Problemen met elektrisch raam bijrijderskant.

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Lepeltje
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 17:15
Locatie: Hoorn

Problemen met elektrisch raam bijrijderskant.

Bericht door Lepeltje » ma 04 dec 2017, 15:45

Beste,

Ik kon het niet zo gauw vinden via de zoekbalk maar heb een vraag over het volgende.
Mijn pa rijdt een Mii en die vertelde mij dat vorige week toen ie in de auto reed en het raam aan bijrijderskant open deed deze niet meer makkelijk omhoog wilde, kwam met schokjes steeds een paar millimeter omhoog.
Nou had het die nacht gevroren en had ie netjes alle ramen gekrabd en waren ze schoon en ijsvrij.
Hij heeft de motor even uitgezet en opnieuw gestart om het zo te proberen maar helaas.

Nou heeft het op die manier een paar minuten geduurd voordat het raam helemaal dicht was.
Nu de vorst weer weg is geen enkel probleem meer.
Kan het zo zijn dat er iets van ijsafzetting binnen in de deur zit die het raam blokkeert, of dat het raam met maar iets van weerstand niet meer omhoog wil uit veiligheid?

Ik heb al veel eigen auto´s gehad maar dit probleem nog nooit en heb er eigenlijk ook nooit iets over gehoord van iemand anders.
¨´s morgens voor de koffie niet zeuren¨

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Problemen met elektrisch raam bijrijderskant.

Bericht door Blackciti » di 05 dec 2017, 15:50

Het kan natuurlijk dat er van buitenaf regenwater in het mechanisme is gelopen wat bevroren was.

Is de binnenbekleding van het portier soms een keer gedemonteerd? De kans is dan aanwezig dat de regenwaterafscherming van het mechanisme is beschadigd en/of niet goed meer is bevestigd, waardoor er water bij kan komen, met alle gevolgen van dien.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Plaats reactie