Stoel naar voren

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Stoel naar voren

Bericht door Pieter » di 20 mar 2012, 20:30

Hoera, de Up is er! Hij rijdt nog beter dan ik me herinner van de proefrit. Ik rij de Take Up, dus het is even wennen aan het feit dat er geen sleutelgat zit aan de bijrijderskant.

Eén ding is me opgevallen: ik krijg de stoelen slecht naar voren geschoven (om achterin te stappen of om beter bij de achterbank te kunnen). Volgens het boekje moet je de hendel naar voren schuiven om de stoel eenvoudig naar voren te schuiven en de rugleuning naar voren te doen. Maar ik krijg de hendel alleen maar naar achteren (bij beide stoelen). Doe ik iets fout? Nu moet ik iedere keer de zetel zelf naar voren schuiven en de rugleuning naar voren doen, waardoor ik 'm daarna weer helemaal opnieuw kan instellen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stoel naar voren

Bericht door henri » di 20 mar 2012, 21:31

Als ik af ga op de informatie van de prijslijst, heeft de Take Up geen Easy Entry systeem op de voorstoelen zitten, wat vanaf de Move Up wel standaard is. In hoeverre dit een verschil maakt qua functie, kan ik je helaas niet vertellen.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Stoel naar voren

Bericht door Ron UP » wo 21 mar 2012, 08:28

Betekent dat de easy entry je stoel weer in precies dezelfde stand zet bij het opnieuw naar achterschuiven zonder opnieuw te stellen dan? Ik dacht dat dit systeem er alleen maar voor zorgde dat bij het opklappen van je rugleuning autom je zitting mee naar voren schoof? En idd volgens mij heeft de take up dat systeem niet helaas...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Stoel naar voren

Bericht door Pieter » do 22 mar 2012, 06:42

Mmmm, dat is jammer - daar is me door de dealer niets over verteld. Ik heb er ook niet naar gevraagd, gebiedt de eerlijkheid. Ik heb er geen moment aan gedacht dat zo'n systeem NIET standaard zou zijn bij de 3-deurs auto.
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Stoel naar voren

Bericht door Paulus » wo 09 mei 2012, 14:04

Pieter schreef:Hoera, de Up is er! Hij rijdt nog beter dan ik me herinner van de proefrit. Ik rij de Take Up, dus het is even wennen aan het feit dat er geen sleutelgat zit aan de bijrijderskant.

Eén ding is me opgevallen: ik krijg de stoelen slecht naar voren geschoven (om achterin te stappen of om beter bij de achterbank te kunnen). Volgens het boekje moet je de hendel naar voren schuiven om de stoel eenvoudig naar voren te schuiven en de rugleuning naar voren te doen. Maar ik krijg de hendel alleen maar naar achteren (bij beide stoelen). Doe ik iets fout? Nu moet ik iedere keer de zetel zelf naar voren schuiven en de rugleuning naar voren doen, waardoor ik 'm daarna weer helemaal opnieuw kan instellen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik heb hetzelfde (high-up). Hendel kan maar 1 kant op, de stoel schuift wel redelijk goed naar voren. Maar bij het terug schuiven 'onthoudt' ie wel de instelpositie van het zitvlak, maar niet van de rugleuning. Tevens is het alleen op de bestuurders stoel van toepassing?!?

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Stoel naar voren

Bericht door Pieter » wo 09 mei 2012, 20:19

Dan ligt het niet aan de basisuitvoering van de Take Up??? :shock: Bij mij werkt ook de passagiersstoel niet lekker mee bij het bereiken van de achterbank.
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Stoel naar voren

Bericht door Ron UP » do 10 mei 2012, 15:46

Is eigenlijk een rotsysteem vind ik, nadeeltje echt gevonden dus ;)
Mijn rughendel krijg ik ook alleen naar achteren en dan schuift de stoel zwaar naar voren. Ondanks dat t nieuw is vind ik het slecht werken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Moontje
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 18:12
Locatie: Amsterdam

Re: Stoel naar voren

Bericht door Moontje » vr 18 mei 2012, 19:04

Het lukt mij uiteindelijk wel om de stoel naar voren te schuiven en weer in dezelfde positie te laten terugkomen. Zij het erg stroef. Voor de rugleuning geldt dat niet. Mijn VW-dealer heeft het uitgezocht en zegt daarover: "in Duitsland kent men voor de voorstoelen een easy entry en nog een easy entry mit Memoryfunktion, kortom in Nederland hebben we dus alleen easy entry zonder die memory."

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Stoel naar voren

Bericht door Paulus » vr 18 mei 2012, 20:44

Zitting onthoudt ie, rugleuning niet. Maar ik lees veelal berichten hierover dat de stoel slecht/ stroef naar voren schuift. Ik heb daar totaal geen last van. Eerst volledig de rugleuning naar voren klappen, en dan de hele stoel schuiven. Terug schuiven gaat net zo makkelijk.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Stoel naar voren

Bericht door Psycho_Mantis » za 19 mei 2012, 19:52

Paulus schreef:Zitting onthoudt ie, rugleuning niet. Maar ik lees veelal berichten hierover dat de stoel slecht/ stroef naar voren schuift. Ik heb daar totaal geen last van. Eerst volledig de rugleuning naar voren klappen, en dan de hele stoel schuiven. Terug schuiven gaat net zo makkelijk.
Ik denk inderdaad dat dit het probleem is, als je de leuning niet goed naar voren klap dan is er geen beweging in te krijgen.

Gebruikersavatar
Pieter
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: di 13 mar 2012, 20:40

Re: Stoel naar voren

Bericht door Pieter » di 22 mei 2012, 09:10

Toch vervelend nu we nog niet voor de vijfdeurs kunnen kiezen! Maar het probleem is te klein voor een terugroepactie, ben ik bang ;)
Blij in m'n uppie!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Stoel naar voren

Bericht door Psycho_Mantis » wo 23 mei 2012, 10:07

Pieter schreef:Toch vervelend nu we nog niet voor de vijfdeurs kunnen kiezen! Maar het probleem is te klein voor een terugroepactie, ben ik bang ;)
Het is geen probleem, je moet gewoon de rug leuning vergenoeg naar voren duwen. :D

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Stoel naar voren

Bericht door Paulus » do 24 mei 2012, 16:51

Psycho_Mantis schreef:
Pieter schreef:Toch vervelend nu we nog niet voor de vijfdeurs kunnen kiezen! Maar het probleem is te klein voor een terugroepactie, ben ik bang ;)
Het is geen probleem, je moet gewoon de rug leuning vergenoeg naar voren duwen. :D
Hoe knullig het klinkt, je moet voor de rugleuning gewoon even een markering maken bij de hendel(kap), dan kan je rugleuning op dat punt gewoon weer terugzetten. Is ook een 'geheugen' steuntje :lol:

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Stoel naar voren

Bericht door RonaldNL » do 24 mei 2012, 20:10

Stoel laten staan ,stap maar via de andere kant in :lol:
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Stoel naar voren

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 mei 2012, 21:00

RonaldNL schreef:Stoel laten staan ,stap maar via de andere kant in :lol:
Ja precies, dat heb ik dus ook.

Iedereen weet wel hoe vervelend het wel niet is als je bestuurders stoel anders staat dan normaal ;)
Bijvoorbeeld als iemand anders in je auto heeft gereden...

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Stoel naar voren

Bericht door Paulus » vr 25 mei 2012, 12:51

Psycho_Mantis schreef:
RonaldNL schreef:Stoel laten staan ,stap maar via de andere kant in :lol:
Ja precies, dat heb ik dus ook.

Iedereen weet wel hoe vervelend het wel niet is als je bestuurders stoel anders staat dan normaal ;)
Bijvoorbeeld als iemand anders in je auto heeft gereden...
Maar de andere kant heeft geen easy entry?!? Althans, op de mijne niet.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Stoel naar voren

Bericht door Psycho_Mantis » vr 25 mei 2012, 12:58

Paulus schreef:
Psycho_Mantis schreef:
RonaldNL schreef:Stoel laten staan ,stap maar via de andere kant in :lol:
Ja precies, dat heb ik dus ook.

Iedereen weet wel hoe vervelend het wel niet is als je bestuurders stoel anders staat dan normaal ;)
Bijvoorbeeld als iemand anders in je auto heeft gereden...
Maar de andere kant heeft geen easy entry?!? Althans, op de mijne niet.
Vreemd, bij mij wel?

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Stoel naar voren

Bericht door dubbel-UP! » vr 25 mei 2012, 16:54

vanaf de move-up zouden ze wel aan beide zijde easy entry moeten hebben, echter alleen aan de bestuurderszijde met de zogenaamde memory functie. Al weet ik niet zeker of dat alleen voor de high-up! is.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Plaats reactie