Micro SD kaart vraagje?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
dagger
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 20:22

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door dagger » do 29 nov 2012, 08:16

Dank je Marantz! kort maar krachtig en valt onder de categorie RTFM...... stom van me hahahah
Thanks!!!

dagger
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 20:22

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door dagger » do 29 nov 2012, 08:17

en Boattail vanzelfsprekend!

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Marantz » do 29 nov 2012, 08:31

Voor mij nog steeds een raadsel waarom er nu nog appartuur is die met FAT32 werkt en niet met NTFS.
In het bijzonder memorysticks en memorykaarten, dus Solidstate geheugen, die zijn standaard FAT32 geformateerd vanuit de fabriek.
Maar waarom thans geproduceerde apparatuur dan niet overweg kan met NTSF......? :o

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Psycho_Mantis » do 29 nov 2012, 10:49

Marantz schreef:Voor mij nog steeds een raadsel waarom er nu nog appartuur is die met FAT32 werkt en niet met NTFS.
In het bijzonder memorysticks en memorykaarten, dus Solidstate geheugen, die zijn standaard FAT32 geformateerd vanuit de fabriek.
Maar waarom thans geproduceerde apparatuur dan niet overweg kan met NTSF......? :o
NTFS is van Microsoft, om dit te kunnen gebruiken moet navigon een lincentie van Microsoft afnemen wat het eindproduct duurder maakt.
Een Mac ondersteund geen NTFS die kan het alleen maar lezen en niet beschrijven, dus ook voor de Mac gebruikers onder ons is het fijn als er FAT32 gebruikt word.

De enige toegevoegde waarde van NTFS is dat je bestanden groter dan 4GB kan gebruiken, wat mij met mp3tjes onnodig lijkt.

Ik hoop dat het zo een beetje helder is voor iedereen :)

ZanderT
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 20:13

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door ZanderT » do 29 nov 2012, 20:40

64 Gb gaat niet werken. M'n collega heeft een Citigo en daar wordt z'n 64 GB kaartje niet herkend. 32 GB wel....

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door peter1957 » do 29 nov 2012, 21:31

Ik gebruik een Transcent 4 GB kaartje. Gaat meer als genoeg muziek op.
Werk goed overigens
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

Blue
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 27 mar 2013, 20:52
Locatie: houten

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Blue » wo 27 mar 2013, 21:24

Hoi, ik heb een "probleempje" met het afspelen van muziek via het sd kaartje. Als ik het schermpje in de auto klik en media heb gekozen,
gaat de muziek meestal niet verder waar het gebleven is, maar begint dus opnieuw, steeds hetzelfde bestand. Ik haal het kaartje er niet uit ofzo, en ook als ik het scherm aanzet zonder dat het geplaatst is in de auto, gaat ie meestal niet verder waar ie was. :evil:
De dealer heeft geen idee, heeft gezocht op fora en gaat nu zelf testen met een sd-kaartje. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen???

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door erikvank » do 28 mar 2013, 12:12

Blue schreef:Hoi, ik heb een "probleempje" met het afspelen van muziek via het sd kaartje. Als ik het schermpje in de auto klik en media heb gekozen,
gaat de muziek meestal niet verder waar het gebleven is, maar begint dus opnieuw, steeds hetzelfde bestand. Ik haal het kaartje er niet uit ofzo, en ook als ik het scherm aanzet zonder dat het geplaatst is in de auto, gaat ie meestal niet verder waar ie was. :evil:
De dealer heeft geen idee, heeft gezocht op fora en gaat nu zelf testen met een sd-kaartje. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen???

Dit moet haast wel aan de software liggen en dan lijkt het mij vrij eenvoudig om te verhelpen door de PID van nieuwe software te voorzien. Misschien dat een standaardupdate al voldoende is. Dat lijkt mij in ieder geval het proberen waard.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Edgar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 14:32

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Edgar » di 09 apr 2013, 22:34

Zet je het schermpje in stand-by, of uit? Ik meen dat als je hem echt helemaal uitzet, hij het eerste bestand gaat afspelen en niet verder gaat met het vorige. Als je hem een tijdje niet meer gebruikt en de accu leeg is heb je hetzelfde. Ook na een herstart als je nieuwe kaarten hebt toegevoegd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Tom Westendorp » do 30 apr 2015, 19:57

Genieten zo'n zoekfunctie! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
citikenny1702
Vagling liefhebber
Berichten: 178
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 18:19
Locatie: Vlaardingen

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door citikenny1702 » zo 03 mei 2015, 17:23

Volgens mij maakt de grootte niet uit als het bestandsysteem maar FAT32 dan is het geen probleem
Skoda Citigo Sport ASG -> 3 deur's -> Sprint! -> Alba Leder interieur -> Serpens LM -> ST-X Schoefset
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Tom Westendorp » zo 03 mei 2015, 18:29

citikenny1702 schreef:Volgens mij maakt de grootte niet uit als het bestandsysteem maar FAT32 dan is het geen probleem
Max 32 gig.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
citikenny1702
Vagling liefhebber
Berichten: 178
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 18:19
Locatie: Vlaardingen

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door citikenny1702 » di 05 mei 2015, 22:31

Heb nog even wat onderzoek gedaan en misschien voor de tweakers onder ons het proberen waard:

http://www.upownersclub.co.uk/forum/64g ... c4267.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Denk dat ik het maar ik het is ga proberen :P
Skoda Citigo Sport ASG -> 3 deur's -> Sprint! -> Alba Leder interieur -> Serpens LM -> ST-X Schoefset
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 mei 2015, 16:08

Ik vind 32 gig voldoende maar ik ben zeker benieuwd naar je ervaringen! Keep us posted!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Kirsten0950
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 11 feb 2015, 18:04
Contacteer:

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Kirsten0950 » wo 08 jul 2015, 20:19

Max 32 gb? Ik heb een kaartje van samsung van 64gb in de garmin zitten, geen problemen mee! :roll: :D
All I need is that feeling of Freedom

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Micro SD kaart vraagje?

Bericht door Jup » do 27 jul 2017, 11:41

Raar.

FAT32 dus..

Ik had de SD kaart in de Navigon zitten, en de Navigon met USB aan de pc hangen.

Ik heb de kaart geformateerd (via windows 10, explorer, geformateerd als NTFS), muziek erop gezet, klaar.

Navigon vind geen muziek, herkent kaart niet.. huh?

Haha, nu dus gezien: Als FAT32 geformateerd doet ie het wel :)

Plaats reactie