Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » di 12 jan 2016, 22:04

Binnen zetten met de ramen op een kier of er een vochtvreter inleggen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

DylanvD
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 20:24

Re: Vochtprobleem

Bericht door DylanvD » do 14 jan 2016, 23:13

Volgensmij licht het aan de airco.
Alles gecontroleerd en geen lekkage gevonden, niks nat.
De binnenspiegel is ook altijd beslagen, en het gedeelte tussen de radio en ventilator ook.
Is dit op te lossen of niet?

Gr dylan

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Vochtprobleem

Bericht door robbert-h » wo 27 jan 2016, 11:07

Nu ik ben verhuist en niet meer 'droog' kan parkeren speelt hier het vocht probleem ook op. De garage wilt niet eens beginnen aan een onderzoek en geeft aan dat dit gewoon een eigenschap is van de UP!. Advies: Enkele minuten voor het rijden de airco uitschakelen en recirculatie schuifje omzetten zodat de kleppen dicht staan en vocht niet van buiten naar binnen kan. Maar eens even proberen dan.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jan 2016, 11:29

Die tip ga ik ook maar eens proberen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Vochtprobleem

Bericht door lupocor » wo 27 jan 2016, 23:59

tsa wat wil je ook met dit weer.
de luchtvochtigheid buiten is wel zo hoog en de temp te hoog voor de tijd van het jaar dat je op alles wat glad en koud is condens afzetting krijgt.

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Vochtprobleem

Bericht door robbert-h » vr 29 jan 2016, 09:14

Afgelopen twee dagen de auto weggezet met de kleppen dicht (re-circulatiestand) en geloof het of niet maar geen beslagen ramen meer. Kan toeval zijn want het weer is op dit moment ook erg wisselvallig. We blijven het gewoon proberen!
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » vr 29 jan 2016, 09:15

Ohja, dat moest ik ook nog proberen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vochtprobleem

Bericht door angel66 » do 18 feb 2016, 11:53

Is dit met het schuifje naar links of rechts? Links toch? Dan staat hij bij mij al uit. Mijn zijruiten waren gisteren na 10 minuten rijden ook beslagen. Die van mij staat in een garage, dus daar heb ik geen last. Moet die recurculatie wel open tijdens het rijden?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Vochtprobleem

Bericht door JoVe » do 18 feb 2016, 17:27

angel66 schreef:Is dit met het schuifje naar links of rechts? Links toch? Dan staat hij bij mij al uit. Mijn zijruiten waren gisteren na 10 minuten rijden ook beslagen. Die van mij staat in een garage, dus daar heb ik geen last. Moet die recurculatie wel open tijdens het rijden?
Ik zou de recirculatie wel open zetten anders komt er geen zuurstof in de auto en je ramen gaan beslaan door het temperatuurverschil. Die moet je eigenlijk alleen gebruiken als je in een tunnel rijdt achter een stinkende diesel en daarna gouw weer uit zetten.
De mijne stond ook altijd binnen in een parkeergarage maar heb nooit beslagen ramen gehad en de recirculatie stond altijd open, dus altijd lucht van buitenaf.
Je kunt hem ook tijdelijk dicht zetten als het te koud is buiten, dan wordt het sneller warm in de auto omdat er dan geen koude buitenlucht in de auto komt.
Maar normaal ALTIJD open.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Vochtprobleem

Bericht door JoVe » do 18 feb 2016, 17:29

robbert-h schreef:Nu ik ben verhuist en niet meer 'droog' kan parkeren speelt hier het vocht probleem ook op. De garage wilt niet eens beginnen aan een onderzoek en geeft aan dat dit gewoon een eigenschap is van de UP!. Advies: Enkele minuten voor het rijden de airco uitschakelen en recirculatie schuifje omzetten zodat de kleppen dicht staan en vocht niet van buiten naar binnen kan. Maar eens even proberen dan.

Zou het daarna weer gauw open zetten anders komt er geen zuurstof meer in de auto
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Vochtprobleem

Bericht door robbert-h » vr 19 feb 2016, 08:40

Tijdens het rijden gebruik ik ook altijd de airco en staat het schuifje naar links (frisse lucht). Alleen het schuifje omzetten als de auto staat geparkeerd. Als je weer weg rijd schuifje weer terug!
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vochtprobleem

Bericht door angel66 » vr 19 feb 2016, 09:00

Links was dicht toch?

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Vochtprobleem

Bericht door robbert-h » vr 19 feb 2016, 09:19

Nee links is open: Pijltje van buiten naar de auto toe.
Recht is dicht: Pijltje in een cirkel

Afbeelding
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vochtprobleem

Bericht door angel66 » vr 19 feb 2016, 09:22

Oh dan heeft hij altijd open gestaan.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vochtprobleem

Bericht door angel66 » vr 19 feb 2016, 10:10

nvt
Laatst gewijzigd door angel66 op vr 19 feb 2016, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Vochtprobleem

Bericht door robbert-h » vr 19 feb 2016, 11:29

In mijn boekje staat het volgende:

Circulatie functie in en uitschakelen
- Inschakelen: Schuifregelaar tot de aanslag naar rechts schuiven
- Uitschakelen: Schuifregelaar tot de aanslag naar links schuiven

Circulatie stand betekend in AAN stand geen frisse lucht van buiten.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vochtprobleem

Bericht door angel66 » vr 19 feb 2016, 11:54

Hmm vaag, ik las mijn stukje in een online 2011 boekje. Ik zoek even mijn map op.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vochtprobleem

Bericht door angel66 » vr 19 feb 2016, 12:01

Yep in mijn boekje ook, je hebt gelijk

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Vochtprobleem

Bericht door JoVe » vr 19 feb 2016, 12:39

https://www.dewaalautogroep.nl/volkswag ... utoruiten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipje maar kijk ook op pagina 150 en 154 van je instructieboekje Up over de recirculatiestand.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Dinky
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 17:09

Re: Vochtprobleem

Bericht door Dinky » di 23 feb 2016, 17:44

Ook onze (bl)Up van 2012 heeft vochtproblemen. Ik ben verbaasd over de symptoombestrijding als vochtvreters ,airco uit , raam open. Ik tracht de oplossing in de oorzaak te zoeken waarvan ik de foutief gemonteerde voorruit of de montage v/d A-stijl t.o.v. dakplaat (gaatje) de meest logische vind. De reden hier voor is omdat er in een groot aantal gevallen de hemelbekleding namelijk sporen van vocht vertonen.
Mijn vraag is dan ook : zijn er meer mensen op dit forum die hun ruit hebben laten vervangen en nog immer dit vochtprobleem hebben ? Ik zit er aan te denken de ruit te laten vervangen waardoor de 2 bovenstaande reden kunnen worden uitgesloten namelijk.

Onderstaande reacties geven mij hoop namelijk :

Ik heb al vanaf maart 2012 een vw up! Waarbij de grootste nadeel punt vocht probleem was.
Afgelopen week heb ik een steenslag gekregen op mijn voorruit en is helaas de steenslag uitgescheurd,
waardoor ik een nieuwe ruit op heb laten zetten, ik gaf al aan bij carglass dat ik heel veel problemen had met vocht en hebben ze extra alles goed dicht gemaakt.
En JAA HOR alle vocht problemen weg ik hoef de airco niet meer aan te zetten om fatsoenlijk zicht te hebben.
Tip laat allemaal je voorruit goed nalopen dat er geen gaatje in de kit zit! Ze gaven aan ook al is het maar een heel kleine gaatje wat niet te zien is problemen kon veroorzaken.

Nog een :

Hey, nou ik heb mn Up vandaag teruggekregen. Ze zijn met UV vloeistof en lamp bezig geweest en er kwam in de linkerbovenhoek (kijkend als je in autozit) vloeistof naar binnen , dit is het start en eindpunt van de robot die de kit aanbrengt. Het is net of deze 1 a 2 cm te vroeg stopt met kit spuiten volgens de dealer. De mijne is iig weer waterdicht. Probleem opgelost , dealer heeft ook foto's gemaakt en naar PoN gestuurd

Plaats reactie