Streep op/in voorraam?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Streep op/in voorraam?

Bericht door VageVagling » za 19 mei 2018, 18:56

Zojuist was ik van plan met een dosis glassex de veelvuldig aanwezige muggenlijkjes van de voorraam van onze vagling te poetsen.
Het viel me daarbij op dat er een donkere streep te zien is op het raam. Deze laat zich niet wegpoetsen en zit er dus eigenlijk tussen (of in?) De baan volgt precies het pad van de zijkant van de grote ruitenwisser en eindigt onderaan in een soort donker deltagebied tussen beide ruitenwissers.

Van binnen zie je het overigens niet..
Voelbaar is het ook niet, het lijkt me dus geen beschadiging.

Zelf heb ik dit op een andere auto nog nooit gezien. Weet iemand wat het is/ veroorzaakt?
Bijlagen
_20180519_193904.JPG
Laatst gewijzigd door VageVagling op zo 20 mei 2018, 14:16, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Streep op/in voorraam?

Bericht door TwitNour » zo 20 mei 2018, 00:47

Ik denk dat de streep precies de plek is waar je ruitenwissers niet komen.

VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Re: Streep op/in voorraam?

Bericht door VageVagling » zo 20 mei 2018, 13:59

TwitNour schreef:Ik denk dat de streep precies de plek is waar je ruitenwissers niet komen.
Dat het precies tussen de banen van de wissers doorloopt heb je gelijk in, maar het is zeker niet 'gewoon' viezigheid. De foto is gemaakt nadat ik het raam heb schoongemaakt.

Het lijkt wel alsof het tussen de lagen inzit. Van de buitenzijde heeft het een donkere kleur, waar je wel nog wel doorheen kunt kijken, zoals bij een zonnebril. Vanuit de binnenzijde van de auto is deze baan totaal niet te zien. Is toch raar? Het is ook pas recent.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Streep op/in voorraam?

Bericht door TwitNour » zo 20 mei 2018, 18:43

Hoe zeker weet je dat het er niet altijd al op zat? Ik denk dat het met de wissers te maken heeft, dus onaannemelijk dat het tussen het glas zit. Je kent het misschien ook van de regenboog op je achterruit dat veroorzaakt wordt door de achterruitenwisser.

VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Re: Streep op/in voorraam?

Bericht door VageVagling » zo 20 mei 2018, 19:52

Omdat ik de voorruit al gedurende enkele jaren meerdere keren per jaar heb bekeken ;-)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Streep op/in voorraam?

Bericht door TwitNour » zo 20 mei 2018, 22:43

Ik zou het verder zo niet weten. Het je de ruit al een keer met spiritus gewassen? Misschien dat dat iets doet? Pas op dat het niet op je lak komt, alleen op de ruit.

Plaats reactie