Vochtprobleem mogelijke oplossing P.54

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 13 dec 2012, 18:52

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » do 13 dec 2012, 19:33

Ik rij een 2 deurs met 3000 km op de teller en heb geen vocht probleem, als ik alles zo lees zijn het de ups met wat meer kilometers en waar dus de kachel ventilators al wat langer draaien, kan het zijn dat een interieur filter dicht raakt? Zitten er wellicht bladeren op de plek waar ventilatielucht binnen word gehaald?
Het interieur heet stoken door de verwarming hoog te zetten is je zelf voor de gekhouden, immers warme lucht kan meer vocht bevatten en is het dus logisch dat de condensvorming op de ruiten gaat verdwijnen.
Stel dat de buiten temperatuur boven de 5 graden is en je zet de ventilatieklep op recirculatie [ geen verse lucht binnen krijgen] en airco aan op de minimum temperatuur [ berekoud ] dan zou de lucht moeten drogen [vocht condenseert op de wisselaar van de airco] en moet er water uit de condens afvoer druppen.
Heb me nog niet verdiept in de constructie en weet dus niet of er een interrieur filter is en waar de condensafvoer uitmond.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Vochtprobleem

Bericht door Prohopper » do 13 dec 2012, 20:44

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op wo 13 mar 2013, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door piet48 » do 13 dec 2012, 22:23

Hoi
Bij de onze meer als 18.000km op de teller geen boem,geen ho,geen veer en ook geen vocht of wat voor aard ook.
Hij rijdt en draaid als een jekko tot nu toe nergens iets last van,hij zou als ik rustig rijd gemakkelijk 1op25 lopen op de pid 3,9l/100km heb er een foto van maar krijg hem niet op de site.
Grt Piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vochtprobleem

Bericht door up! » do 13 dec 2012, 23:12

mark#41 schreef:als ik alles zo lees zijn het de ups met wat meer kilometers
Ik lees het anders. Volgens mij maakt de kilometerstand niets uit en ligt het aan de constructie van de up!, zoals raamomlijstingen die vocht doorlaten. Ik heb weinig last van dat vocht, maar toen het voorkwam had mijn up! 1.000km of 2.000km op de teller staan...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
maasup
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 19:58

Re: Vochtprobleem

Bericht door maasup » vr 14 dec 2012, 10:12

De Up een nachtje bij de dealer geweest, net email gekregen.

Wij hebben de condenswaterafvoer gecontroleerd.
Ontluchtingskleppen gecontroleerd.
Technische info geraadpleegd.
We hebben geen afwijkingen kunnen ontdekken en vanmorgen ontwasemde de voorruit goed zoals het moet gebeuren.

Met andere woorden, helaas wij kunnen ook niets vinden, ik ga maar eens een officiële klacht indienen bij Pon Cars
:ugeek:
Move Up BM, Dark Blue Metalic, Climatic, Drivepakket, Executive pakket, Alu wielen, Leder pook, Leder stuur, Leder handrem, W8 verlichting, Korte Polo antenne, Chroom schakelaars, Verstelbare kofferbakbodem, Chroom strip achterklep. Blokstriping op dak

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » vr 14 dec 2012, 12:31

piet48 schreef:Hoi
Bij de onze meer als 18.000km op de teller geen boem,geen ho,geen veer en ook geen vocht of wat voor aard ook.
Hij rijdt en draaid als een jekko tot nu toe nergens iets last van,hij zou als ik rustig rijd gemakkelijk 1op25 lopen op de pid 3,9l/100km heb er een foto van maar krijg hem niet op de site.
Grt Piet
Hoi Piet48,
Dat kan kloppen, maar in werkelijkheid, is je verbruik 4.5/100 km!

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » vr 14 dec 2012, 12:47

Hierbij zoals beloofd een korte update;

Vanochtend heb ik de Up! afgegeven bij de werkplaatsreceptie, tot mijn grote verbazing zag ik op de werkorder staan terugroepactie. Daaropvolgend vroeg ik of dit in relatie stond met mijn klachten, maar de manager had op de werkbon gezet dat dit niet het geval is? Op dit moment krijgt mijn Up! een servicebeurt en zullen ze naar mijn opgegeven klachten kijken. Vanmiddag zal ik mijn Up! ophalen en zal hier aansluitend ook een kort verslag over uitbrengen.

Nu is mijn vraag of jullie weten waarvoor de Up! een terugroepactie heeft? En voor diegene die al een bezoek aan de dealer hebben gebracht, stond dit ook op jullie werkorder? Kregen jullie ook ter plaatse de aankondiging van de terugroepactie?

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » vr 14 dec 2012, 15:59

TW UP! schreef:Hierbij zoals beloofd een korte update;

Vanochtend heb ik de Up! afgegeven bij de werkplaatsreceptie, tot mijn grote verbazing zag ik op de werkorder staan terugroepactie. Daaropvolgend vroeg ik of dit in relatie stond met mijn klachten, maar de manager had op de werkbon gezet dat dit niet het geval is? Op dit moment krijgt mijn Up! een servicebeurt en zullen ze naar mijn opgegeven klachten kijken. Vanmiddag zal ik mijn Up! ophalen en zal hier aansluitend ook een kort verslag over uitbrengen.

Nu is mijn vraag of jullie weten waarvoor de Up! een terugroepactie heeft? En voor diegene die al een bezoek aan de dealer hebben gebracht, stond dit ook op jullie werkorder? Kregen jullie ook ter plaatse de aankondiging van de terugroepactie?
Deze "terugroep actie" betreft het uitboren van de dorpels, zoals al heel vaak is vermeld op het forum.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 dec 2012, 16:28

Maar dat is toch niet de oplossing voor het vochtprobleem of wel?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

mark#41
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 19:19

Re: Vochtprobleem

Bericht door mark#41 » vr 14 dec 2012, 17:26

Leuk , dorpelafwatering groter boren, wat gebeurd er met het gat over 3 jaar......roest ......en dan? Het is onmogelijk om de bescherming weer zodanig te krijgen zoals af fabriek, ben benieuwd.

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » vr 14 dec 2012, 20:46

Psycho_Mantis schreef:
TW UP! schreef:Hierbij zoals beloofd een korte update;

Vanochtend heb ik de Up! afgegeven bij de werkplaatsreceptie, tot mijn grote verbazing zag ik op de werkorder staan terugroepactie. Daaropvolgend vroeg ik of dit in relatie stond met mijn klachten, maar de manager had op de werkbon gezet dat dit niet het geval is? Op dit moment krijgt mijn Up! een servicebeurt en zullen ze naar mijn opgegeven klachten kijken. Vanmiddag zal ik mijn Up! ophalen en zal hier aansluitend ook een kort verslag over uitbrengen.

Nu is mijn vraag of jullie weten waarvoor de Up! een terugroepactie heeft? En voor diegene die al een bezoek aan de dealer hebben gebracht, stond dit ook op jullie werkorder? Kregen jullie ook ter plaatse de aankondiging van de terugroepactie?
Deze "terugroep actie" betreft het uitboren van de dorpels, zoals al heel vaak is vermeld op het rum.[/quot

Oké, over de dorpels wel meegekregen, maar niet zo zeer dat het een terugroepactie betrof.

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » vr 14 dec 2012, 20:51

[quote="mark#41"]Leuk , dorpelafwatering groter boren, wat gebeurd er met het gat over 3 jaar......roest ......en dan? Het is onmogelijk om de bescherming weer zodanig te krijgen zoals af fabriek, ben benieuwd.[/ot

Ze boren in de rubbers van de dorpel afwatering. Dit heeft de monteur vandaag aan mij vertelt.

TW UP!
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 12:26

Re: Vochtprobleem

Bericht door TW UP! » vr 14 dec 2012, 20:56

Petrolhead Tom schreef:Maar dat is toch niet de oplossing voor het vochtprobleem of wel?
Dat moet nog blijken, bij het ophalen van mijn Up! Regende het de hele middag en ik hoefde geen airconditioning aan te zetten. :D

ZanderT
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 20:13

Re: Vochtprobleem

Bericht door ZanderT » vr 14 dec 2012, 22:29

Nergens last van, zelden de airco aan. Nu 2100 km gereden in 6 weken. Hij staat 's nachts wel binnen in de garage. Als het hard regent of de buitenlucht is vochtig ('s ochtends vroeg !) wel hij wel eens aanslaan, maar binnen 1 minuut met airco alles schoon. Ook het raam of je schuifdak op een kiertje doet wonderen. Als alles dicht zit, zit'ie een beetje te dicht??
Onze andere auto (een Ford Ka 2011) staat wel altijd buiten en beslaat een stuk sneller.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vochtprobleem

Bericht door Inge » za 15 dec 2012, 09:00

Gisteren reactie van de dealer gehad. Zie hieronder. Ondanks dat het probleem zoals al eerder aangeven minder lijkt te worden mbv Pingi + droogstoken toch fijn als ze hem helemaal nalopen. Ik houd jullie van verdere ontwikkelingen op de hoogte - zal waarschijnlijk wel pas na 3 jan. worden want voor dan had ik al een garage afspraak (dichtdashboardkastje + M&F installeren) en dan moeten ze dit maar meteen meenemen.
Na overleg met mijn collega’s van de werkplaats lijkt het mij verstandig om de Citigo een keer bij ons in te plannen.
Wij kunnen de Citigo dan controleren en mogelijk de oorzaak van het vochtprobleem traceren.

Ik wil voorstellen dat mijn collega ....... van de werkplaatsreceptie aanstaande maandag contact met u opneemt om deze afspraak te plannen.

Uiteraard zullen wij zorgen voor een vervangende auto.

In de hoop u hiermee van dienst te zijn verblijf ik,

Met vriendelijke groet,
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Vochtprobleem

Bericht door Crash » za 15 dec 2012, 10:00

Gisteren ook bij de dealer geweest, het probleem was bekend. Ik was nummer 7 die zich gemeld had met dit probleem. Ze zetten deze klachten door naar PON. Ze gaan contact met me opnemen als er vanuit PON een reactie komt.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vochtprobleem

Bericht door Psycho_Mantis » zo 16 dec 2012, 11:51

Mijn Pingi begint achterin de auto rood te kleuren! Hij ligt er sinds maandag avond in...
Die voorin ligt echter nog niet, zou het lek achterin de auto zitten?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vochtprobleem

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 dec 2012, 13:01

Echt een grondige manier van onderzoeken Psycho_Mantis. Op deze manier kun je zaken gaan uitsluiten.

Ik denk dat het probleem achterin de auto kan zitten maar het kan net zo goed zijn dat het vocht achterin de auto vrijer kan bewegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vochtprobleem

Bericht door Touchwood » zo 16 dec 2012, 13:43

hier heeft iemand gefilmd hoe het vocht binnenkomt langs de voorruit:

http://www.youtube.com/watch?v=DD9FXKCs73Y&feature=plcp

kennelijk heeft Volkswagen de produktie nog niet helemaal onder de knie.

link naar Engels Up-forum: http://www.upownersclub.co.uk/forum/wet ... c2384.html
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Plaats reactie