Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
scenic20
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 07 mar 2013, 17:46

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door scenic20 » di 13 okt 2015, 20:07

Hier € 360,- betaald voor de 60.000km beurt. Enig opvallende is dat er twee 'bougiestekkers' vernieuwd moesten worden. Een rubber waarmee de penbobine op de bougie zit. Deze scheurde bij het losmaken van de penbobine van de bougie. Iemand dit al eerder gehad (is een CNG up)? 'Bougiestekkers' kosten € 13,95 p/s ex. btw.

Verder op de rekening:
Oliefilter, Luchtfilter, Brandstoffilter, Bougie's, 3.4L olie 5w40, Remvloeistof, Ruitensproeiervloeistof, Kleinmateriaal, Milieutoeslag, 2,5 uur arbeidsloon.

Op naar de 75k :)

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Ruben » di 13 okt 2015, 22:12

Ja ken het probleem van de penbobines. Rubberen deel gaat vastzitten in de bougieschacht dit omdat het in de fabriek niet is ingevet waardoor met demonteren het rubber scheurt.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Joch3m » wo 14 okt 2015, 00:05

Denk dat ik nog 1 beurt laat uitvoeren en het jaar erop alles zelf ga doen. Teken gewoon het boekje af zonder stempel en bewaar inderdaad alle rekeningen.
Petrolhead Tom schreef:
Joch3m schreef:Het liefst doe ik de onderhoudsbeurten gewoon zelf, heb alle apparatuur in huis. Enig idee hoe ik dan toch aan het stempeltje in het boekje kom?
In het verleden bewaarde ik altijd alle aankoopbonnen van de onderdelen. Dat zegt mij meer dan een stempel in een boekje.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 okt 2015, 06:16

Dan heb je in mijn ogen zeker een aantoonbare onderhoudshistorie. :dance:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door henri » zo 13 dec 2015, 00:42

Ik was ook € 360 kwijt voor een 60.000 beurt inclusief bougies, lucht- en interieurfilter bij de dealer. Heb nog wel overwogen om naar VAG Techniek te gaan, maar had geen trek om er een dag vrij voor te nemen deze keer.

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Ritish » di 22 dec 2015, 10:45

Belachelijke prijzen ik moet voor een 60.000 beurt bij volkswagen service in schiebroek op frobenstraat 476€ Betalen dit is wel heel duur Grote beurt,apk,bougies,lucht/interieurfilter,remvloeistof,motorolie,brandstofinjector reiniger.
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Ritish
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 16:32
Locatie: Rotterdam

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Ritish » di 22 dec 2015, 16:03

Uiteindelijk 415€ betaald omdat remvloeisrof niet vervangen hoefde te worden.. Is dit normaal?? Iemand?
// 75Pk BMT High Up! Black Pearle / Drive,Executive,DynamicTriangle / Maps and More / Geleverd op: 16-06-2012 / Passat W8 Hemelverlichting, Vagcom Instellingen & Seat Armsteun //

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door lupocor » wo 23 dec 2015, 10:55

lijkt mij redelijk normaal.
apk denk 50 euro oliewissel 100 euro,filters 40 euro,cleaner 20 euro
en dan nog algehele controlle(grote beurt).

Frits 75
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 jan 2016, 16:46

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Frits 75 » wo 06 jan 2016, 22:28

Remvloeistof verversen absoluut geen onzin! het is zoals dat heet hygroscopisch wat betekend als het trekt vocht aan. wat resluteerd in een lager kookpunt van de vloeistof en dan kunnen er bij flink remmen bellen ontstaan en dan trap je door je pedaal heen doordat er lucht in het systeem zit. en het systeem wordt ook aangetast door het vocht

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door lupocor » do 07 jan 2016, 08:10

remvloeistof zou ik om de 2 jaar laten vervangen (staat volgens mij ook voorgeschreven).
de reden hiervan zie hierboven.

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Guy » do 07 jan 2016, 11:23

lupocor schreef:lijkt mij redelijk normaal.
apk denk 50 euro oliewissel 100 euro,filters 40 euro,cleaner 20 euro
en dan nog algehele controlle(grote beurt).

een beetje autobedrijf doet de apk gratis bij een grote beurt. en €50 voor een apk? :lol:

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door JoVe » do 07 jan 2016, 17:43

APK kost standaard 19 euro en bij een grote beurt gratis. Alleen afmelden zijn kosten aan verbonden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Rickkert
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 jan 2016, 21:47

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door Rickkert » zo 10 jan 2016, 16:22

APK kost bij de dealer 25 euro, welke bestaat uit 21,15 voor de APK en 3,85 afmeldkosten.
Bij groot onderhoud betaalt men alleen de afmeldkosten.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door lupocor » ma 11 jan 2016, 08:58

Guy schreef:
lupocor schreef:lijkt mij redelijk normaal.
apk denk 50 euro oliewissel 100 euro,filters 40 euro,cleaner 20 euro
en dan nog algehele controlle(grote beurt).

een beetje autobedrijf doet de apk gratis bij een grote beurt. en €50 voor een apk? :lol:
oke zal me wel vergissen met mijn diesel.

even wat opgezocht op ebay.
oliefilter ongeveer 15 euro
olie 5 liter 36 euro
luchtfilter 25 euro
remvloeistof 15 euro
bougies 50 euro
interieurfilter 16 euro
dit zijn zomaar wat prijzen waarvoor je het zelf kunt kopen,kan dus nog wel goedkoper en duurder.
bij elkaar opgeteld kosten de materialen tezamen ongeveer 157 euro.
doe je het dus zelf dan kun je een hoop besparen en het is best te doen behalve dan de remvloeistof vervangen
maar daar zal de handige harry zich ook wel me redden.
dat het bij de vw garage duurder is lijkt mij vrij logisch.
zij hebben meer kosten zoals het gebouw ,verwarming (inde winter), aanschaf gereedschap en apparatuur enz.
de meeste kosten zitten in het arbeidsloon , reken hier gauw 70/80 euro per uur voor denk ik.
ook de onderdelen/vloeistoffen die zij gebruiken zijn altijd duurder dan als je ze zelf zou kopen want daar moeten ze ook aan verdienen.
stel dat de onderdelen/vloeistoffen 40% duurder zijn dan normaal dan kom je op de onderdelen/vloeistoffen al gauw uit op 220 euro , tel daar het arbeidsloon bij op zeg 3/4 uurtjes werk dan kom je uit op ongeveer tussen de
430 en 550 euro voor een grote beurt +apk waarbij dus de bovenstaande onderdelen/vloeistoffen zijn vervangen.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door JoVe » ma 11 jan 2016, 21:50

Rickkert schreef:APK kost bij de dealer 25 euro, welke bestaat uit 21,15 voor de APK en 3,85 afmeldkosten.
Bij groot onderhoud betaalt men alleen de afmeldkosten.
Als je lid wordt ( gratis) van Volkswagen inclusief heb je de apk gratis bij een grote onderhoudsbeurt, gratis airco check, gratis zomer en winter check, gratis mobiliteit service. En zijn er allerlei acties via mijnvolkswagen.nl
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
vw-jan
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 13 apr 2016, 08:20

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door vw-jan » ma 18 apr 2016, 15:26

Ik zou het ook lekker zelf doen, bespaart je inderdaad een hoop geld, of als je het niet zelf kan, heb je misschien wel een handige vriend of kennis die kan helpen. Ik haal mijn onderdelen en motorolie enzo meestal op deze site: http://auto-onderdelen.mister-auto.nl/fl/motorolie_lg3224/ en vervang ze dan zelf. vindt mijn portemonnee in ieder geval erg leuk.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door dennuus1 » ma 18 apr 2016, 16:50

Als iemand hier onderhoud aan zijn auto gedaan wilt hebben voor een leuk tarief, mag mij altijd even een pb sturen ;)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door JoVe » ma 18 apr 2016, 18:01

vw-jan schreef:Ik zou het ook lekker zelf doen, bespaart je inderdaad een hoop geld, of als je het niet zelf kan, heb je misschien wel een handige vriend of kennis die kan helpen. Ik haal mijn onderdelen en motorolie enzo meestal op deze site: http://auto-onderdelen.mister-auto.nl/fl/motorolie_lg3224/ en vervang ze dan zelf. vindt mijn portemonnee in ieder geval erg leuk.

En dan lekker op straat onder de auto met een afwasteiltje je olie verversen. Vroeger deed ik dat ook maar breng hem nu toch lekker naar de garage. Je kunt het ook bij kwikfit laten doen, ben je ook goedkoper uit.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door dennuus1 » ma 18 apr 2016, 18:03

Ik zou liever 3x zoveel betalen bij een fatsoenlijk bedrijf, dan mijn auto naar de kwikshit brengen.
Moet je niet willen, zeker niet als autoliefhebber.

En dan zijn er hier vast mensen die zeggen 'kwikfit is prima' geloof me, dat is het niet ;)

Gebruikersavatar
vw-jan
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 13 apr 2016, 08:20

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bericht door vw-jan » di 19 apr 2016, 14:27

JoVe schreef:En dan lekker op straat onder de auto met een afwasteiltje je olie verversen.
Ik hou daar wel van, op de een of andere manier werkt het klussen aan mn auto ontspannend.

Plaats reactie