Micro SD kaart vraagje?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
geef nooit up
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 19:58

Micro SD kaart vraagje?

Bericht door geef nooit up » do 12 apr 2012, 16:29

Aangezien mijn up aankomende maandag geleverd wordt en hopelijk ( helaas niet bevestigd ) zit maps en more er meteen bij, zou ik deze graag willen voorzien van een micro sd kaartje van 32 gb.
Enkel vraag ik mij af of de PID ook micro SDHC kaartjes in passen, lees op internet dat dit afwijkend is aan micro sd kaartjes.

Iemand met de PID die dit voor mij kan beantwoorden? :D
High up 60pk, bluemotion, Candy White, drive pakket, executive pakket, maps and more, dynamic pakket.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door dubbel-UP! » do 12 apr 2012, 17:36

Alle microSD kaartjes groter dan 4GB zijn sdhc kaartjes.

Ikzelf heb de Sandisk 8GB sdhc variant. Werkt prima!
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
geef nooit up
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 19:58

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door geef nooit up » do 12 apr 2012, 17:43

Ahh thnx dubbel-up, vandaar kwam deze vraag ook een beetje in me op, op internet lees je namelijk stukjes dat sdhc niet altijd werkt met alleen een SD slot zeg maar.
Maar goed nieuws kan ik mooi kijken voor een kaartje. :D
High up 60pk, bluemotion, Candy White, drive pakket, executive pakket, maps and more, dynamic pakket.

Stir It UP!
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 15:19

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Stir It UP! » zo 20 mei 2012, 17:13

Weet iemand wat de minimale leessnelheid van het Micro SD kaartje moet zijn & wat de maximum grootte (in Gb) mag zijn???
Ik vind hier niets van terug in de manual.
TNX voor je antwoord!!!

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door dubbel-UP! » zo 20 mei 2012, 18:06

Stir It UP! schreef:Weet iemand wat de minimale leessnelheid van het Micro SD kaartje moet zijn & wat de maximum grootte (in Gb) mag zijn???
Ik vind hier niets van terug in de manual.
TNX voor je antwoord!!!
Volgens de Navigon users-manual: maximaal 32GB,

(lees)snelheid weet ik ook niet, maar een SD (zonder HC) is al voldoende. Nu vermoed ik dat lezen niet snel een probleem zal zijn, schrijven duurt meestal langer. Schrijven doet de navigon echter niet, dus zal het niet snel een probleem zijn.
Ikzelf heb een sandisk gekocht, werkt prima. Voor de prijs hoef je het niet te laten (via ebay ofzo)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Paulus » zo 20 mei 2012, 20:07

Stir It UP! schreef:Weet iemand wat de minimale leessnelheid van het Micro SD kaartje moet zijn & wat de maximum grootte (in Gb) mag zijn???
Ik vind hier niets van terug in de manual.
TNX voor je antwoord!!!
geen minimum bekend. koop in ieder geval een klasse 6 of hoger. Met 32gig kan je beter wat hoger zitten dan minimum. Heb zelf 32 gig, klasse 10, werkt prima en met 50 mapjes erop gaat t doorlopen daarvan vlot en zonder hik ups.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Marantz » di 22 mei 2012, 09:32

Ik heb aan Garmin gevraagd of de Navigon ook overweg kan met 64GB maar daarop antwoorden zij dat dat zelf door de gebruiker getest moet worden (?)........
Ik vraag mij af dat als ik mijn muziek op de SD kaart zet de map structuur wordt herkend, en of na het uit zetten of verwijderen de PID deze weer verder gaat waar er gestopt is, zoals een iPod doet.

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Paulus » di 22 mei 2012, 16:46

CBdicX schreef:Ik heb aan Garmin gevraagd of de Navigon ook overweg kan met 64GB maar daarop antwoorden zij dat dat zelf door de gebruiker getest moet worden (?)........
Ik vraag mij af dat als ik mijn muziek op de SD kaart zet de map structuur wordt herkend, en of na het uit zetten of verwijderen de PID deze weer verder gaat waar er gestopt is, zoals een iPod doet.
64gig ondersteuning weet ik niet, weet wel dat de 32gig prima werkt (eigen ervaring). De PID kan diverse sub-mappen (oa in 1 map) herkennen (als je dat bedoelt met 'map structuur'). Als je de microsd eruit hebt gehaald gaat ie niet verder waar je gebleven was.

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door RonaldNL » di 22 mei 2012, 20:14

De vraag is wat moet je in godsnaam met 64 gb erin 32 gb weet je hoeveel muziek daar op kan :lol: dat speelt langer dan dat jou up gaat rijden in zn leven :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Ron UP » di 22 mei 2012, 20:52

RonaldNL schreef:De vraag is wat moet je in godsnaam met 64 gb erin 32 gb weet je hoeveel muziek daar op kan :lol: dat speelt langer dan dat jou up gaat rijden in zn leven :D
Ja, dat vroeg ik me ook al af, hoeveel km wil je rijden om alle muziek te willen horen dan :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door RoyVisser » di 22 mei 2012, 21:22

RonaldNL schreef:De vraag is wat moet je in godsnaam met 64 gb erin 32 gb weet je hoeveel muziek daar op kan :lol: dat speelt langer dan dat jou up gaat rijden in zn leven :D
met een gemiddelde snelheid van 80km/u en uitgaande van een gemiddelde kwaliteit mp3 (kwa grootte) kun je met een 64GB SD erin, 57073.3km rijden, zonder hetzelfde nummer te horen :P
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Marantz » zo 27 mei 2012, 15:52

Paulus schreef:
CBdicX schreef:Ik heb aan Garmin gevraagd of de Navigon ook overweg kan met 64GB maar daarop antwoorden zij dat dat zelf door de gebruiker getest moet worden (?)........
Ik vraag mij af dat als ik mijn muziek op de SD kaart zet de map structuur wordt herkend, en of na het uit zetten of verwijderen de PID deze weer verder gaat waar er gestopt is, zoals een iPod doet.
64gig ondersteuning weet ik niet, weet wel dat de 32gig prima werkt (eigen ervaring). De PID kan diverse sub-mappen (oa in 1 map) herkennen (als je dat bedoelt met 'map structuur'). Als je de microsd eruit hebt gehaald gaat ie niet verder waar je gebleven was.
ik heb al 55GB op mijn 80GB iPod staan, ach, een selectie maken is ook misschien best wel een goede optie.
Doet de PID wel shuffelen ?

Als je de microsd eruit hebt gehaald gaat ie niet verder waar je gebleven was.
En als de kaart blijft zitten, dus ik verwijder alleen de PID zelf ?

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Paulus » ma 28 mei 2012, 09:09

ik heb al 55GB op mijn 80GB iPod staan, ach, een selectie maken is ook misschien best wel een goede optie.
Doet de PID wel shuffelen ?

Als je de microsd eruit hebt gehaald gaat ie niet verder waar je gebleven was.
En als de kaart blijft zitten, dus ik verwijder alleen de PID zelf ?[/quote]

Ja de PID doet shuffle.

Als je de kaart laat zitten en de PID verwijderd, speelt ie af waar je gebleven was. Maar... je moet altijd wel eerst je media weer kiezen. Hij schiet meestal op navigatie keuze scherm en dan speelt mn radio. Na media en kaart kiezen speelt de SD kaart verder waar je was.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Marantz » ma 28 mei 2012, 09:33

Paulus schreef:ik heb al 55GB op mijn 80GB iPod staan, ach, een selectie maken is ook misschien best wel een goede optie.
Doet de PID wel shuffelen ?

Als je de microsd eruit hebt gehaald gaat ie niet verder waar je gebleven was.
En als de kaart blijft zitten, dus ik verwijder alleen de PID zelf ?

Ja de PID doet shuffle.

Als je de kaart laat zitten en de PID verwijderd, speelt ie af waar je gebleven was. Maar... je moet altijd wel eerst je media weer kiezen. Hij schiet meestal op navigatie keuze scherm en dan speelt mn radio. Na media en kaart kiezen speelt de SD kaart verder waar je was.
Prima, daar kan ik wel mee leven, lekker dat ie toch gewoon onthoud waar SD kaart was gebleven :)
Ben je trouwens tevreden over de navigatie en de standaard speakers ?

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Paulus » di 29 mei 2012, 16:51

CBdicX schreef:
Paulus schreef:ik heb al 55GB op mijn 80GB iPod staan, ach, een selectie maken is ook misschien best wel een goede optie.
Doet de PID wel shuffelen ?

Als je de microsd eruit hebt gehaald gaat ie niet verder waar je gebleven was.
En als de kaart blijft zitten, dus ik verwijder alleen de PID zelf ?

Ja de PID doet shuffle.

Als je de kaart laat zitten en de PID verwijderd, speelt ie af waar je gebleven was. Maar... je moet altijd wel eerst je media weer kiezen. Hij schiet meestal op navigatie keuze scherm en dan speelt mn radio. Na media en kaart kiezen speelt de SD kaart verder waar je was.
Prima, daar kan ik wel mee leven, lekker dat ie toch gewoon onthoud waar SD kaart was gebleven :)
Ben je trouwens tevreden over de navigatie en de standaard speakers ?
De navi heeft zich prima bewezen afgelopen weekend, een end Duitsland in geweest. De PID in zijn totaliteit bevalt prima en doet wat ie moet doen. Ik heb zelf het 6 speaker audio pakket, deze klinken super! Ook flinke en goede bas en je wordt omringt door een vol, zuiver en helder en als je wilt, heel hard geluid, totdat mn oren het genoeg vinden :shock: . De uitvoering met alleen 'standaard' 2 front speakers klinken alsof ik terug ben in 1995, persoonlijk kansloos. Dit heb ik ervaren in een leen Up die ik 10 dagen heb gereden.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Marantz » di 29 mei 2012, 18:25

Paulus schreef:
CBdicX schreef:
Paulus schreef:ik heb al 55GB op mijn 80GB iPod staan, ach, een selectie maken is ook misschien best wel een goede optie.
Doet de PID wel shuffelen ?

Als je de microsd eruit hebt gehaald gaat ie niet verder waar je gebleven was.
En als de kaart blijft zitten, dus ik verwijder alleen de PID zelf ?

Ja de PID doet shuffle.

Als je de kaart laat zitten en de PID verwijderd, speelt ie af waar je gebleven was. Maar... je moet altijd wel eerst je media weer kiezen. Hij schiet meestal op navigatie keuze scherm en dan speelt mn radio. Na media en kaart kiezen speelt de SD kaart verder waar je was.
Prima, daar kan ik wel mee leven, lekker dat ie toch gewoon onthoud waar SD kaart was gebleven :)
Ben je trouwens tevreden over de navigatie en de standaard speakers ?
De navi heeft zich prima bewezen afgelopen weekend, een end Duitsland in geweest. De PID in zijn totaliteit bevalt prima en doet wat ie moet doen. Ik heb zelf het 6 speaker audio pakket, deze klinken super! Ook flinke en goede bas en je wordt omringt door een vol, zuiver en helder en als je wilt, heel hard geluid, totdat mn oren het genoeg vinden :shock: . De uitvoering met alleen 'standaard' 2 front speakers klinken alsof ik terug ben in 1995, persoonlijk kansloos. Dit heb ik ervaren in een leen Up die ik 10 dagen heb gereden.
Ok, bedankt voor de goede berichten.
Dat 6 speaker pakket, zit dat standaard in de High UP of dient er dan nog iets bij gekocht te worden ?
Ik krijg hopenlijk binnenkort de White UP versie........

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Up-Jury » di 29 mei 2012, 19:00

CBdicX schreef:Dat 6 speaker pakket, zit dat standaard in de High UP of dient er dan nog iets bij gekocht te worden ?
dat zit standaard op de High-up zoals staat beschreven.

dagger
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 20:22

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door dagger » wo 28 nov 2012, 19:41

ik lees hier dus dat jullie muziek op een sd kaartje zetten en het dan kunnen afspelen via de navi van de UP.
Zal dan vast iets fout doen maar mijn 2gb kaartje word niet herkend door de PID?!
Wat o wat doe ik fout......
tis een normaal sd kaartje met mp3tjes erop. Ik zoek me scheel op het forum maar ik ben schijnbaar de enige dombo bwahahaah

Gebruikersavatar
boattail
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 12:16
Locatie: Zoetermeer

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door boattail » wo 28 nov 2012, 21:46

Zou best wel eens kunnen dat het aan het bestandssysteem ligt(ntfs, fat)
High UP! 75PK met: Executive Pakket, Panorama kanteldak, Dynamic pakket 'triangle ', Maps and More.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Marantz » wo 28 nov 2012, 23:31

dagger schreef:ik lees hier dus dat jullie muziek op een sd kaartje zetten en het dan kunnen afspelen via de navi van de UP.
Zal dan vast iets fout doen maar mijn 2gb kaartje word niet herkend door de PID?!
Wat o wat doe ik fout......
tis een normaal sd kaartje met mp3tjes erop. Ik zoek me scheel op het forum maar ik ben schijnbaar de enige dombo bwahahaah
Moet FAT32 zijn.......

Plaats reactie