logo's radiostations

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Patricia
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 18:27

Re: logo's radiostations

Bericht door Patricia » za 18 okt 2014, 17:15

De logo's van de radiozenders heb ik in de map logo gezet en inderdaad ze staan erbij.
Mis echter nog radio west, nou luister ik daar niet zoveel naar dus.....

Mijn grotere probleem is dat ik geen plaatjes/albumcover krijg als ik via Bluetooth mijn iPhone afspeel en dat terwijl de iPhone wel het plaatje/albumcover weergeeft.
Heeft iemand een idee???

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: logo's radiostations

Bericht door Menaz » zo 19 okt 2014, 08:51

Zijn je albumcovers te groot? Als je in iTunes bijvoorbeeld afbeeldingen gebruikt van 800 x 800, dan geeft de Navigon aan dat de afbeelding te groot is.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Patricia
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 18:27

Re: logo's radiostations

Bericht door Patricia » zo 19 okt 2014, 17:44

Ik zie helemaal geen melding. Dit is mijn scherm wanneer ik muziek luister via Bluetooth in de media
image.jpg

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: logo's radiostations

Bericht door Dixon » zo 19 okt 2014, 22:32

Je ziet geen logo staan omdat je via bluetooth muziek luistert, dit ondersteunt de Garmin/ Navigon niet.

Wanneer je de muziek op een SD kaart zet, ondersteunt het wel, mits het logo ook op de SD kaart staat :)

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: logo's radiostations

Bericht door robbert-h » ma 20 okt 2014, 06:52

Dixon schreef:Je ziet geen logo staan omdat je via bluetooth muziek luistert, dit ondersteunt de Garmin/ Navigon niet.

Wanneer je de muziek op een SD kaart zet, ondersteunt het wel, mits het logo ook op de SD kaart staat :)
Niet helemaal correct. De M&M ondersteund wel logo's over bluetooth mits je ze met een id3tag aan het nummer hebt gekoppeld. Voor Android zijn er veel apps waarmee je logo's aan nummers koppelt!
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Patricia
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 18:27

Re: logo's radiostations

Bericht door Patricia » ma 20 okt 2014, 09:40

Nou het vreemde is dus...toen ik bij de dealer was en wij mijn muziek gingen afspelen had ik wel een logo. Nu heb ik mijn navigon ge-update en heb ik ze niet meer. Wel van de radio maar dus niet van mijn muziek. Enige optie lijkt nu de plaatjes verkleinen...ik ga dat eens proberen.

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: logo's radiostations

Bericht door robbert-h » ma 20 okt 2014, 10:25

Patricia schreef:Nou het vreemde is dus...toen ik bij de dealer was en wij mijn muziek gingen afspelen had ik wel een logo. Nu heb ik mijn navigon ge-update en heb ik ze niet meer. Wel van de radio maar dus niet van mijn muziek. Enige optie lijkt nu de plaatjes verkleinen...ik ga dat eens proberen.
Kijk hier eens: http://www.upownersclub.co.uk/forum/alb ... c2498.html Bijna alle updates van de M&M betreffen Bluetooth updates hierdoor heb je mogelijk geen album art meer. Kort samengevat heb je een MP3 bestand nodig (dus geen wmv oid) en een programma om album art te koppelen/branden op een MP3-tje. Veel programma's laten je via amazon of itunes plaatjes opzoeken.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: logo's radiostations

Bericht door robw » ma 20 okt 2014, 12:17

Het is bij nu niet duidelijk meer wanneer de GARMIN en Navigon geleverd zijn in de UP!. Of worden ze door elkaar heen uitgeleverd? Beide vallen nu onder dezelfde Navigon alleen hebben beide schermpjes hun eigen software en updates.
UP! HIGH 60PK

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: logo's radiostations

Bericht door robbert-h » ma 20 okt 2014, 13:40

robw schreef:Het is bij nu niet duidelijk meer wanneer de GARMIN en Navigon geleverd zijn in de UP!. Of worden ze door elkaar heen uitgeleverd? Beide vallen nu onder dezelfde Navigon alleen hebben beide schermpjes hun eigen software en updates.
Auto's na 06-2013 hebben Garmin en daarvoor Navigon. http://www.garmin.com/nl/garmin-aankond ... swagen-up/
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: logo's radiostations

Bericht door JoVe » ma 20 okt 2014, 14:06

robbert-h schreef:
robw schreef:Het is bij nu niet duidelijk meer wanneer de GARMIN en Navigon geleverd zijn in de UP!. Of worden ze door elkaar heen uitgeleverd? Beide vallen nu onder dezelfde Navigon alleen hebben beide schermpjes hun eigen software en updates.
Auto's na 06-2013 hebben Garmin en daarvoor Navigon. http://www.garmin.com/nl/garmin-aankond ... swagen-up/

Mijn UP! is van 25-10-2013 maar was voorraadauto. Mogelijke fabricage augustus maar heb wel een Navigon. Mogelijk oude voorraad dealer?
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: logo's radiostations

Bericht door robbert-h » ma 20 okt 2014, 14:16

JoVe schreef:
robbert-h schreef:
robw schreef:Het is bij nu niet duidelijk meer wanneer de GARMIN en Navigon geleverd zijn in de UP!. Of worden ze door elkaar heen uitgeleverd? Beide vallen nu onder dezelfde Navigon alleen hebben beide schermpjes hun eigen software en updates.
Auto's na 06-2013 hebben Garmin en daarvoor Navigon. http://www.garmin.com/nl/garmin-aankond ... swagen-up/

Mijn UP! is van 25-10-2013 maar was voorraadauto. Mogelijke fabricage augustus maar heb wel een Navigon. Mogelijk oude voorraad dealer?
Wij hebben een up van 11-2013. Ook voorraad van augustus/september. Wel een Garmin. Mogelijk inderdaad oude voorraad.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Patricia
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 18:27

Re: logo's radiostations

Bericht door Patricia » ma 20 okt 2014, 16:48

robbert-h schreef:
Patricia schreef:Nou het vreemde is dus...toen ik bij de dealer was en wij mijn muziek gingen afspelen had ik wel een logo. Nu heb ik mijn navigon ge-update en heb ik ze niet meer. Wel van de radio maar dus niet van mijn muziek. Enige optie lijkt nu de plaatjes verkleinen...ik ga dat eens proberen.
Kijk hier eens: http://www.upownersclub.co.uk/forum/alb ... c2498.html Bijna alle updates van de M&M betreffen Bluetooth updates hierdoor heb je mogelijk geen album art meer. Kort samengevat heb je een MP3 bestand nodig (dus geen wmv oid) en een programma om album art te koppelen/branden op een MP3-tje. Veel programma's laten je via amazon of itunes plaatjes opzoeken.

Dat ziet eruit als een hele klus zeg. hier is dat voor een micro sd gedaan. Ik heb de muziek vanuit iTunes in mijn iPhone en dat werkt dus niet meer...
Ik begrijp uit de video die daar op het forum geplaatst is dat je de muziek vanuit iTunes moet converteren en dan op een sd moet zetten zodat je wel logos hebt. Dus converteren is altijd nodig? Begrijp ik het dan goed?

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: logo's radiostations

Bericht door robbert-h » ma 20 okt 2014, 16:56

Patricia schreef:
robbert-h schreef:
Patricia schreef:Nou het vreemde is dus...toen ik bij de dealer was en wij mijn muziek gingen afspelen had ik wel een logo. Nu heb ik mijn navigon ge-update en heb ik ze niet meer. Wel van de radio maar dus niet van mijn muziek. Enige optie lijkt nu de plaatjes verkleinen...ik ga dat eens proberen.
Kijk hier eens: http://www.upownersclub.co.uk/forum/alb ... c2498.html Bijna alle updates van de M&M betreffen Bluetooth updates hierdoor heb je mogelijk geen album art meer. Kort samengevat heb je een MP3 bestand nodig (dus geen wmv oid) en een programma om album art te koppelen/branden op een MP3-tje. Veel programma's laten je via amazon of itunes plaatjes opzoeken.

Dat ziet eruit als een hele klus zeg. hier is dat voor een micro sd gedaan. Ik heb de muziek vanuit iTunes in mijn iPhone en dat werkt dus niet meer...
Ik begrijp uit de video die daar op het forum geplaatst is dat je de muziek vanuit iTunes moet converteren en dan op een sd moet zetten zodat je wel logos hebt. Dus converteren is altijd nodig? Begrijp ik het dan goed?
Is inderdaad een hele klus. Vooral omdat iPhone/iTunes .m4a bestanden gebruikt en geen mp3. Converteren is nodig en dan nog het juiste plaatje bij het juiste nummer zoeken. Je zult je dan moeten afvragen of dit het allemaal waard is.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: logo's radiostations

Bericht door Dixon » ma 20 okt 2014, 20:59

robbert-h schreef:
Dixon schreef:Je ziet geen logo staan omdat je via bluetooth muziek luistert, dit ondersteunt de Garmin/ Navigon niet.

Wanneer je de muziek op een SD kaart zet, ondersteunt het wel, mits het logo ook op de SD kaart staat :)
Niet helemaal correct. De M&M ondersteund wel logo's over bluetooth mits je ze met een id3tag aan het nummer hebt gekoppeld. Voor Android zijn er veel apps waarmee je logo's aan nummers koppelt!
Jouw verklaring klinkt logisch, maar waarop pakt ie wel de logo van mijn SD kaart en niet van mijn telefoon.
Terwijl de telefoon dit wel laat zien, maar niet showt op de M&M.

Precies dezelfde muziek als op de SD kaart als op mijn telefoon.

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: logo's radiostations

Bericht door robbert-h » di 21 okt 2014, 06:51

Dixon schreef:
robbert-h schreef:
Dixon schreef:Je ziet geen logo staan omdat je via bluetooth muziek luistert, dit ondersteunt de Garmin/ Navigon niet.

Wanneer je de muziek op een SD kaart zet, ondersteunt het wel, mits het logo ook op de SD kaart staat :)
Niet helemaal correct. De M&M ondersteund wel logo's over bluetooth mits je ze met een id3tag aan het nummer hebt gekoppeld. Voor Android zijn er veel apps waarmee je logo's aan nummers koppelt!
Jouw verklaring klinkt logisch, maar waarop pakt ie wel de logo van mijn SD kaart en niet van mijn telefoon.
Terwijl de telefoon dit wel laat zien, maar niet showt op de M&M.

Precies dezelfde muziek als op de SD kaart als op mijn telefoon.
Heb me laten vertellen dat je telefoon wel de cover meestuurt maar de maps en more deze via BT niet kan lezen. Iets met bepaalde BT versie waarin de M&M achterloopt t.o.v. de smartphones. Op een SD kaart leest de M&M dit zelf af zonder gebruik van de BT techniek.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: logo's radiostations

Bericht door Dixon » di 21 okt 2014, 17:17

robbert-h schreef:Heb me laten vertellen dat je telefoon wel de cover meestuurt maar de maps en more deze via BT niet kan lezen. Iets met bepaalde BT versie waarin de M&M achterloopt t.o.v. de smartphones. Op een SD kaart leest de M&M dit zelf af zonder gebruik van de BT techniek.
Kortom mij reactie is precies hetzelfde als bovenstaand!

BT is kennelijk niet voorzien van het zogeheten "profiel" om dit uit te moeten voeren :)

Gebruikersavatar
Patricia
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 18:27

Re: logo's radiostations

Bericht door Patricia » di 21 okt 2014, 22:19

Klopt. Ik heb het opgelost door idd een sd kaartje met muziek in de m&m te doen. Zo kan ik de muziek makkelijk bedienen en heb ik ook gewoon de logo's. Was niet heel moeilijk, kon gewoon vanuit iTunes op de micro sd gezet worden.Ik ben er blij mee!

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: logo's radiostations

Bericht door Menaz » di 21 okt 2014, 23:19

robbert-h schreef:
JoVe schreef:Mijn UP! is van 25-10-2013 maar was voorraadauto. Mogelijke fabricage augustus maar heb wel een Navigon. Mogelijk oude voorraad dealer?
Wij hebben een up van 11-2013. Ook voorraad van augustus/september. Wel een Garmin. Mogelijk inderdaad oude voorraad.
Auto's en navi's worden niet samen geleverd. De Up! komt uit de fabriek, de navi uit de voorraadkast van de dealer. Best kans dus dat een auto van eind 2013 nog voorzien is van een Navigon omdat de dealer die nog op voorraad had.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: logo's radiostations

Bericht door N!jntje » wo 07 jan 2015, 12:31

Eerder heb ik dit al bij 2 navigons gedaan. Maar op de 1 of andere manier krijg ik bij mediaplayer niet de map icons?? Ik heb nu een Garmin. Heeft iemand dit wel werkend op een Garmin?

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: logo's radiostations

Bericht door Menaz » wo 07 jan 2015, 16:14

N!jntje schreef:Eerder heb ik dit al bij 2 navigons gedaan. Maar op de 1 of andere manier krijg ik bij mediaplayer niet de map icons?? Ik heb nu een Garmin. Heeft iemand dit wel werkend op een Garmin?
Nee. Lees het topic maar door.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Plaats reactie