Waar laat je je telefoon?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!

Re: Waar laat je je telefoon?

door W0uter » ma 12 feb 2018, 20:38

Ik gebruik normaal zo'n universele telefoonhouder met zuignap die ik heb bevestigd linksonder op de voorruit.
Werkt prima en is qua positie ook goed, zodat je tegelijkertijd genoeg overzicht hebt mbt het verkeer.

Echter is die plek niet handig als je soms even snel wilt switchen van app oid als ik stilsta voor een stoplicht, dus toen ik bij de Action voor €0,97 zo'n ding zag liggen die je aan je ventilatieroosters kunt bevestigen dacht ik laat ik dat eens proberen (maar dan wel op een andere manier aangezien de Up dat niet heeft in het midden obv)

Resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er misschien beetje houtje-touwtje oplossing achtig uit, maar ik moet zeggen dat het prima bevalt. Zeker voor een lange rit lijkt me dit eigenlijk best ideaal. Ook na drempels blijft dat plastic ding gewoon goed op zijn plek zitten en telefoon is makkelijk bereikbaar. Ook als je de temperatuur omhoog wilt zetten kun je je telefoon nog steeds rechtop laten omdat je het witte stuk 360 graden kunt draaien. Makkelijk en cheap! Ik zou overigens wel voor een zwarte kiezen als het even kan :lol:
Gebruikers-avatar
Forum newbie

Sponsor

Sponsor

door Autheo » ma 12 feb 2018, 20:49

W0uter schreef:Ziet er misschien beetje houtje-touwtje oplossing achtig uit, maar ik moet zeggen dat het prima bevalt. Zeker voor een lange rit lijkt me dit eigenlijk best ideaal. Ook na drempels blijft dat plastic ding gewoon goed op zijn plek zitten en telefoon is makkelijk bereikbaar. Ook als je de temperatuur omhoog wilt zetten kun je je telefoon nog steeds rechtop laten omdat je het witte stuk 360 graden kunt draaien. Makkelijk en cheap! Ik zou overigens wel voor een zwarte kiezen als het even kan :lol:

Grappig! Past die eventueel ook over het horizontale schuifje van de ventilatie?
(Overigens, zag op de foto dat je die op recirculatie hebt staan. Als je van beslagen ruiten houdt, is dat de juiste stand. Maar als je liever schonere ruiten en frisse lucht hebt , schuif hem dan naar links ;) )
Gebruikers-avatar
Premium member

door Shibybob » ma 12 feb 2018, 20:52

arnout84 schreef:
Shibybob schreef:In het midden heb ik mijn M&M al en die is gekoppelt aan mijn telefoon.
Het is dus niet de bedoeling om naar mijn telefoon te kijken, het is puur om ‘m een ‘vaste’ plek te geven.
Zit er overigens verschil in dashboard tussen een Up! van 2012 & 2015? Ben er achter dat daar die 12 en 15 voor staan :think:

Eerste bouwjaar van de Up is 2012 dus het is van en tot (maar past ook in een 2016 en 17)

Zoiets dacht ik al, kon zelf namelijk geen verschil ontdekken.
Forum newbie

door W0uter » ma 12 feb 2018, 20:57

Autheo schreef:
W0uter schreef:Ziet er misschien beetje houtje-touwtje oplossing achtig uit, maar ik moet zeggen dat het prima bevalt. Zeker voor een lange rit lijkt me dit eigenlijk best ideaal. Ook na drempels blijft dat plastic ding gewoon goed op zijn plek zitten en telefoon is makkelijk bereikbaar. Ook als je de temperatuur omhoog wilt zetten kun je je telefoon nog steeds rechtop laten omdat je het witte stuk 360 graden kunt draaien. Makkelijk en cheap! Ik zou overigens wel voor een zwarte kiezen als het even kan :lol:

Grappig! Past die eventueel ook over het horizontale schuifje van de ventilatie?
(Overigens, zag op de foto dat je die op recirculatie hebt staan. Als je van beslagen ruiten houdt, is dat de juiste stand. Maar als je liever schonere ruiten en frisse lucht hebt , schuif hem dan naar links ;) )

Mmmh, ik heb het niet gegeprobeerd, maar ik denk eigenlijk van niet omdat dat schuifje net iets te ovaal is en daardoor eraf glijdt zeg maar. Ik zal het morgen eens proberen. Wat betreft de recirculatiestand; ik snap precies wat je bedoelt, meestal heb ik 'm ook andersom staan, alleen zat ik achter een scooter die nogal stonk en dan komt alles naar binnen. Maar ondanks de juiste stand, heb ik nog steeds veel last van beslagen ruiten. Heb er nu zo'n vochtvanger inzitten (groot zakje). Ben benieuwd of dat gaat helpen.
Gebruikers-avatar
Forum newbie

door Drive » wo 14 feb 2018, 01:36

Skoda Citigo.
Nog lang niet af, net een bouwpakket.
Forum newbie

door Edgar » wo 14 feb 2018, 17:13

Drive schreef:Of deze steun!?
Best wel gaaf.

https://www.telebox-live.com/detail/index/sArticle/3831

Dit is wel aardig zo te zien. Hoe gaat het navigatieschermpje of telefoon er dan op? Dat is mij even niet duidelijk toen ik het snel bekeek.
Eventueel zo'n luchtroosterhoudertje erop geschroefd zou dit goed kunnen werken. Ik zat eraan te denken om zo'n luchtroosterhouder stuk te zagen en dan een schroef erdoor en die ergens aan de auto vast te schroeven, zijvoorbeeld in deze houder.
Forum newbie

door Cyberchase » za 17 feb 2018, 08:23

Ik heb een magnetische oplader gekocht, van Nillkin, de telefoon wordt dan ook draadloos opgeladen. Via Bluetooth heb ik dan muziek en een goede navigatie. Ik moet alleen de draad nog wegwerken. Ik maak even een foto als ik er mee bezig ga.
Forum newbie

Vorige