Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

door Dave_M » vr 13 apr 2018, 23:17

Touchwood schreef:In het instructieboekje van mijn Up staat beschreven hoe je zelf het serviceinterval kunt resetten. Bladzijde 21 rechtsbovenaan.

- contact uitschakelen
- toets 0.0/Set indrukken en ingedrukt houden
- contact weer inschakelen
- toets 0.0/Set loslaten en binnen 10 seconden opnieuw kort indrukken.

Mijn Up is van mei 2013. Of de procedure voor alle tot nu toe uitgebrachte Up's (en wellicht ook voor Mii's en Citigo's) geldt weet ik niet. Bovenstaande procedure tot nu toe 5 keer gebruikt. Werkt puik.

Hmm goeie tip! Ik dacht altijd dat dit in de boordcomputer via de OBD poort aan een pc gehangen moest worden om dit te resetten, kennelijk niet. Je tip komt goed uit aangezien ik over 1-2 weken mijn up op kriksteunen gaat zetten, Bedankt!
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW
Forum newbie

Sponsor

Sponsor

door Dave_M » vr 20 apr 2018, 10:21

Gisteren mijn VW up een grotebeurt gegeven en de "insp" bericht op me dashboard succesvol kunnen verwijderen zoals omschreven op p21 van het instructieboekje. Alleen vond ik het wel vreemd dat het lijkt alsof ik geen interieur filter heb onder m'n dashboard kasje. Hebben Upjes standaard alleen bij een airco versie een interieur filter of hebben niet-airco versies een interieur filter op een andere plek dan onder het dashboard kasje?
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW
Forum newbie

door hutch » wo 06 jun 2018, 06:31

dennuus1 schreef:Je kan er eigenlijk niks van op aan.. Ik werk eigenlijk elke dag wel aan een Cuore/Sirion met zo'n motor, de ene rijd weinig km's en heeft geen sludge, de ander gebruikt hem dagelijks en de oliedop zit vol met mayo..

Heeft met je rijstijl te maken.
Up! GTI 4 deurs Red / zwart 2018
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber

Vorige