tip!! hoedenplank touwtje

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Autheo » wo 22 okt 2014, 23:02

Gert schreef:Bedankt autheo voor de aanvulling/verbetering. Zo een plakhaakje heb ik als gelouterd klusser natuurlijk ook in huis in diverse maten. Ook had ik nog bedacht dat ik in geval van nood nog naar secondenlijm zou kunnen grijpen. Jouw papierklem leek me trouwens groen. Die ik heb (5 verschillende maten) zijn zwart. Dat past beter bij de hoedenplank. Ook ben ik van plan de veter einden scherper bij de knoop af te snijden. Dit alles met het oog op een meer "af-fabriek" look ;)

Verder denk ik dat de hoedenplank bij openen van de klep niet helemaal recht komt te staan. Dat lijkt me ook niet nodig en zelfs fataal omdat hij zoals ik bij de proefrit heb ontdekt in die recht/open stand vergrendelt.
Klopt, de hoedenplank komt net tot aan de vergrendelstand omhoog. Je kunt inderdaad de veter mooi afwerken, zeker als je een polyester exemplaar neemt, die kun je aan het einde even 'dichtsmelten'. Mooi als je een zwarte papierklem neemt, ik had alleen gekleurde exemplaren in m'n laatje. Maar met de klep dicht, zie je er niets van. Succes ermee, is zo gepiept. ;)

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door AlexVDL » do 23 okt 2014, 22:43

Weet je, dat de plank niet automatisch omhoog komt vind ik niet zo erg, maar het is me nu al 2x overkomen dat ik aan het rijden was en opeens niets door mijn achterruit kon zien omdat de plank nog omhoog geklapt was :doh:
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Xanderv » vr 24 okt 2014, 07:48

Hahaha dat was ook de reden dat ik de touwtjes wilde, omdat ik het echt supervaak heb gehad. Gelukkig heb ik nog een ouderwetse kaart in de auto en lange armen dus kon ik er ff een tikkie tegenaan geven.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 okt 2014, 17:43

Het maakt wat los zeg! Zo'n touwtje! Join the conversation! :D

https://twitter.com/VolkswagenNL/status ... 6677383168
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Autheo » vr 24 okt 2014, 19:01

Petrolhead Tom schreef:Het maakt wat los zeg! Zo'n touwtje! Join the conversation! :D

https://twitter.com/VolkswagenNL/status ... 6677383168
Zo zeg, Volkswagen Nederland die reageert om ipv naar het Upforum te gaan bij de dealer om een oplossing te vragen? Zou de dealer tegenwoordig een 'officiële' Volkswagen-oplossing hebben? Ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 okt 2014, 19:28

Autheo schreef:
Petrolhead Tom schreef:Het maakt wat los zeg! Zo'n touwtje! Join the conversation! :D

https://twitter.com/VolkswagenNL/status ... 6677383168
Zo zeg, Volkswagen Nederland die reageert om ipv naar het Upforum te gaan bij de dealer om een oplossing te vragen? Zou de dealer tegenwoordig een 'officiële' Volkswagen-oplossing hebben? Ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft.
Ik ga het direct even vragen! :lol: :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Wienjo
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 22:21

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Wienjo » vr 24 okt 2014, 19:43

Ik ga morgen ook even bij de dealer langs! Ben benieuwd naar de passende oplossing.
Seat Mii | Sport Dynamic | 60 PK | Ecomotive| 5-deurs | White

Verbruik: http://bit.ly/MiiWienjo

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 okt 2014, 20:16

Ik ben benieuwd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Xanderv » vr 24 okt 2014, 20:25

Waarschijnlijk hebben ze op dit forum gekeken en ons idee gejat [SMIRKING FACE] want veel werk is het niet!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Gert » vr 24 okt 2014, 21:00

Xanderv schreef:Waarschijnlijk hebben ze op dit forum gekeken en ons idee gejat [SMIRKING FACE] want veel werk is het niet!
Wat bedoel je met "ons idee"? Ik denk dat je het idee van autheo bedoelt want dat blinkt uit in eenvoud en lage kosten. Iets wat VW zeer aanspreekt heb ik de indruk ;) Dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Overigens vind ik dat idee (van autheo dus) en het voorstel van uppert om de kofferbak met een Spoton Ultra van Philips te verlichten de twee beste die ik tot dusver gezien heb. Wel moet ik zeggen dat ik ook nog alleen maar gezocht heb naar de problemen van de hoedenplank en de kofferbakverlichting omdat ik daar niet mee kan leven. Althans dat denk ik want ik heb mijn up nog niet. Maar dat lampje en de papierklem, de veter en het plakhaakje liggen nu al klaar :)
Totale out of pocket kosten: 3 euro. Dat heb ik voor het lampje moeten geven. Was wel het laatste exemplaar.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Autheo » vr 24 okt 2014, 22:18

Gert schreef:
Xanderv schreef:Waarschijnlijk hebben ze op dit forum gekeken en ons idee gejat [SMIRKING FACE] want veel werk is het niet!
Wat bedoel je met "ons idee"? Ik denk dat je het idee van autheo bedoelt want dat blinkt uit in eenvoud en lage kosten. Iets wat VW zeer aanspreekt heb ik de indruk ;) Dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Welk idee ze ook hebben, die paar euro (of iets meer voor de luxere versies) die wij betaald hebben, zullen bij de VW dealer wel eens veel meer kunnen worden. In ieder geval zal daar het arbeidsloon bij opkomen. Mijn tip: doe het zelf! ;)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Xanderv » za 25 okt 2014, 07:36

N!jntje schreef:En nu de info
Ik heb veel gezocht enz. En deze spullen behoren bij een optiepakket van de seat leon 1m.
Dit is ook op de golf 4 geleverd. Maar ik kan je nu al vertellen dat de set dan +- 12 euro per kant duurder word :roll: (Raar aangezien de set exact hetzelfde is. behalve het ophangpunt aan de klep)

Ik ben jammergenoeg 1 onderdeelnummer kwijt. Ik ben namelijk 1 bon kwijt. Dit onderdeelnummer is van het pootje waar je het koppelstukje opklikt. Deze die houdt het touwtje vast! De dealer kan dit direct opzoeken. kosten zijn 0,28 cent per stuk!
De unit is: 1M6 867 791 B41 (kosten 10,65)
de geleidehuls: 1M6 867 800 01C (kosten 0,36)

Totale kosten euro: 27,13

Vandaag heb ik het afgemaakt.
Eerst een klein gaatje geboord in de achterklep. Toen kwam ik erachter dat de achterklep uit meerdere lagen staal bestaat! Je moet dus door 2 lagen staal heen boren!
daarna een iets groter gaatje geboord (dit zodat je een mooier gat kan maken)
Afbeelding
En het onderdeelnummer wat ik kwijt was erin gestoken.
Afbeelding
Natuurlijk alles even mooi afgedekt ivm het slijpsel...
Afbeelding
De unit vastgeplakt met dubbelzijdige scotch tape!
Afbeelding

Resultaat!
Afbeelding
Afbeelding
En vanaf de binnenkant zie je dit
Afbeelding
Nou dan gaan de credits eerder naar Nijntje want ik denk niet dat een dealer met plakhaakjes gaat werken. Ik zeg niet dat het geen easy lowcost en goede oplossing is maar zie je het al voor je dat je je nieuwe auto ophaalt en dat je hoedenplank met plakhaakjes vast zit?

Die optie van Nijntje kost ongeveer 20 euro dus zal een dealer 50 euro kosten denk ik. Het is zo makkelijk dat je het echt wel zelf kunt. En ik wil het ook wel voor iemand doen in de regio hoek van Holland.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Autheo » za 25 okt 2014, 09:04

Xanderv schreef:
N!jntje schreef:En nu de info
Ik heb veel gezocht enz. En deze spullen behoren bij een optiepakket van de seat leon 1m.
Dit is ook op de golf 4 geleverd. Maar ik kan je nu al vertellen dat de set dan +- 12 euro per kant duurder word :roll: (Raar aangezien de set exact hetzelfde is. behalve het ophangpunt aan de klep)

Ik ben jammergenoeg 1 onderdeelnummer kwijt. Ik ben namelijk 1 bon kwijt. Dit onderdeelnummer is van het pootje waar je het koppelstukje opklikt. Deze die houdt het touwtje vast! De dealer kan dit direct opzoeken. kosten zijn 0,28 cent per stuk!
De unit is: 1M6 867 791 B41 (kosten 10,65)
de geleidehuls: 1M6 867 800 01C (kosten 0,36)

Totale kosten euro: 27,13

Nou dan gaan de credits eerder naar Nijntje want ik denk niet dat een dealer met plakhaakjes gaat werken. Ik zeg niet dat het geen easy lowcost en goede oplossing is maar zie je het al voor je dat je je nieuwe auto ophaalt en dat je hoedenplank met plakhaakjes vast zit?

Die optie van Nijntje kost ongeveer 20 euro dus zal een dealer 50 euro kosten denk ik. Het is zo makkelijk dat je het echt wel zelf kunt. En ik wil het ook wel voor iemand doen in de regio hoek van Holland.
Prachtig van dit forum, dat we alle goede ideeën met elkaar kunnen uitwisselen, zodat ieder kan kiezen waar de voorkeur naar uitgaat. Gelukkig houden we geen contest! Hoewel ik zelf voor de 'poor man solution' ga, is vanzelfsprekend het voorbeeld van N!jntje veel professioneler! Voor wie nog een compromis zoekt: N!jntje werkt met koordjes aan beide zijde. Voor het gewicht van de hoedenplank voldoet één koordje ook. Daarmee kan de prijs van de luxere uitvoering wat materiaal betreft halveren.
Maar goed, nogmaals ben ik benieuwd naar de 'officiële' Volkswagen oplossing. Misschien laten ze het koordje wel uit Brazilië overkomen, van de Braziliaanse up!. Wat zou dat, inclusief montage, gaan kosten?

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door N!jntje » za 25 okt 2014, 10:00

Haha dankjewel voor de credit :)

In het begin he ik geprobeerd met 1 touwtje. Alleen dan zul je snel genoeg merken dat het touwtje ivm de hoek slap zal gaan hangen omdat het katrolletje niet sterk genoeg is. Daarom raad ik het niet aan om het met 1 te doen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Xanderv » za 25 okt 2014, 11:46

Ik heb met 2 touwtjes en dat werkt nog als een tierelier!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door robw » za 25 okt 2014, 14:54

Staat bij mij ook nog op het verlanglijstje. Ben erg benieuwd naar de reactie van de dealer. Ik zag iets staan over de Braziliaanse versie UP..........................heeft die dan touwtjes standaard?
UP! HIGH 60PK

Wienjo
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 22:21

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Wienjo » za 25 okt 2014, 19:34

Dealer was nog niet open toen ik vanmorgen op pad ging. Iemand al wat info kunnen ophalen bij dealer?
Seat Mii | Sport Dynamic | 60 PK | Ecomotive| 5-deurs | White

Verbruik: http://bit.ly/MiiWienjo

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Autheo » za 25 okt 2014, 22:18

robw schreef:Staat bij mij ook nog op het verlanglijstje. Ben erg benieuwd naar de reactie van de dealer. Ik zag iets staan over de Braziliaanse versie UP..........................heeft die dan touwtjes standaard?
De Braziliaanse up! verschilt inderdaad iets van de Europese versie, iets langer, iets andere uitrusting (zoals koordjes bij de hoedenplank), en nog wat meer. Gebruik de zoekfunctie op dit forum maar, dan vindt je wel het een en ander. Maar de up! is in Brazilië niet de kleinste VW, daar blijft de Fox voorlopig als instapper nog in het programma, heb ik begrepen. Dus dan moet de up! wel wat meer te bieden hebben om toch kopers te trekken. Vandaar ongetwijfeld die koordjes aan de hoedenplank...

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door F.Moerland » vr 31 okt 2014, 14:07

N!jntje schreef:Het nadeel van zown balletje vind ik dat je dan dat balletje hoort tikken tegen je klep. Maarja dat is maar net hoe gevoelig je daarvoir bent.
Bij de golf 5 en eigenlijk naar mijn weten alle auto's met zown balletje van vag. Hebben een langer touwtje omdat de hoedenplank groter is. Dus de hoek ook groter is. En daardoor is het balletje meer naar voren in de auto geplaatst. Dus minder kans op tikken.
Dat balletje heb ik ook gemonteerd. Het is origineel Volkswagen, duurzaam, goedkoop, praktisch, netjes en ik garandeer je dat je er nul komma nul niets van hoort. En je koordje hangt altijd strak!
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... nk+project

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Tom Westendorp » vr 31 okt 2014, 15:13

Iemand ondertussen al bij de dealer geweest?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie