tip!! hoedenplank touwtje

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door N!jntje » wo 17 feb 2016, 23:17

Eerder heb ik de luxe oplossing hier geplaatst. Evt kun je close up fotos zien in mijn eigen topic, Waarbij ik precies aan jou wensen zou hebben voldaan. Het risico dat je door je bedrading boort is klein... maar het is er wel. Je moet dus flauw gezegd proberen. Maar zoals je ook hebt kunnen lezen... zijn er genoeg mensen die het zonder problemen is gelukt. En als je twijfel hebt dan moet je alles ff afmeten en naar de plaatselijke schadehersteller gaan met een kratje bier. Werkt meestal ook wel op de vrijdagmiddag!

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door DaanRoor » wo 17 feb 2016, 23:55

Ok! Met een beetje beleid zal het hopelijk wel meevallen qua boren door bedrading heen. Ook een monteur kan per ongeluk ergens doorheen boren natuurlijk.

Nou zit ik me suf te zoeken naar uw eigen hoedenplanktouwtjes topic maar tot dusver kan ik het niet vinden. Ik kom wel iets tegen van ene F. Moerland, bedoeld u die?
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door N!jntje » do 18 feb 2016, 10:50

Als f moerland goeie foto's heeft dan kun je daar natuurlijk ook kijken. Evt mag je ook een X langsrijden. Ik woon in Duiven.
In dit topic de 2e pagina had ik het gepost. Alleen via de telefoon kan ik de foto's ook niet zien. Ik ga het zo ff na via de computer

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door DaanRoor » do 18 feb 2016, 21:54

Hoe meer foto's ik er van tevoren van kan zien hoe beter natuurlijk ;)
Ik vind het erg aardig dat ik naar Duiven mag komen maar dat is nogal een afstand dus ik ga lekker eigenwijs zelf wat proberen zo gauw ik wijzer denk te zijn. De foto's op de 2e pagina van dit topic kan ik op zowel de telefoon als op de pc helaas ook niet zien. Wel jammer want ik ben best benieuwd geworden nu.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Tom Westendorp » vr 19 feb 2016, 07:46

Jammer inderdaad dat de foto's van Nijntje niet meer werken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door DaanRoor » za 20 feb 2016, 17:01

Inmiddels heb ik de klus weten te klaren. Ik heb de gaten voor de hoedenplank evenals gat nummer 2 in de klep wel met een timmermansoog afgemeten dus niet afgetekend. Het blijkt uitstekend te doen te zijn.
Ik kwam zelf in de klep geen 2e staallaag tegen zoals iemand hier meldde. Misschien omdat de klep van de Citigo toch al van staal is ipv glas zoals de Up!?
Ook heb ik niet door bedrading van achterruitverwarming en 3e remlicht geboord want beiden doen het nog. Ik ben met een spijkertje wel aan het roeren geweest in het boorgat en tikte daarbij wel duidelijk tegen de bedrading van de ruitverwarming aan, deze zat meer richting de buitenzijde (zijkant) van de auto.
Al met al ben ik een tevreden mens!
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door DaanRoor » zo 21 feb 2016, 15:49

kgroot.nl schreef:Overigens is dit samen met de kofferbak verlichting standaard vanaf model 2016 :)
Hoe ziet de standaard oplossing eruit? Ook met die balletjes aan de touwtjes? En zit dat kliksysteem dan ook nog in de hoedenplank of is dat dan weer weggelaten?
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door Autheo » zo 21 feb 2016, 17:49

DaanRoor schreef:
kgroot.nl schreef:Overigens is dit samen met de kofferbak verlichting standaard vanaf model 2016 :)
Hoe ziet de standaard oplossing eruit? Ook met die balletjes aan de touwtjes? En zit dat kliksysteem dan ook nog in de hoedenplank of is dat dan weer weggelaten?
Die standaardoplossing ziet er precies zo uit als bij de foto's van BottumsUp! in de post van 1 november (precies onder de aangehaalde post van kgroot.nl), dus met balletjes en touwtjes. Het kliksysteem zit dan ook nog in de hoedenplank, maar met de koordjes blijft de hoedenplank net vóór de klikstand. Als je wilt kun je hem nog met de hand vastklikken, maar waarom zou je dat dan nog doen?
Laatst gewijzigd door Autheo op zo 21 feb 2016, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: tip!! hoedenplank touwtje

Bericht door DaanRoor » zo 21 feb 2016, 18:15

Ah ok.
Ik vroeg het me af omdat dat zou betekenen dat ze hun productie proces op een dure manier onnodig aangepast hebben (hoedenplank en zijpanelen opnieuw ontwerpen en produceren zonder kliksysteem). Dat zou in schril contrast staan met het oorspronkelijke idee om die touwtjes weg te laten. Kennelijk was destijds dat kliksysteem goedkoper te produceren dan de touwtjes, tegenwoordig krijgt de koper het dus allebei. ....:D
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Plaats reactie