alternatief voor handschoenenkastje

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Cees001
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 12:26

alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door Cees001 » za 21 dec 2013, 12:40

Hallo.
Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe VW UP easy 3 deurs.
Deze easy uitvoering heeft helaas geen handschoenenkastje maar een opbergruimte.
Afgezien dat de UP een prima auto is, vind ik het ontbreken van een handschoenenkastje wel een gemis.
De opbergruimte is echter zo ondiep dat zelfs het instructieboekje niet blijft liggen.
Wie weet hiervoor een oplossing.
Mijn vorige auto (Daihatsu) had ook een soort netje achter de bestuurdersstoel waar je ook een boekje in kon opbergen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door Autheo » za 21 dec 2013, 14:19

Het ontbreken van een dashboardkastje kun je ook als een voordeel zien, zeker in de grote steden. Wat zit er achter dat gesloten klepje van dat dashboardkastje? Die nieuwsgierigheid levert soms ingeslagen ruiten op. Zo'n open ruimte laat geen verrassingen zien. Een zonnebril, zaklampje en parkeerschijf zullen voor het ruitenintikkersgilde minder uitnodigend zijn. Om die reden zet ik mijn dashboardkastje meestal open op een parkeerplaats. Lastig als het instructieboekje niet past in jouw open ruimte. Ik heb het ook niet in m'n dashboardkastje liggen, dan past er weinig anders in. Ik gebruik een klein tasje (zo'n stuurtasje voor een fiets) achter in de kofferruimte. Je zult het instructieboekje toch niet tijdens het rijden nodig hebben.

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door Auke » za 21 dec 2013, 16:21

Mandje onder de stoel. Eventueel met klittenband bevestigd.

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door PlannedObsol » ma 23 dec 2013, 20:29

Het ontbreken van het handschoenenkastje verraste me ook (toen ik de autopapieren/boekje wilde opbergen viel het me pas op). Ik gebruik nu de ruimte waar eigenlijk een reservewiel hoort te zitten in de kofferbak. Ter voorkoming van lawaai/rammel op het kale blik heb ik er wel eerst een fleece-deken onderin gelegd. Verder een leeg vak in de houder van de reparatieset (voor het lampensetje). Ik vind het eigenlijk wel toepasselijk voor een basic auto, wat toch het kenmerk is van de Easy Up.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door Inge » di 24 dec 2013, 08:20

Mocht je het net als ik toch eigenlijk wel steeds blijven missen kijk dan eens bij BM voor een ander up onder dash kun je met wat kleine aanpassingen zo ipv de plankjes variant (laten) plaatsen. De mijne heeft vag techniek erin geplaatst.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Cees001
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 12:26

Re: alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door Cees001 » di 24 dec 2013, 10:37

Bedankt, maar wat bedoel je met BM up onder dash.
Waar kan ik dat vinden.
Het ontbreken van een handschoenenkastje vind ik is bij de VW Easy UP uitvoering toch wel een gemis en een misser van VW en erg karig evenals het ontbreken van een koordje aan de hoedenplank.
Echter het mijn eigen keus geweest. Ik vond de meerprijs uitvoering van de VW UP met al dat soort zaken wel fors.

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door Auke » di 24 dec 2013, 11:27


Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door Inge » di 24 dec 2013, 11:48

@Auke dank - hoe ik de link niet meer te mailen

Er staat een volledig onderdashboard (wel zelf samenstellen alles staat erin per onderdeel) te koop in de webwinkel in ceramic - je hebt nodig: dashboardafdekking linksonder/ dashboardkastje/ afdekking middenconsole
In de zwarte uitvoering moet je goed de pagina door scrollen want de middenconsole afdekking staat ergens helemaal onderin.

Als je benieuwd bent hoe het dashboard eruit zit met ceramic onderdash dan even hier kijken: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=2051
Laatst gewijzigd door Inge op di 24 dec 2013, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: alternatief voor handschoenenkastje

Bericht door Inge » di 24 dec 2013, 11:54

OH ja, bijna vergeten ook een nieuwe middenconsole bestellen mocht je voor een ander onder dashboard gaan - want de "oude" past niet - je hebt hiervan het boven + ondergedeelte nodig.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie