Problemen LED verlichting

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Problemen LED verlichting

Bericht door diesl89 » ma 25 sep 2017, 07:18

Goedemorgen forumleden

Ik ben beetje bij beetje mijn lampjes aan het vervangen naar LED en tegenwoordig werkt mijn start/stop systeem niet meer. Heb zelfs grotere stukken gereden (meer dan uur rijden), en zelfs toen deed het start/stop het nog steeds niet. Zelfs na 2 dagen de auto helemaal niet te hebben gebruikt was de accu leeg. Alle lampen gecontroleerd maar geen enkele led lamp brand zachtjes/zwak als het contact uit staat......
Wie weet wat hier het probleem van kan zijn?

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door graafie » ma 25 sep 2017, 11:48

Ik heb een beetje dezelfde ervaring:

Gisteren hier geplaatst bij tuning en styling: Hmmm, sinds afgelopen week toch problemen ondervonden met de Led verlichting. De lampen knipperen elk kwartier heel even en mijn start/stop systeem had er geen zin meer in. Ik kreeg een melding in mijn teller (rood rondje met een doorgestreepte A) die al een paar dagen gewoon bleef branden. Via de knop op het dashboard het systeem maar uitgezet. De lampen weer vervangen door normale halogeen en het start/stop systeem werkt weer normaal.


Ik heb een mailtje gestuurd naar xenonlamp.nl met mijn probleem en kreeg als antwoord dat ik extra canbuskabels moet kopen om het probleem op te lossen. :roll:

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door diesl89 » ma 25 sep 2017, 11:53

graafie schreef:Ik heb een beetje dezelfde ervaring:

Gisteren hier geplaatst bij tuning en styling: Hmmm, sinds afgelopen week toch problemen ondervonden met de Led verlichting. De lampen knipperen elk kwartier heel even en mijn start/stop systeem had er geen zin meer in. Ik kreeg een melding in mijn teller (rood rondje met een doorgestreepte A) die al een paar dagen gewoon bleef branden. Via de knop op het dashboard het systeem maar uitgezet. De lampen weer vervangen door normale halogeen en het start/stop systeem werkt weer normaal.


Ik heb een mailtje gestuurd naar xenonlamp.nl met mijn probleem en kreeg als antwoord dat ik extra canbuskabels moet kopen om het probleem op te lossen. :roll:
Had inderdaad je bericht gezien vandaar dat ik een nieuwe topic had gemaakt, omdat dit waarschijnlijk een probleem bij meerdere mensen voor kan komen? Maar extra canbuskabels?? grotendeels zitten alle lampen in fittingen....

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door N!jntje » ma 25 sep 2017, 14:40

Xenon lamp.nl gaf aan dat er een canbus set nodig is wanneer je kiest voor led in de koplamp. De Up zou volgens hun mbt de koplamp canbus gestuurd zijn.

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door diesl89 » ma 25 sep 2017, 15:22

N!jntje schreef:Xenon lamp.nl gaf aan dat er een canbus set nodig is wanneer je kiest voor led in de koplamp. De Up zou volgens hun mbt de koplamp canbus gestuurd zijn.
Was al bekend dat je speciale lampen moest hebben ( canbus, no error enz. enz.) Lampen werken goed bij mij heb geen storingen, bochten verlichting werkt ook. Waar het mij om gaat is dat mijn accu niet meer voldoende oplaad voor start/stop en dat na 2 dagean de auto helemaal niet te hebben gebruikt de accu leeg is.

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door graafie » ma 25 sep 2017, 16:18

N!jntje schreef:Xenon lamp.nl gaf aan dat er een canbus set nodig is wanneer je kiest voor led in de koplamp. De Up zou volgens hun mbt de koplamp canbus gestuurd zijn.
Ik heb dus een set met canbus, (https://www.xenonlamp.nl/canbus-bi-led- ... 0-lumen-h4" onclick="window.open(this.href);return false;) ik krijg een melding/storing dat mijn start/stop systeem niet meer werkt en de lampen knipperen ongeveer elk kwartier heel even één keer. Xenonlamp zegt dat ondanks de canbus set je waarschijnlijk toch nog extra canbuskabels nodig bent om het probleem te voorkomen. Deze: https://www.xenonlamp.nl/h4-canbus-led-dimlicht-kabel" onclick="window.open(this.href);return false;. Lijkt me wel heel raar.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door damianw26 » wo 27 sep 2017, 17:53

Heb dezelfde set sinds een kleine week en niet een van de bovengenoemde problemen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door diesl89 » do 28 sep 2017, 09:09

damianw26 schreef:Heb dezelfde set sinds een kleine week en niet een van de bovengenoemde problemen
Damianw26,

Start stop werkt gewoon? En wat heeft u allemaal led??

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door graafie » do 28 sep 2017, 10:45

damianw26 schreef:Heb dezelfde set sinds een kleine week en niet een van de bovengenoemde problemen
Ik had de eerste 2-3 week ook geen last, alles werkte goed. Zo ineens onder het rijden ging het waarschuwingslampje van het start/stop systeem branden en het bleef branden.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door damianw26 » do 28 sep 2017, 11:54

Ik heb led h4 en led dagrijlampjes, beide van xenonlamp.nl Start stop gebruik ik zog goed als nooit maar het werkt wel nog, symbool brandt ook niet
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door diesl89 » do 28 sep 2017, 15:40

damianw26 schreef:Ik heb led h4 en led dagrijlampjes, beide van xenonlamp.nl Start stop gebruik ik zog goed als nooit maar het werkt wel nog, symbool brandt ook niet
Ik heb tot nu toe led mistlampen, zij knippers, en achteruitrijd verlichting. En na 2 dagen stil te hebben gestaan was de accu leeg..... accu laadde ook niet meer volledig op waardoor start/stop niet meer werkt. dit allemaal sinds ik led verlichting voer.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door damianw26 » do 28 sep 2017, 17:06

Het viel mij op dat de lampen inderdaad eens in de 10 minuten knipperen of iets, verder geen storingen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door graafie » do 28 sep 2017, 17:45

damianw26 schreef:Het viel mij op dat de lampen inderdaad eens in de 10 minuten knipperen of iets, verder geen storingen
klopt, had ik ook last van.

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Problemen LED verlichting waarschijnlijk de oplossing

Bericht door diesl89 » wo 04 okt 2017, 14:17

Oke heb waarschijnlijk de oplossing gevonden :)
Heb eventjes naar de PONdealer gebeld en naar de service afdeling gevraagd. Daar vertelde ze mij direct al dat dit klopt. Het probleem is de lage weerstand die de ledjes hebben. Je hoeft niet perse een foutmelding te krijgen, maar er zal wel een soort storing aanwezig zijn. De oplossing volgens de beste man: Alles weer terug naar halogeen :roll: ... dacht het niet vriendelijke meneer. Maar de meneer kwam met optie 2: Er zijn op internet ook ombouwsetjes verkrijgbaar (weerstand kabels). Deze heb ik toevallig al eerder voorbij zien komen op het forum (weet niet meer zo goed bij welk topic). Wat staat mij dus nu te wachten.... Bij ali eventjes kabels bestellen en geduldig wachten. het verschil namelijk van ong. 25 euro of 4 a 5 euro per setje vind ik nogal hoog.

Dus ergens eind van deze maand zal er weer een update plaats vinden of het heeft gewerkt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door graafie » wo 04 okt 2017, 17:41

Klopt, ik heb een setje kabels gekocht bij xenonlamp.nl en nu is (tot dusverre) het probleem verholpen. ;)

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door diesl89 » di 17 okt 2017, 09:21

graafie schreef:Klopt, ik heb een setje kabels gekocht bij xenonlamp.nl en nu is (tot dusverre) het probleem verholpen. ;)
Hoe heb je de lamp in de unit zitten? ik heb er aan de lamp nog een breed stuk waar een "ventilator" in zit en niet door het rubber past natuurlijk. Heb je het rubber er afgelaten?

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door graafie » di 17 okt 2017, 10:19

Die 'ventilator' kun je er af draaien (schroefdraad) zodat je eerst de fitting/lamp kunt plaatsen, dan de rubber dop weer terugplaatsen en daarna de 'ventilator' er weer op draaien. ;)

Gebruikersavatar
diesl89
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:36
Locatie: Harderwijk

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door diesl89 » di 17 okt 2017, 10:32

graafie schreef:Die 'ventilator' kun je er af draaien (schroefdraad) zodat je eerst de fitting/lamp kunt plaatsen, dan de rubber dop weer terugplaatsen en daarna de 'ventilator' er weer op draaien. ;)
Ahhh thanks.... ga ik vanmiddag even kijken :) en waar heb jij je weerstand geplaatst?

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door graafie » di 17 okt 2017, 11:20

Je bedoeld de weerstanden van de extra canbus kabels?
Beide weerstanden/kabels heb ik met tie rips vast gezet. Je kunt het beste zelf even kijken wat de beste plek is, mogelijkheden genoeg zoals leidingen, klemmen, of open schroefgaten in de carrosserie. De weerstanden worden niet warm, daar hoef je geen rekening mee te houden.

Mocht je die twee kastjes bedoelen die bij de ledverlichting zelf horen, deze zitten ook gewoon met tie rips vast. Je kunt ze ook vast plakken aan bv je carrosserie met de bijgeleverde plakstrips maar die heb ik niet gebruikt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen LED verlichting

Bericht door Tom Westendorp » di 17 okt 2017, 13:55

Ik vind het wel veel gedoe voor een beetje extra licht. Dan toch liever een setje Osram Nightbreakers erin.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie