Verwijderen logo citigo achterklep

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door pvaken » zo 15 jul 2012, 15:36

Heeft iemand een idee hoe het logo op de citigo zit gemonteerd, geplakt of met gaten ?
Ik zou naast de tekst ook het logo er graag af willen halen, vind ik persoonlijk erg mooi staan.

Hier een afbeelding met:

Afbeelding

Hier dezelfde afbeelding zonder logo en tekst:

Afbeelding
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door Toine » ma 16 jul 2012, 00:30

IK denk(lees bijna zeker 99,9%) dat je logo geplakt is, omdat ik al foto's geziem heb van de kale UP! zonder logo's en ruitenwisser... en bij mij kun je ook het logo iets heen en weer bewegen, dus die zit ook geplakt... ;)
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
1-Up!
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 15:07

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door 1-Up! » ma 16 jul 2012, 12:08

Yess.. Visdraad achter het logootje zetten en heen en weer halen.. Zo snij je de lijm tussen de auto en logo door en hoef je alleen
nog maar de resterende lijmresten weg te halen.. Piece a cake..
(bij de up is dat volgens mij nòg makkelijker omdat de logo's op glas zitten..)

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door Piedro » ma 07 jan 2013, 14:12

pvaken schreef:Ik zou naast de tekst ook het logo er graag af willen halen, vind ik persoonlijk erg mooi staan.
Heb je dit uiteindelijk nog gedaan? Zo ja, dan ben ik wel benieuwd naar het resultaat :)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door Antera » ma 07 jan 2013, 15:02

Kan zijn dat er 2 paspennen achteropzitten. Skoda heeft het nog wel eens voor het handje om dit te gebruiken en blijven er 2 gaatjes over
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door GuidoUp » do 07 feb 2013, 18:52

de mijne zat geplakt :)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Rietsigaar
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jan 2016, 15:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door Rietsigaar » zo 31 jan 2016, 15:58

Het is wel grappig. Dit item is van 2012, maar blaas er op deze manier nieuw leven in.

Heb net een paar weken een Up. Ik wilde de auto graag zonder type- en modelaanduiding afgeleverd hebben. Dat kon ook, maar de dealer gaf vanwege de glazen achterklep geen 'krasvrij' garantie. Heb toen aangegeven dat ik het dan wel zelf zou doen.

Lees nu net dat dat heel makkelijk via een visdraad kan. Mijn vraag is nu: waarmee haal je de lijmresten van de achterruit, zonder dat dat schadelijk voor het glas?

Groet, Ruud
Tuut tuut tuut, de garoeten van .....

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door jaappie » zo 31 jan 2016, 16:37

Je zou het iets met een föhn kunnen verwarmen en eraf trekken, daarna de ruit even goed schoonmaken :mrgreen:

Heb het zelf al een aantal keer met flosdraad gedaan, werkt ook erg prettig!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door Autheo » zo 31 jan 2016, 17:25

Ik weet niet hoe sterk de lijmresten van zo'n logo zijn, maar bijvoorbeeld bij lijmresten van dubbelzijdig tape (de speciale sterke uitvoering voor de auto) maak ik gebruik van een zelfgemaakt houten spateltje: een ijsstokje van een magnum recht afknippen, met fijn schuurpapier een hoek van 45 graden op de snee maken, en je hebt een prima spateltje waarmee je krasvrij lijmresten kunt wegsteken. Hout is immers zachter dan glas, zodat het nooit krassen kan.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door Tom Westendorp » zo 31 jan 2016, 17:28

Een Föhn en een visdraadje werkt erg goed. Daarna met wat cleaner de lijmresten verwijderen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Rietsigaar
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jan 2016, 15:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door Rietsigaar » zo 31 jan 2016, 20:47

Hier word ik nou vrolijk van: een vraag stellen, en binnen 2 uur al 3 reacties hebben.

Bedankt voor de tips! Ga er deze week mee aan de slag.

Ruud
Tuut tuut tuut, de garoeten van .....

Gebruikersavatar
Rietsigaar
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jan 2016, 15:43
Locatie: Zaanstreek

Re: Verwijderen logo citigo achterklep

Bericht door Rietsigaar » zo 07 feb 2016, 22:00

Zo, gisteren aan de slag geweest met het verwijderen van de plaatjes van de glazen achterklep van de Up. Heb de adviezen opgevolgd: eerste föhnen, daarna met een visdraad het plaatje er af snijden (heb daarvoor wel de hengel van mijn zoon moeten slopen). Daarna met wasbenzine en een verf roerhoutje de lijmresten verwijderd. En als laatste de achterklep poetsen met autowas. Het resultaat mag er zijn. Prachtig, zo'n kale achterklep! :D

Viel me trouwens wel op dat het Up! plaatje veel vaster zat dan het Blue motion plaatje. Ik vermoed dat de laatste er in Nederland is opgezet, en de ander in de fabriek.

Nog bedankt voor jullie adviezen! :clap:
Tuut tuut tuut, de garoeten van .....

Plaats reactie