inbouwen cruisecontrol

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
highup
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 03 apr 2012, 18:59

inbouwen cruisecontrol

Bericht door highup » wo 11 apr 2012, 17:57

Wij hebben een high-UP! en kwam er naar aflevering achter dat de auto niet is voorzien van een cruise-controle. Zag achteraf dat je deze in een pakket had moeten bijbestellen. Weet iemand of je een originele cruise control ook later kunt inbouwen en zo ja wat kost dat dan?

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door henri » wo 11 apr 2012, 19:44

Als de Up voorzien is van een elektronisch gaspedaal, dus zonder gaskabel, dan zou het vrij eenvoudig te realiseren moeten zijn. Je zou contact kunnen opnemen met http://www.VAGtechniek.nl. Zij hebben de nodige kennis van achteraf inbouw van originele accessoires.

Voor inbouw van een originele cruise control heb je in elk geval een andere kolomschakelaar (stengel van knipperlichten) nodig.

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door eas » wo 11 apr 2012, 19:56

je verkoper had je moeten wijzen op het drive pakket , gemiste kans van hem :o
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door Ron UP » do 12 apr 2012, 04:02

Ja, voor die 300 euro had je veel gemak kunnen hebben!!
Maar cc achteraf inbouwen kan wel hoor, ook orgineel, deden we vaak op de weetjewel club ook met de t4, maar moet je wel de juiste spullen hebben en elk model is weer anders he
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Aike
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 12 apr 2012, 08:26

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door Aike » do 12 apr 2012, 18:58

Ik was ook nieuwsgierig dus ik heb VAG-Techniek even gevraagd. Om het te kunnen checken moeten ze het chassisnummer weten. Zonder dat is het maar een gok.
Beste Aike,

Probleem bij nieuwe modellen is dat er een kans is dat de centrale boordnetmodule de cruise-control niet ondersteund, is het ergste geval moet deze dus vervangen worden.

Wat je sowieso kwijt bent:
- Stuurkolomhendel 76,- euro
- Kabelset 39,- euro
- Montage en aanleren 165,- euro

Indien de boordnetmodule vervangen moet worden komt hier nog 452,- euro bij.
76+39+165 is nog wel te doen, maar die boordnetmodule vervangen is het niet waard dus. Heeft iemand een chassisnummer zodat ze het kunnen checken?

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door henri » do 12 apr 2012, 20:31

280 euro voor achterafinbouw van een cruise control inclusief arbeid zou een erg nette prijs zijn. Een goed aftermarket systeem, bijvoorbeeld van John Gold, kost normaal gesproken al gauw 500-600 euro met inbouw.

Een willekeurig chassisnummer lijkt me niet echt handig. Onderling kán er tussen Up's ook nog wel verschil zitten. Bij Polo's 2002-2008 bijvoorbeeld is CC de ene keer makkelijk in te bouwen en is het de andere keer een crime qua elektronica.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door up! » do 12 apr 2012, 20:50

eas schreef:je verkoper had je moeten wijzen op het drive pakket , gemiste kans van hem :o
Of je had zelf in de folder en prijslijst kunnen kijken wat er allemaal voor pakketten leverbaar zijn ;)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door eas » do 12 apr 2012, 20:58

up! schreef:
eas schreef:je verkoper had je moeten wijzen op het drive pakket , gemiste kans van hem :o
Of je had zelf in de folder en prijslijst kunnen kijken wat er allemaal voor pakketten leverbaar zijn ;)
zo bot wou ik het niet brengen :lol:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door RoyVisser » vr 13 apr 2012, 09:44

Nou ik moet ook zeggen dat ik zwaar teleurgesteld was in mijn "verkoper"

Het was net alsof ik een brood kocht voor de beste man. Hij liep in 5 seconden door het programma heen en had een totaal prijs. Opties werden niet besproken en zelfs kleuropties van het interieur niet. Toen hij volgens zijn zeggen klaar was, kon ik zo nog 4 dingen opnoemen die ik anders wilde en had hij 3 van de opties die ik wilde compleet gemist. Iets wat ik totaal niet had verwacht bij het aanschaffen van een nieuwe auto was dat de verkoper dingen voor mij ging beslissen. Gemiste kans van de verkoper dat jij nu geen Cruise Control hebt, ja je had ook zelf de optielijst door kunnen kijken, maar de verkoper had je er uit eindelijk op moeten wijzen!
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door High-up! » vr 13 apr 2012, 11:16

Das neit fraai. Je hebt er niks meer aan, maar nadien krijg je van TNS Nipo nog een tevredenheids enquete. Ik weet dat daar door VW behoorlijk waarde aan gehecht wordt..
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door Ben » zo 15 apr 2012, 11:14

High-up! schreef:Das neit fraai. Je hebt er niks meer aan, maar nadien krijg je van TNS Nipo nog een tevredenheids enquete. Ik weet dat daar door VW behoorlijk waarde aan gehecht wordt..
Dat klopt en de dealer wordt er ook zwaar op afgerekend ( bonus)
Het is altijd goed om op de NIPO te reageren
Weet de dealer wat hij verkeerd og goed heeft gedaan

Gr. Ben
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

kaboens
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 13:35

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door kaboens » zo 15 apr 2012, 11:26

RoyVisser schreef:Nou ik moet ook zeggen dat ik zwaar teleurgesteld was in mijn "verkoper"

Het was net alsof ik een brood kocht voor de beste man. Hij liep in 5 seconden door het programma heen en had een totaal prijs. Opties werden niet besproken en zelfs kleuropties van het interieur niet. Toen hij volgens zijn zeggen klaar was, kon ik zo nog 4 dingen opnoemen die ik anders wilde en had hij 3 van de opties die ik wilde compleet gemist. Iets wat ik totaal niet had verwacht bij het aanschaffen van een nieuwe auto was dat de verkoper dingen voor mij ging beslissen. Gemiste kans van de verkoper dat jij nu geen Cruise Control hebt, ja je had ook zelf de optielijst door kunnen kijken, maar de verkoper had je er uit eindelijk op moeten wijzen!
Die verhalen hoor je idd vaker dat er geen tijd genomen wordt. Ik vind wel dat je zelf van tevoren moet afwegen welke opties je allemaal op de auto wil net zoals de kleur. Van te voren even de optielijst doorlopen en in alle rust beslissen welke opties en uitvoering het gaat worden. Als je dan bij de dealer komt heb je voorwerk gedaan. Het is geen brood wat je gaat kopen! Let op dit is mijn mening en iedereen doet het op zijn eigen manier wat natuurlijk prima is.

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door Bryan » zo 15 apr 2012, 11:47

kaboens schreef:
RoyVisser schreef:Nou ik moet ook zeggen dat ik zwaar teleurgesteld was in mijn "verkoper"

Het was net alsof ik een brood kocht voor de beste man. Hij liep in 5 seconden door het programma heen en had een totaal prijs. Opties werden niet besproken en zelfs kleuropties van het interieur niet. Toen hij volgens zijn zeggen klaar was, kon ik zo nog 4 dingen opnoemen die ik anders wilde en had hij 3 van de opties die ik wilde compleet gemist. Iets wat ik totaal niet had verwacht bij het aanschaffen van een nieuwe auto was dat de verkoper dingen voor mij ging beslissen. Gemiste kans van de verkoper dat jij nu geen Cruise Control hebt, ja je had ook zelf de optielijst door kunnen kijken, maar de verkoper had je er uit eindelijk op moeten wijzen!
Die verhalen hoor je idd vaker dat er geen tijd genomen wordt. Ik vind wel dat je zelf van tevoren moet afwegen welke opties je allemaal op de auto wil net zoals de kleur. Van te voren even de optielijst doorlopen en in alle rust beslissen welke opties en uitvoering het gaat worden. Als je dan bij de dealer komt heb je voorwerk gedaan. Het is geen brood wat je gaat kopen! Let op dit is mijn mening en iedereen doet het op zijn eigen manier wat natuurlijk prima is.
Ben het hier volledig mee eens, omdat het geen brood is wat je koopt probeer ik me altijd eerst goed voor te bereiden en op de hoogte te zijn wat er allemaal mogelijk is.

Bryan

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door RoyVisser » zo 15 apr 2012, 14:18

Ik ben inderdaad ook nogal "anaal" wat details betreft en wil iets precies zo hebben als ik zelf wil en had me daarom ook mega voorbereid, maar niet iedereen is zo handig met dat soort dingen, en eigenlijk had ik zelf absoluut verwacht dat de verkoper gewoon de tijd voor mij nam. Ben stiekem wel benieuwd of ze exact hetzelfde doen wanneer je de meest dure wagens besteld.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

kaboens
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 13:35

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door kaboens » zo 15 apr 2012, 14:34

RoyVisser schreef:Ik ben inderdaad ook nogal "anaal" wat details betreft en wil iets precies zo hebben als ik zelf wil en had me daarom ook mega voorbereid, maar niet iedereen is zo handig met dat soort dingen, en eigenlijk had ik zelf absoluut verwacht dat de verkoper gewoon de tijd voor mij nam. Ben stiekem wel benieuwd of ze exact hetzelfde doen wanneer je de meest dure wagens besteld.
Maar als je je "mega" had voorbereid dan wist je toch ook precies welke uitvoering en pakketen je op de up wilde hebben. Dat is gewoon simpelweg aan de verkoper vertellen en daar hoef je zeker niet handig voor te zijn. Ook had je de verkoper toch kunnen vragen om meer tijd te nemen, alhoewel ik begrijp dat niet iedereen zo mondig is. Ik vind dus niet dat je hiervan de volledige schuld bij de verkoper kunt leggen. Van beide kanten is er in mijn ogen iets niet goed gegaan. Wel zonde dat de auto nu niet helemaal voldoet aan je wensen.

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door Pieter » di 17 apr 2012, 20:45

CC in de Take Up is niet mogelijk. De benodigde kabelbomen worden in de fabriek alleen in de Move Up en de High Up gelegd. En volgens mij is het ook geen doen om daar achteraf een ander systeem op te monteren (d.w.z. in financieel opzicht geen doen). Hoewel: 20 km/u te hard is 100 euro boete. Een paar keer flitsen en je hebt je CC eruit.
Blij in m'n uppie!

Vdub
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 22 feb 2014, 10:05

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door Vdub » zo 20 apr 2014, 18:27

Ik ben vandaag begonnen met het inbouwen van Cruise Control in de Citigo van mn moeder, incl het aansluiten van de MFA, ik laat morgen even weten of alles naar behoren werkt.

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door yoyoman » zo 20 apr 2014, 22:24

Ik heb vorige week CC laten inbouwen door vagtechniek ze hebben ook alle opties die verborgen op de auto zitten en de aanpassingen aan het display gedaan helemaal perfect.
Ze zijn wel een uurtje of wat bezig ik was bij elkaar €370,- kwijt alles werkt perfect

Gebruikersavatar
Bob UP!
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 jul 2014, 21:42
Locatie: IJsselstein (utrecht)

Inbouwen cruisecontrol VW UP! take up BMT

Bericht door Bob UP! » vr 11 jul 2014, 22:36

Ik ben de uitdaging aan gegaan om een cruise control in te bouwen in de '' Take UP ". Na nodig onderzoek op internet en bij de volkswagendealer te zijn geweest ben ik er aan begonnen. Bij de vw dealer de orginele stuurkolom schakelaar besteld met een kleine bedrading setje van "Kufatec 37922" omdat die ontbreekt in de ''take up". Wanneer je naar de site gaat van" http://www.kufatec.de " kan je gebruikshandleiding vinden voor dit setje en zie dat die bestemd is voor de Polo 6R. Van de VW dealer heb ik een stroomloopschema gekregen van de UP! voor de aansluiting op de ECU (motorregelapparaat) T56a/29 want die is anders dan die van de Polo, de rest komt wel overeen. Nu alles is in gebouwd wat vreselijk veel werk is want je kan bijna nergens bij en de kabelbomen hebben weinig over lengte. Voor de ECU moet je zelfs de accu bevestiging plaat uitbouwen omdat die daar aan vast gepopnageld zit en de stekkers zitten boven de ABS regeling zodat je die niet los kan krijgen. Onder het dashboard is het niet veel beter omdat je daar de draden moet bijvoegen in de stekker A en B en 1 draad vast moet solderen.

NU heb ik het volgende probleem! De stuurkolom bediening heb ik kunnen aanmelden op BCM maar wanneer ik in de ECU (motorregelapparaat) de cruisecontrol wil aanmelden en parameters veranderd heb, kan ik hem niet bevestigen omdat ik niet de juiste code heb. De code die in de handleiding voor de Polo 6R worden gebruikt zijn hier niet voor de UP te gebruiken.

Wie kan mij verder helpen om de ECU in te kunnen regelen.
Laatst gewijzigd door Bob UP! op do 17 jul 2014, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: inbouwen cruisecontrol

Bericht door Nicoup! » za 12 jul 2014, 16:38

Ik heb mijn CC ook zelf ingebouwd, bij de take up's is het niet altijd van zelf sprekend dat je ze naar een vagcom aanmelding kunt activeren.
Kan je me iets verder op weg helpen met :

Heeft je Up! een S&S ?
Bouwjaar, en vooral welke maand ?
En het onderdeel nummer van je BCM ?

Binnenkort zal ik hier een howto voor maken, voor de andere leden hier op het forum.

Plaats reactie