei 2012, 09:09

Martin33 schreef:mijn dealer vertelde mij dat ht reserve wiel welke bij de auto werd geleverd gewoon een volwaardig reservewiel was tot nu toe (ook al staat het anders in de opties).
ik hoop dus da die er bij mijook in zou komen. Die spuitbus moet je nooit gebruiken is echt rommel.
Hi Martin,

Ik heb een High Up! en er zit volgens mij een volwaardig wiel in en geen thuiskomertje.... Ik weet niet hoe het bij de andere uitvoeringen zit.
Wel grappig dat ze het een plaatsbesparend reservewiel noemen....

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Reservewiel

Bericht door Martin33 » zo 27 mei 2012, 09:14

Hoi Top up die van mij wordt ook een high up maar wel beter een vlwaardig reservewiel heb je 15 of 16 inch velgen?
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Reservewiel

Bericht door TOP UP! » zo 27 mei 2012, 11:31

Martin33 schreef:Hoi Top up die van mij wordt ook een high up maar wel beter een vlwaardig reservewiel heb je 15 of 16 inch velgen?
Ik heb beide :) 16 inch voor de zomer ( classic velgen ) en 15 inch voor de winter ( spoke velgen )

Als je de brochure ziet dan kan je voor een high up! alleen voor een plaatsbesparend wiel kiezen.... wat blijkbaar een gewone maat is :?:

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Reservewiel

Bericht door Marantz » zo 27 mei 2012, 15:37

TOP UP! schreef:
Martin33 schreef:Hoi Top up die van mij wordt ook een high up maar wel beter een vlwaardig reservewiel heb je 15 of 16 inch velgen?
Ik heb beide :) 16 inch voor de zomer ( classic velgen ) en 15 inch voor de winter ( spoke velgen )

Als je de brochure ziet dan kan je voor een high up! alleen voor een plaatsbesparend wiel kiezen.... wat blijkbaar een gewone maat is :?:
plaatsbesparend omdat deze in die kuip past denk ik.
"Vroeger" was helemaal but, dat reservewiel in een soort korf onder de auto, die was na een winter met pekel geheel verrot.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Reservewiel

Bericht door dubbel-UP! » zo 03 jun 2012, 09:45

TOP UP! schreef:
Martin33 schreef:Hoi Top up die van mij wordt ook een high up maar wel beter een vlwaardig reservewiel heb je 15 of 16 inch velgen?
Ik heb beide :) 16 inch voor de zomer ( classic velgen ) en 15 inch voor de winter ( spoke velgen )

Als je de brochure ziet dan kan je voor een high up! alleen voor een plaatsbesparend wiel kiezen.... wat blijkbaar een gewone maat is :?:
Tja, bij onze black-UP! en high-UP! zit er een plaatsbesparend reservewiel in. Dit is een kleiner (thuiskomer) wiel dan de standaard 16" velgen welke af fabriek onder de UP!'s zitten.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Reservewiel

Bericht door Martin33 » zo 03 jun 2012, 12:28

dubbel-UP! schreef:
TOP UP! schreef:
Martin33 schreef:Hoi Top up die van mij wordt ook een high up maar wel beter een vlwaardig reservewiel heb je 15 of 16 inch velgen?
Ik heb beide :) 16 inch voor de zomer ( classic velgen ) en 15 inch voor de winter ( spoke velgen )

Als je de brochure ziet dan kan je voor een high up! alleen voor een plaatsbesparend wiel kiezen.... wat blijkbaar een gewone maat is :?:
Tja, bij onze black-UP! en high-UP! zit er een plaatsbesparend reservewiel in. Dit is een kleiner (thuiskomer) wiel dan de standaard 16" velgen welke af fabriek onder de UP!'s zitten.
zou dat weer dealer afhankelijk zijn?
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Reservewiel

Bericht door dubbel-UP! » zo 03 jun 2012, 13:53

zou dat weer dealer afhankelijk zijn?

Nee hoor, reservewiel is af fabriek geleverd. Maat is 165/10 R14, wat is die dan bij jullie?
Standaard ligt op de auto's 185/50 R16
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Reservewiel

Bericht door Martin33 » zo 03 jun 2012, 16:16

dubbel-UP! schreef:zou dat weer dealer afhankelijk zijn?

Nee hoor, reservewiel is af fabriek geleverd. Maat is 165/10 R14, wat is die dan bij jullie?
Standaard ligt op de auto's 185/50 R16
ik heb hierover met mijn dealer gesproken en die zij dat hij eigenlijk altijd een volwaardig wiel had gezien bij de autos dus vandaar.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Reservewiel

Bericht door dubbel-UP! » zo 03 jun 2012, 19:15

Martin33 schreef:
dubbel-UP! schreef:zou dat weer dealer afhankelijk zijn?

Nee hoor, reservewiel is af fabriek geleverd. Maat is 165/10 R14, wat is die dan bij jullie?
Standaard ligt op de auto's 185/50 R16
ik heb hierover met mijn dealer gesproken en die zij dat hij eigenlijk altijd een volwaardig wiel had gezien bij de autos dus vandaar.
vrees voor jouw dat het niet zo zal zijn, past ook niet in de kuip. Maar voor een reservewiel maakt het ook niet zo veel uit, toch?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Reservewiel

Bericht door Martin33 » zo 03 jun 2012, 19:52

nee is ook zo en misschien was de dealer gewoon in de veronderstelling....hoop hem nooit nodig te hebben maar is wel de redder in nood.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Reservewiel

Bericht door Prohopper » vr 08 jun 2012, 22:07

...

Plaats reactie