Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Bertjuh » ma 15 jan 2018, 17:19

dennuus1 schreef:Je neemt zelf toch ook geen bier mee naar het café.. :whistle:
:bow-yellow: :bow-yellow:
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Touchwood » ma 15 jan 2018, 17:39

N!jntje schreef:Ik betaal altijd alleen voor de beurt. Ik gooi alle originele vw onderdelen doosjes die ik heb geplaatst achterin de auto. De onderdelen koop en plaats ik zelf. En alleen de olie mag de vw dealer voor mij vervangen (ook die lever ik zelf aan).
Ze zijn niet altijd even blij met deze 'optie van aanleveren', maar als ze het niet willen rij ik door naar de volgende dealer die dit wel voor me doet.
Alle garantie van vw blijft behouden. En mijn autootje heeft een in verhouding veel goedkopere beurt gehad.
Zelfs als je zelf olieververst vervalt de garantie van VW niet.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Tom Westendorp » di 16 jan 2018, 07:48

N!jntje schreef:Ik betaal altijd alleen voor de beurt. Ik gooi alle originele vw onderdelen doosjes die ik heb geplaatst achterin de auto. De onderdelen koop en plaats ik zelf. En alleen de olie mag de vw dealer voor mij vervangen (ook die lever ik zelf aan).
Ze zijn niet altijd even blij met deze 'optie van aanleveren', maar als ze het niet willen rij ik door naar de volgende dealer die dit wel voor me doet.
Alle garantie van vw blijft behouden. En mijn autootje heeft een in verhouding veel goedkopere beurt gehad.
Lol, dus een dealer mag vrijwel niets aan je verdienen, moet de door jou gekochte onderdelen tegen je auto aanschroeven en vervolgens ook nog een stempel zetten en mobiliteitsgarantie verlenen? :roll:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door JoVe » di 16 jan 2018, 11:57

Ik denk dat je er met een stempel zetten alleen er nog niet bent. De servicebeurt zal ook geregistreerd moeten staan denk ik om aanspraak te maken. Want als je gebruik maakt van assistance wordt denk ik wel je doopzeel gelicht in het systeem (bij de dealer), ze willen wel alles weten natuurlijk of tie dealeronderhouden is. :) :oops:
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door N!jntje » di 16 jan 2018, 19:41

Er komen originele onderdelen op. Deze haal ik gewoon bij de vw dealer vandaan. Dus VW verdient hier gewoon zn geld aan.
Ze doen voor mij niks meer als waar ik ze voor betaal. Ik hoef hun uurloon niet te betalen. Ik betaal ze voor de beurt. Of die nou groot of klein is. Tsja ieder zn ding. Ik kan in principe alles van de beurt zelf.... zo verdienen ze er nog wat aan.
Misschien wat kort door de bocht, maarja alsnog bepalen zij de prijzen. Ik ben weliswaar goedkoper uit mbt het uurloon. Maar ik verzeker je dat ik in verhouding wel degelijk voor de mobiliteitsgarantie betaal.
Laatst gewijzigd door N!jntje op di 16 jan 2018, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door dennuus1 » di 16 jan 2018, 19:47

Dus je haalt eerst de onderdelen op, en deze lever je zelf weer af in de werkplaats?

Ik vind dit toch wel héél erg knieperig.. Denk dat de desbetreffende monteur zich ook kapot lacht..

Dat is hetzelfde als ik een pak frikandellen koop en bij de cafetaria vraag of ze ze in het vet willen gooien..

Je moet het maar willen, ik zou me kapot schamen als ik aan de balie mijn "rekening" moet betalen..

Josje
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 22:09

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Josje » di 16 jan 2018, 20:08

Hij zegt dat ie de onderdelen ergens koopt, ze er eigenlijk zelf wel kan monteren, maar dan toch bij de VW-dealer de uitvoering laat doen. Is dat alleen voor de mobiliteitsgarantie?

Ik zou het onderhoud geheel zelf doen, en van de kosten die je uitspaart lid worden van de ANWB en nog geld overhouden. Het is maar een tip...

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Bertjuh » di 16 jan 2018, 21:27

Zoals ik het lees..

hij koopt de originele onderdelen.. monteert deze zelf en neemt als bewijs de doosjes mee naar de dealer..

Daar moet de dealer er vanuit gaan dat de werkzaamheden correct zijn uitgevoerd.. Ook moet deze dealer er vanuit gaan dat er daadwerkelijk nieuwe originele vw onderdelen zijn gebuikt, aangezien de lege doosjes in de kofferbak liggen als bewijs..(met aankoopbewijs???)

Alleen de grote/kleine beurt mogen ze uitvoeren om zo toch nog wat te verdienen, maar graag wel de olie gebruiken die ook aangeleverd word..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door N!jntje » di 16 jan 2018, 21:44

Ligt het aan mij of zitten jullie je om zaken druk te maken wat helemaal niet hoeft.
Ik sleutel graag wat zelf en voor mij is dit hoe ik het doe. Het word geaccepteerd. Zoals gezegd... zij bepalen de prijs. Ik kom voor genoeg klusjes bij de dealer en ze verdienen genoeg aan deze klusjes.

Ypuh
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 22:41

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Ypuh » di 16 jan 2018, 22:15

N!jntje schreef:Ligt het aan mij of zitten jullie je om zaken druk te maken wat helemaal niet hoeft.
Ik sleutel graag wat zelf en voor mij is dit hoe ik het doe. Het word geaccepteerd. Zoals gezegd... zij bepalen de prijs. Ik kom voor genoeg klusjes bij de dealer en ze verdienen genoeg aan deze klusjes.
Ik zie ook totaal het probleem niet hoor, zo doe ik het met mijn racefiets ook bij de fietsenmaker. Vind het sleutelen veel te leuk om uit te besteden en leefde voorheen ook altijd op een studentenbudget (veel tijd, weinig geld) waardoor ik inmiddels alles zelf kan.

Kan overigens des te beter opschieten met mijn fietsenmaker, als ik hulp of een stukje gereedschap nodig heb, iets vergeten ben dan loop ik ff langs, drinken we een bak koffie en praten we als liefhebbers onder elkaar ff bij. Zo verdiend hij er ook nog wat aan, maar ik ga geen bandje a €70,- p/s bij hem kopen terwijl ik die op internet voor €30 thuis gezonden krijg en er binnen 5 minuten opgelegd heb (koop ze ook altijd in bulk in).

Als je niet komt verdienen ze helemaal niets aan je.

Dave_M
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 12:31
Locatie: Gouda

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Dave_M » wo 24 jan 2018, 11:44

UpDown schreef:Beste Mensen,

Kreeg de factuur binnen van de officiele grote VW dealer in regio 010 oost.
Mijn VW UP 2012 met 45000km was toe aan grote servicebeurt en APK.

Geen bijzonderheden was de melding toen ik hem ophaalde, factuur wordt nagestuurd.

Voor mijn gevoel erg hoog:
Grote Servicebeurt 161,16 ( ex btw, overige bedragen ook )
Uitgebreide inspectie en aanvullende controle ????? 33,00
Remvloeistof vervangen 62,00
APK afmeldkosten 3,85
Luchtfilter vernieuwen 41,82
Bougies vernieuwen 61,98
Interieurfilter 37,19
SubTotaal 400,55
btw 21% over 396,70
-----------------------------
Totaal grote service beurt ZONDER bijzonderheden : 483,86

Maar adverteren met een grote servicebeurt VANAF 175,- en dan uitkomen op bijna 500 euro ?????
Natuurlijk had ik al hoger ingecalculeerd dan 175,- maar toch.......

Mijn vraag is eigenlijk aan de forumleden of dit herkenbaar is ???

Groeten Eric
Dit is precies de reden waarom ik begon alles zelf aan me auto te doen, gelukkig ken ik iemand die bij de vw werkt voor karweitjes waar ik zelf het gereedschap niet voor heb (distributieriem, wielen&banden verhalen, apk, etc.)

Wat erg besparend kan werken (doe ik ook vaak met mijn kennis bij de vw) is als je gaat kijken wat de inkoopdelen kosten via vw, en wat ze kosten als je ze zelf aanlevert. Dit kan in de honderden €'s schelen zo nu en dan. Zo had ik bijv. een distributieriemset van Bosch gekocht voor mijn oude polo en inlaten bouwen door hem, scheelde me gewoon al de helft vergeleken met een set via de dealer.
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door dennuus1 » wo 24 jan 2018, 12:31

Moet je wel een monteur hebben die het wil monteren..
Ik beun ook altijd bij op de zaterdagen, maar als iemand bij mij aan komt zetten met eigen onderdelen weiger ik het gewoon.

Als ik mijn huis laat schilderen ga ik ook niet zelf een pot verf halen, zodat de schilder het erop mag smeren..

Een Upje is al zo goedkoop in onderhoud, en dan wil je nóg meer besparen.. Je moet het maar willen op deze manier. Ik zie het als verkeerde zuinigheid.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Tom Westendorp » wo 24 jan 2018, 12:42

Ik geloof ook heilig in het kapitalisme. Van mij mag men best wat verdienen. Dat kan bij de dealer een factuur zijn en een krat bier voor een vriendendienst maar zorg er gewoon voor dat je elkaar verder helpt. Wil je op alles besparen dan is de rek er een keer uit en zul je zien dat ook jou minder wordt gegund.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Dave_M
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 12:31
Locatie: Gouda

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Dave_M » wo 24 jan 2018, 13:39

dennuus1 schreef:Moet je wel een monteur hebben die het wil monteren..
Ik beun ook altijd bij op de zaterdagen, maar als iemand bij mij aan komt zetten met eigen onderdelen weiger ik het gewoon.

Als ik mijn huis laat schilderen ga ik ook niet zelf een pot verf halen, zodat de schilder het erop mag smeren..

Een Upje is al zo goedkoop in onderhoud, en dan wil je nóg meer besparen.. Je moet het maar willen op deze manier. Ik zie het als verkeerde zuinigheid.
Ik zeg niet dat het moet, ik zeg dat het kan. Ik heb me nog niet verdiept in de prijs verschillen van up onderdelen, maar als het prijs verschil €100 of meer is is de keuze voor mij al vrij snel gemaakt, zeker als het om gestandaardiseerde onderdelen/vloeistoffen gaat welk volgens dezelfde ISO-normen ontworpen zijn (en waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen).

En over je huis laten schilderen en zelf de potten verf halen, is niks raars aan. Ik werk op dit moment in een scheepsbouwbedrijf waar de klant zelfs zijn eigen motoren en pompen levert.

Als mensen je gaan veroordelen/haten omdat je niet gek genoeg ben om je te laten oplichten door peperdure onderdelen, het zei zo. :whistle:
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door dennuus1 » wo 24 jan 2018, 15:09

Dus garages en monteurs zijn oplichters omdat ze meer in rekening brengen voor de gemonteerde onderdelen dan als je ze zelf aanlevert..

Nouja, dan ben ik maar "gek"
Ik zit principieel iets anders in elkaar blijkbaar.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door N!jntje » wo 24 jan 2018, 15:42

Iedereen heeft blijkbaar zn eigen gedachte hierover.
Het is gelukkig nog altijd de keus aan de vw dealer om te accepteren wat zij wel en niet voor mij willen doen. En al helemaal onder welke voorwaarden.

Gelukkig kan iemand nog altijd nee zeggen op een vraag.
En als je dat niet doet... dan is het toch die persoon of bedrijfs zijn verantwoordelijkheid?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Tom Westendorp » wo 24 jan 2018, 16:16

Dave_M schreef:
Als mensen je gaan veroordelen/haten omdat je niet gek genoeg ben om je te laten oplichten door peperdure onderdelen, het zei zo. :whistle:
Nou nou, zulke zware woorden lijken me niet nodig. Dit is gewoon een stevige discussie waar iedereen in zijn waarde wordt gelaten. Laten we dat zo houden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Josje
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 22:09

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Josje » do 25 jan 2018, 20:03

Een autogaragt e verdient in het geval van onderhoud op twee manieren geld:

- urengeld, dus de tijd die de monteur aan je auto besteedt moet je betalen;
- marge op onderdelen. Een garagebedrijf koopt de onderdelen in, moet dat registeren en administreren, opslaan, accepteren dat sommige onderdelen die op de plank liggen nooit verkocht worden etc.

Is zeer logisch allemaal.

Als je ze zelf koopt (die onderdelen) zijn ze goedkoper dan bij de dealer. Maar ze moeten wel gemonteerd worden. Dat kun je zelf doen (zo iemand ben ik dus) of je zwager, buurjongen, bevriende monteur, whatever. Is ook prima.

Als je bij een garage komt met onderdelen en al, en je vraagt ze te monteren, dan mogen ze dat weigeren, of accepteren. Het staat elk bedrijf vrij daarin mee te gaan of niet.

Onthoud echter één ding: die grote glazen dealerpaleizen met veel 'pakkenvolk' maakt op die onderdelen en uren grote marges. Het komt uit de lengte of uit de breedte, ook bij zo'n bedrijf.

Ikzelf ben niet van plan te betalen voor een glazen paleis, waar je ook nog eens bijna wordt weggekeken door de 'heren' verkopers als je om een gebruikte auto, of een kleine nieuwe auto komt informeren.

Daarnaast vind ik het zelf leuk om aan mijn eigen auto het onderhoud te doen. En ik weet dat het correct gedaan wordt, en niet door een stageloper. Die mobiliteitsgarantie stelt niet veel voor. Wat gebeurt er nou met een jonge auto? En je kunt van het uitgespaarde bedrag een ANWB-abo afsluiten en je houdt nog veel geld over.

Van een echte kapitalist.

Ypuh
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 22:41

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door Ypuh » do 25 jan 2018, 21:05

Auto's heb ik geen verstand van, maar ben helemaal weg van racefietsen. Vind het onderdelen uitzoeken en zelf sleutelen dan ook veel te leuk, maar soms heb ik de tijd of het juiste gereedschap er niet voor. Dan loop ik gewoon de fietsenmaker naar binnen en vraag ik: "Wil je wat verdienen?". Als ja zeggen geef ik ze het onderdeel en vertel wat er gebeuren moet en de prijs die ze noemen is de prijs die ik betaal. Verder ook niet moeilijk doen als het een paar dagen langer duurt (heb 2 fietsen).

Zoiets moet je niet doen in het hoogseizoen natuurlijk, maar in de winter zorg ik altijd dat de fietsen weer klaar zijn voor de zomer. Inmiddels ook een goede band op gebouwd met de FM, hij helpt me graag en kunnen ook mooi ff ouwehoeren. Onderhoud van mijn fietsjes is een stuk duurder dan die van mijn Citigo overigens :oops:.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kosten Grote Servicebeurt 45000Km Hoog....

Bericht door TwitNour » vr 26 jan 2018, 01:12

Ik zou zelf zo graag m’n auto willen kunnen onderhouden... ik heb er simpelweg het verstand niet van en al helemaal niet de benodigde tools en dergelijke. Kijk altijd wel op tegen mensen die dit zelf kunnen, vind ik echt knap. Vraag me ook af waar je deze kennis opdoet.

Plaats reactie